Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1601 ggr
KvirrZ
0

Japan-kullen

I mars 2008 kommer jag Att ta en kull på min Plimpy, så gå gärna in på min hemsida och kolla under "kullplanering" och läs om min japan-kull :)

www.hornshorvanskaniner.se.nu

Ni får gärna kontakta mig vid frågor eller om ni skulle vilja skriva upp er på kölistan. Det är inte bindande och ni har tid på er att bestämma er.
Ni kan även kontakta mig här på KIF via PM :)

MVH
Emma - hornshorvans@hotmail.com

- Mvh Emma

[Niike]
0

Nämen gud så kul! Ska genast kolla din hemsida:D:D Hoppas allt går bra och .. ja, lycka till!:D <3

KajsaM
0

Jättefin sida! Lycka till med kullen :)

KvirrZ
0

Tack tack tjejer :D

- Mvh Emma

[Niike]
0

Kollat din hemsida nu. Den är skitsnygg!!:D Lämnade ett litet märke i gästboken .. ;)

Har du fått några av namnen från "Otori - böckerna" ? Tyckte jag kände igen några namn nämligen (har läst alla böckerna) :) Om inte så har jag några mer NAMNFÖRSLAG till dig, haha (A)

KvirrZ
0

#4 Tacktack :D

Nope, inga namn därifrån, mest från olika anime serier :) skicka gärna ett PM till mig med lite fler namn om du har lust :)

- Mvh Emma

[Niike]
0

#5 Okej, sure ^^

KvirrZ
0

#6 :)

- Mvh Emma

Denna kommentar har tagits bort.
[Niike]
0

#7 Skickat. :)

Jennie104
0

å vad roligt ;D

KvirrZ
0

Japp :)

Och det är extra kul att det är Matildas hane hon ska paras med :)

- Mvh Emma

Lippo
0

vad roligt :D näe vad söta ungar det kommer bli!! ^^

KvirrZ
0

#12 Jaao :D Söt-fluffar<3

- Mvh Emma

Eazyy
0

Åh vad roligt! :D

twinnie
0

Haha, ja, det är mitt fluff som ska bli pappan :)

Fast det roligaste är ju att Myran och Plimpy kommer föda sina ungar nästan exakt samtidigt. Iallafall samma vecka ;)

KvirrZ
0

#15 haha, ja det är superkul :)

- Mvh Emma

[Niike]
0

#15 Skooj:D

Taci
0

Oh va roligt =) Måste kolla (;

KvirrZ
0

#18 gör så ^^,

- Mvh Emma

sputtnick_plexus
0

vad kul! :)

Sotis
0

Jätte fin sida!:D Lycka till med kullen:)

KvirrZ
0

Tackar :D

- Mvh Emma

KvirrZ
0

putt :)

- Mvh Emma

Jennie104
0

Fluff ungar ;D Guuuud avis xD

KvirrZ
0

#24 ;D superfluff ^^,

- Mvh Emma

Naaathaaa
0

Skoj =)

[Niike]
0

Jag har nästaaan övertalat mamma om att få ha en fluff inomhus när jag flyttar in på syrrans rum (om ca 1 år);D Fast hon säger varken ja eller nej, men huvudsaken är att hon inte säger nej;) Det lär ju ta ett tag till men ändå .. Kanske köper en av dig eller Matilda då:)

KvirrZ
0

#27 Woho :) Hoppas så<3

- Mvh Emma

[Niike]
0

#28 Hoppas också det, verkligen! Jag fattar nog inte själv hur glad jag skulle bli om jag fick .. (A) xD 

Det verkar nästan som innekaniner blir socialare .. För de är med hela tiden på något sätt. Om jag får ha kaninen inne, kommer kaninen få gå lös mycket men ha en bur såklart som den är i på natten o så. Hoppas den inte skrämmer ihjäl mina fega katter bara xD (De är livrädda för Alpha) :P

KvirrZ
0

putt

- Mvh Emma

johanna_loveAnimals93
0

Fint! :D

KvirrZ
0

Tacktack :)

- Mvh Emma

annaforsgren
0

gud så roligt för dig:D jag skulle vilja ha en teddydvärgvädur också,men jag vill inte pressa mamma för mycket nu.. ska vänta till sommaren..

