Problem!
Vad ska jag göra med Dott.. Hon brukar få springa lös på mitt rum, som hon älskar. men hon skiter och pissar i min säng.Det är värklignen inte roligt, eftersom att hon värkligen vill springa lös.Har testat haft som ett konpost galler som hon kna få springa i, men hon bara hoppar över.Och jag vill ju hälst kunna ha henne lös, Eftersom att jag kmr att ta med henne när jag flyttar till en lägenhet, det är ju visseligen 3-4 år kvar. Men ändå.Jag vill gärna ha henne lös,eftersom att hon mår bäst då `? Har testat att hät tidningar på golver där hon kissar och bajsar när hon är ute. Men nää. Det bli min säng. Har oxå testat att ha konpost galler runt sängen, Men som sakt, Då hoppar hon annitingen över det, eller skiter och pissar över allt på golvet, Och det vill jag ju inte heller ? Snälla Hjälp mej !
Har ni några bra tips? ?

Tror det är en revirgrej när de gör toalett i sängen. Det luktar nog mycket "matte" där och då vill hon också lämna dofter.
Med katter vet jag att man kan lägga typ plastduk på sängen eftersom de tycker att det blir obehagligt att kissa där då. Men vet inte alls om det skulle fungera på en kanin…?
Kan du inte ställa för något annat som hon inte kan hoppa över? Har du tränat henne att bli rumsren? Hur gammal är hon? Kanske är tonåren och busfasoner som är i farten;)
Ja hon är rumsren i buren. Hon har sin toalett där, Ohc buren är alltid öppen så hon kan hoppa in där, Hon är 8 månader.
Hon bits och gräver i kladerna hela tiden..:S

Mina kissade jätteofta i min säng förut. Vad jag gjorde var att lägga över ett nytvättat överkast över hela sängen och la deras gosedjur där och en tunnel och lite kuddar och så. På så vis fick de annat att lägga dofter på. De kissar numera aldrig för att visa ut sitt revir, utan drar med hakan ^^
#6 Lycka till!=D Hoppas det hjälper!
säg om det hjälpte sen :)
Emma