Fransk vädur
Kan ni lägga in bilder på era franska vädurar? Tycker så mycket om dem!
Sen undrar jag, hur är dem i sättet? Är dem lite som små hundar som vissa påstår?
:)

Jag får min franska vädurshane idag, om några timmar kommer hans nuvarande matte med honom till mig. Har haft franska vädurar tidigare och har bara gott att säga om dem! Lugna, stora, mysiga och smarta kaniner med mycket personlighet.
Kommer bomba med foton till kvällen!
#1 Men är de som hundar?
LYLLO DIG! Vill också ha en Fransk V… x( Men du ska vara jätteglad :)
#2 vad menar du "som hundar"? En kanin är en kanin, vill man köpa en hund får man köpa en hund :P
- Mvh Emma

#2 Jag är ingen hundperson så jag skulle inte jämföra mina kaniner med hund. Min man har en dvärgpinscher, (han är väl min med men husses ansvar och intresse som kaninerna är mina). Frassar är väl lika hundar på det viset att de söker mycket kontakt och vill vara nära en så mycket som möjligt. De är också lätta att lära, uppfostra tycker jag 
#3 Om du läser mitt inlägg från början så tror och hoppas jag att du fattar :)
Jag har hört att många frassar blir lite som hundar i den benämningen att de springer fritt på gården, kommer när man ropar och liknande.
Den dagen jag flyttar till hus/gård ska jag definitivt ha en frasse (vit blåögd). ^^
Där jag köpte Alpha sprang två frassehonor (Affis mamma och en till) lösa på gården=) Alpha brukar få skutta lös här hemma med nu men hon tycker det är lite läskigt ibland..
Alpha brukar även gå efter mig när jag går omkring i ladugården ibland, och nästan "tigga" efter något gott.. Kanske är därför det sägs att de kan bli som små hundar=D
Dålig bild, men här kommer hon inflygande från snön =)<3
#7-11 Jättesöt! :)
#12 Tack!

Aww Alpha är så sööööööt <33

#15 Tack!
#17 Guud så fin han är! Superfin färg! Och jättestor är han verkligen;) Vad väger han?=)

#18 Vet inte exakt vad han väger, en bra bit över minimivikten 5.51kg i alla fall om jag ska dra en grov gissning 
#19 Skulle vara kul att veta hans vikt för att jämföra med min tösa som jag ska väga idag=)
Tejo, gud vad söt din Frasse är! Din med Niike :) Älskar Frassar xP
Man blir lite småsugen på en frasse när man hör hur underbara de är och ser hur söta de är 

#23,24 Åh så snygg han är !
Jag har haft franska vädurar, men kände att det var en för stor ras för mig, så nu har jag gjort mig av med allihopa.
Men det är en ganska trevlig ras, dock hade jag 2-3 st som typ hatade mig, varför vet jag inte. Dom blev som galna när dom bara hörde min röst
På bilden är det Nirs'Ors Allan, madagaskar. Han flyttade i November, efter att ha blivit bedömd på 94 med 0,5 avdrag för ej färdig i päls (är väldigt stolt över hans poäng
).
#26 Snygg!
Fina :)

Nä men vad sööt :)