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

#33 de kommer till sommaren Oskyldig ;)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

Unge kan även i mitten/slutet av juni tas med till öland om det behövs! :)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

putteliputt :)

- Mvh Emma

[Niike]
0

#35 :O Åker ni förbi Vimmerby/Västervik?! :D

KvirrZ
0

#37 jo, västervik åker vi iaf förbi :)

- Mvh Emma

[mangaa]
0

åh jag vil ha en :/

Jojsan
0

naw, sötisar <3 perfekt söthetskombination Mio och Plimpy <3

[Niike]
0

#38 Oh .. *drömmer* Om jag bara fick en liten pluttis .. Så vore det perfekt;) Får tjata på mor min ;D

KvirrZ
0

#41 gör så :D

- Mvh Emma

Tina-A
0

Ungarna blir säkert helt underbara :) :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

#43 Tror jag med<3

- Mvh Emma

[Niike]
0

Har pratat lite med både mamma o pappa. Båda tror att kaninen kommer bajsa på golvet, håra ner massor och gnaga på möbler och sladdar. **Vad ska jag säga?! Hjälp mig att komma på något övertygande;)
**Och så säger mamma att vi inte har plats. Meen.. JO! Jag vet faktiskt ett ställe på mitt rum där den skulle kunna stå .. Ska ner och säga det till henne med en gång. x)

Vill så gärna ha en teddydvv. Och nu blir det både efter Mio och Plimpy, perfekta kombinationen:D *hoppas*

twinnie
0

#45 Säg bara att den inte kommer bajsa på golvet, inte håra ner massor och inte bita på möbler och sladdar. För det är sant ^^ ;)

KvirrZ
0

#45 Matilda skrev så bra  ^^, *hoppashoppas*

- Mvh Emma

twinnie
0

Jag kan LOVA att Plimpy + Mio kombinationen är värd att tjata i evigheter på! Har ju träffat Plimpy och hon verkar urmysig! Mio är likadan, det första han gör när man kommer fram till buren är att kuta fram och titta på en med ögon som säger "Klappa mig för bövelen!!!! Annars …" xD

[Niike]
0

#46 Haha:) Tror du inte jag har försökt? Mamma tror inte på mig, för jag har inga bevis på det. Men min pappa har bevis på motsatsen:P En som min pappa har gjort ett el-jobb hos, har en kanin som går lös i hela huset typ. Och när den blir sur slänger de iväg matskålen så maten flyger ut över golvet, och bajsar på golvet också:P

Men mamma har inte sagt nej iallafall. Igår sa hon "Jag pratar gärna om det här någon annan gång, men inte just nu.. :)" för hon satt och jobbade med skolarbete.

Kom på något supersmart så hon inte kan protestera!;D

twinnie
0

Kan också tillägga att det lär bli en hel del roliga färger också :) SKulle inte förvåna mig om alla ungar var i olika färger ;)

[Niike]
0

#47 Aa!:D
#48 SNÄLLA! Jag ber till dig på mina bara knän (eller vad man säger:P) att komma på något som övertalar min familj!!! :D <3

[Niike]
0

#50 Ännu roligare!:D

KvirrZ
0

#49 synd att du inte bodde så nära så jag kunde komma och charma dom med lilla Plimpan ^^, De skulle smälta direkt :)<3

- Mvh Emma

twinnie
0

Men låt dom komma hem till mig! Jag har världens största skitgris till kanin (myran -.-) lös nästan hela tiden, men alla bajspluttar ligger prydligt i toalådan! Och kissa utanför lådan skulle hon aldrig göra! Mio är lite sisådär med bajsningen, men kissar gör han i lådan, alltid! :) Kanske för att han vet att jag börjar tjata på honom annars xD

Och varken Myran eller Mio har nånsin rört en sladd. Helt ointressant ;) Båda är fullt upptagna med sina tunnlar, kartongbitar, toarullar och godisbollar :)

ciss
0

Vilken härlig kull det kommer att bli! Blir ju lite småsugen, men vet inte hur jag skulle kunna få upp en unge till Norrland :-)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Samma här, Flickorna har aldrig bajsat på golvet, bitit på möbler eller liknande :)

- Mvh Emma

twinnie
0

Snacka om att ungarna kommer få super gener xD

#55 Man kan ju alltid kolla på djurtransport.ifokus? :) Det är alltid värt ett försök!

KvirrZ
0

Haha, och Plimpan är världens lugnaste. Hela min släkt undrade vad det var med henne, och mamma blev helt förundrad, hon ligger bara och myser i knät som en liten köttbulle ^^,

- Mvh Emma

ciss
0

Vars bor du Emma?

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#58 Hahaha xD, pappa trodde att Mio var död när han låg på rygg i mitt knä här om dagen och blundade. Var tvungen att kolla så att hjärtat slog xD

KvirrZ
0

#59 Stockholm, ekerö :)

- Mvh Emma

KvirrZ
0

#60 haha xD

- Mvh Emma

Jojsan
0

Niike: Du kan säga att kaninen kommer garanterat inte bita på sladdar ifall du sätter sladdarna i rör (finns ju speciella rör till sånt). Dina andra kaniner du har, är inte de helt rumsrena? Om de är det, så säg att "mina andra kaniner är ju rumsrena så varför skulle denna nya bajsa på golvet" ;)

å du sa ju att du har plats så, rita en karta av hur du vill att alla möbler ska stå i rummet så det blir plats :D

