Vilken?
^Nu funderar nämligen på att skaffa en till kanin i sommar, Är inte helt säker, Får se då om jag har nog med tid till en till då.Men allafall så håller jag på att välja mellan en holländare elr teddy dvv ? Tkr att Holländre är så FINA,Men tkr helt klart att teddy dvv är så GULLIGA ;) Så vad tkr NI att jag ska ta, Självklart så betsämmer ju jag vem jag vill ha,Men vill gärna ha lite hjälp ;) :D Gärna lite olika personligheter och BILDER :D <33

Vet ingenting om holländare men teddydvvar är helt underbara i temperamentet.
NAAAAW vilken sööööting :D Hel galet kääär <33
Ja..Först var jag inne på en holländare, Men sen började jag titta lite mer på teddy dvv :)
#4 Ja, denna lilla dam är dessutom otroligt social, såfort jag kommer in i rummer klänger hon på burgallret och vill ut ^^, Igårkväll låg vi och myste i samma ställning, hon låg med huvudet på min arm och jag med andra armen om henne, i 1 ½ timme i soffan och myste :) under hela lets dance x)
- Mvh Emma
#Naaw så gulligt :D <3
#6 dom är så fina :D Skulle tatt både holländare och Teddy dvv om jag hade tid för 6 kaniner,tror att det räker med 5 kaniner til och börja med. Har redan fyra ninisar hemma nu, Och sedan ev en till då i sommar, Sen så kmr jag troligast Att ta en kull till i år, Troligast så parar jag henne i Mars. :D Men då kmr nog ingen att stanna, Om det då inte finns köpare till alla, Mne det får jag väll hoppas att det gör :D <3

Helt kär i teddy dvv<3 Troligast så kmr jag att ta en sån :D Vill gärna veta lite om denns peronlighet :D ?
#1 Hon ser så himla buusmys ut på den bilden! :D<333
#5 Det där lät riktigt mysigt!=)

Jag skulle rekomendera holländare, jag tkr dom är helt underbara! Underbara personligheter, och en bra stolek också.
Teddy dvärgväduren är också en fin ras, men har ingen kännedom om temprament mm, men folk beskriver dom som trevliga. Jag har själv dvärgvädurar och tycker om rasen, men de honorna jag haft har varit ganska grymtande och lätt brunstiga. Mina dvärgvädurar är alltid kelsjuka dock och jätte trevliga kaniner. Dock har jag sålt en kanin till kel som visat aggresiva tendenser i tonåren. Så jag rekomenderar hane om du ska ha en vädur.. Holländarhonor jag träffat är också trevliga. Och jag rekomenderar verkligen MarHais holländare, när man är på utställningar sitter hennes vackra djur på bakbenen och lutar sig mot gallret för att få kela (A)

#9 Underbara! Har inte hört en enda som har haft problem med sin teddyvädur. Det är någon medfödd snällhet som sitter i pälsen tror jag :o) Ingen utav mina teddysar har varit i tonåren, däremot hade jag en vädurskorsning som var hemsk! Så jag har dåliga erfarenheter av dem.
Har även haft en teddylöwen korsning som inte heller var i tonåren utan heeeelt underbara hela livet ut!
Mina kaniner jag har nu är båda teddyvädurar. 1 hona och 1 hane från samma uppfödare. De är verkligen de underbaraste kaninerna man kan tänka sig :) Myran (honan) är varken aggresiv när hon brunstar eller när man bökar i buren. Mio (hanen) är övernyfiken hela tiden och ska vara överallt hela tiden! De blir båda överlyckliga när man kommer till burarna och grymtar i kör och klänger på gallret som apor! Riktiga matvrak är de också :')
Känner ingen som någonsin varit missnöjd med sin teddyvädur. Det är en ras som man verkligen fastnar vid och har man en gång skaffat en, så kommer man alltid ha en!

#12 Åh, låter ju helt perfekt. Får min första teddyvädur i helgen, IIH! :)
#12 naw, Låter helt fantastigt. Ge mej xD <3 Tror att jag bestämt mig för en teddydvv <3 Men ma nvet ju aldrig vad som händer till sommaren.

Jag hade gärna velat veta mer om holländare, och det kan ju vara nyttig info för Bejb__ också ;)
Hur stora är dem?
Fungerar dem som hoppkaniner?
Vad kostar dem?
Finns det olika teckningar?
Hur bedöms dem på utställning?
Tacksam för svar :)
Vad kul att se honom! :) Hans brorsa, som är så lik Flipper i teckningen, flyttade idag till sin nya ägare :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tänk på att med teddyvädur så blir det väldigt mkt pälsvård. Orkar du med det? Lycka till iaf! :)

#20 va visst lite blöt på den bilden tog den igår och då hade det snöat lite så jag tårkade honom med en handuk sen:P:)
#19 Jo jag vet att det är mkt päls vård. Men det ska jag nog klara av. Dott är en mkt lusvig kanin hon oxå, Och jag kan sitta upp mot två timmar med hennes päls. Hon får mkt lätt tovor och jag måste ibland raka henne på vissa ställen ibland. Så jag får väll isåfall bereda mig på en pälsvård på flera timmar ibland ;)

Vet inte så mycket om den första rasen men Jag ska köpa en till kanin till våren nu och jag funderar STARKT på en Teddy dvv =)
Ha så kuuL <3