[Niike]
0

#53 Jaaa, det vore bättre än bäst;) Du får komma ner hit(A)
#54 Du får komma ner till mig också!:D (_Lycka till att få upp mina föräldrar till Sthlm!:P)
_#58, 60 Hahah ;D

ciss
0

Annars kan du ju ha den ute :)

www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Jojsan: Tack så jättemycket för dina tips?!:)

[Niike]
0

#65 Tror jag får det, men vill faktiskt inte .. :) Har fått uppfattningen om att innekaniner blir socialare eftersom de får vara med hela tiden. Så är det ju inte alltid då, menmen .. Och så kan man sitta inne och mysa med dem samtidigt som man t ex gör läxor.. Vill helt enkelt prova på inomhuskanin.:)

twinnie
0

#67 Skulle själv inte ens vilja ha ute kanin. Det är så underbart att få vara med sin kanin hela tiden <3 :)

ciss
0

#68: Skulle inte du eventuellt ha några av kaninerna på balkongen nästa vinter? Du hade skrivit det någonstans ..

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#69 Det var tänkt så, men nepp! Vill inte ha det, innekaniner är det bästa <3 :)

[Niike]
0

#68 Ja, förstår det:) <3

KvirrZ
0

putt :)

- Mvh Emma

Jojsan
0

#66 :)

[Niike]
0

#73 Har inte haft tid att prata med mams än, så jag håller på och finular lite på en karta i paint .. över mitt rum då:) Hoppas hoppas mamma tar sitt förnuft till fånga och inser vad kul det vore med en pluttis inomhus!:)

Jojsan
0

#74 ja, det får man hoppas! Men hon smälter säkert om hon ser massa sötiskaniner ;)

[Niike]
0

#75 Självklart;)

KvirrZ
0

:D

- Mvh Emma

KvirrZ
0

putt

- Mvh Emma

Dior_94
0

Man måste väl få säga att man blir lite sugen. ;)

Clariiz
0

Åh gud vad jag vill ha en! Mamma har nästan gått med på en Teddydvv. (eller Lejonhuvud).

Men tror det är för långt.. Fast man kan ju tjata lite ;)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jennie104
0

Hur gör man en sida med se.nu ? ;d

CoNo
0

Hmm.. Nu ska vi se, jag har övertalat mig till två innekaniner och jag skulle inte ens ha en. Och absolut inte två! Men hur gjorde jag.. Jag letade reda på MASSA fakta om rasen, hur det är att ha innekanin och hur man gör dom rumsrena mm. Sedan så skrev jag ut allt + typ 20 bilder på rasen (välj supersöta bilder men kaniner som INGEN kan motstå :P) och sedan lade jag allting lite diskret på mina föräldrars säng när de inte såg. Sedan när de kom och skulle gå och lägga sig så såg det alla papper, och började skratta. Sedan fortsattre jag skriva ut bilder och tillslut så sa de att vi kunde åka och kolla på en kanin. Man kan även lägga små post-itlappar i deras väskor, på köksbordet med text "Jag älskar er <3", "Kaniniiii :D" osv (A) ;)
Gjorde sedan samma sak med min andra kanin. Har ni någåt annat innedjur? Långhåriga katter? Hund?

KvirrZ
0

#81 man kan registrera subdomän på http://www.webb.se/

- Mvh Emma

annaforsgren
0

putt för den här underbara kullen:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

twinnie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser blivande pappan ut :) Bilden är drygt 1 vecka gammal, så han ser ut såhär nu ;)

Pinacoladas
0

#85 Söötaste Mion :D <33

KvirrZ
0

#85 Gud alltså, bebbarna mellan honom och älsk kommer bli gudomliga :')

- Mvh Emma

twinnie
0

#86 :)
#87 Instämmer (A)

Jennie104
0

Kommer bli underbara ungar ;)

twinnie
0

Förresten emma, har du frågat på kanin-net vad det kan bli för färger? Annars frågar jag :)

KvirrZ
0

#90 japp, det har jag frågat, står även på min hemsida men kan skriva här med :) det kan väntas viltgul, s/g japantecknat och madagaskar, dock kan det alltid ploppa in lite fler färger :)
själv hoppas jag på en fin viltgul till mig själv, om föräldrarna går med på det (A)

- Mvh Emma

twinnie
0

#91 Åh <3 Mysfärger ju!!

KvirrZ
0

#92 ja! alla dom färgerna ser ju undarbara ut på teddysar<33

- Mvh Emma

twinnie
0

Ja, viltgul är väl ganska ovanligt dessutom? Mys <3

KvirrZ
0

#94 jo, jag tror det :)

- Mvh Emma

Jojsan
0

Tycker viltsiames är den finaste färgen på teddydvv, som Plimpy alltså ;D

[Niike]
0

Åh, tänk viltgul på en fluff.. Vackert!:]<3 Viltgul wienertecknad vore ju inte helt fel;) Gud, jag hoppas jag kan övertala mina föräldrar .. <3

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.