Övertalningsmejl
Hej! jag håller på att övertala min mamma om att jag ska få köpa en kanin till. Hon är dock helt omöjlig att prata med om det, så jag skickar helt enkelt ett mejl. Jag vet, det är långt, men nikan väl lusläsa det lite iaf? Jag är jättetacksam för synpunkter och invändningar
Hej! LÄS HELA MEJLET!
Jag skriver till dig istället för att prata. För du kan ju inte prata om det utan att skrika.
Det verkar inte som om du och pappa förstår hur intresserad jag är av kaniner. Minst lika intresserad som jag är av hästar. Mycket eftersom kaniner inte kräver så mkt arbete. Dessutom är det billigare med kaniner.
Anledningen till att jag inte tjatade om att behålla en unge är för att jag, redan första dagen dem föddes ställde in mig på att dem var till salu.
Jag har flera gånger försökt betala allt själv. Men det är inte så lätt eftersom alla höpåsar, foderpåsar m.m. är så små att man behöver köpa nytt hela tiden, så köper du när du är och handlar, så glömmer jag att betala dig, osv. Men nu ska jag börja köpa mkt av allt, hö och halm från bondar, spån och kaninmat från granngården. Sen ger dig 40 kr i månaden för grönsaker.
Det finns plats för en till kaninbur till höger om kaninernas bur, på andra sidan fönstret.
Jag kan verkligen klara av att ha en kanin till mamma, jag vet att jag kan det. Särskilt nu när jag inte har Navarone att ta hand om.
Jag förstår att du tycker att det är jobbigt att be grannar om hjälp med kaninpassning. Det är därför det är så bra att jag är medlem i kaninklubben. Frida passade ju Honey och Nellie ett tag, och någon gång kan ju vi ta hennes kaniner när dem åker bort.
Jag vill så hemskt gärna ta hand om Cinnamon, som kaninen heter. Kan du inte se det som en belöning för att jag har skött mig så bra i skolan? Jag har ju verkligen lagt ner så mycket tid på skolan, jag har gått på jourer, inte för att jag ligger efter, utan för att jag inte vill komma efter, jag har fått VG i matte, matte det ämnet som jag faktiskt HATAR. Trots att jag har tyckt att matte är jättetrist har jag jobbat jätte mycket med det.
Nu när jag börjar nian kommer jag inte kunna rida lika mkt som innan, då hade det verkligen varit kul att satsa på kaninerna. Åka på tävlingar och sånt.
Ella blir dessutom duktigare och duktigare när det gäller kaninerna. Snart kommer hon kunna ta hand om Nelly själv, och då kommer det kännas tomt för mig med bara en kanin att pyssla om.
Jag hade verkligen blivit så glad om jag fick köpa Cinnamon, jag har pengarna, jag har tiden, och jag har intresset.
Svara via mejl. Annars blir det bara bråk.

Jag tycker det var bra skrivet! Hoppas det funkar :)
Ja, min mamma är väääääldigt svårflörtad när det gäller sånt här…

Mina föräldrar också. Bra idé, bra skrivet.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Hehe, har själv varit med om samma. Lycka till!
Japp, nu är det bara att vänta tills hon kollar mejlen. Hoppas bara att hon inte skiter i att läsa mejlet, möjligheten finns.
Jag tycker det lät som att du verkligen vill ha den kaninen :)
Jag fick själv ett ja idag av min mamma , efter att jag har tjat i en månad :p :)
Lycka till < 3
Hoppas det går bra.. Vi håller tummar och tassar här hemma ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Lycka till :) Håller själv på med övertalning ^^,
- Mvh Emma
Lycka till du med då, KvirrZ. Hoppas att mamma läser mejlet idag, för imorgon åker hon iväg och kommer inte hem föränn onsdag.
MAMMA SKA KOLLA MEJLEN NU!
Hoppas hon går med på det då :)
- Mvh Emma
Nu är jag nyfiken, vad ska du övertala dina föräldrar om Emma? :)
Lycka till med mejlet Julliz!

Smaart!:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Bra skrivet och lycka till ;)
#13 En teddydvärgvädur från en tjej som går i min skola ^^,
- Mvh Emma
Det verkar som om hon har läst mejlet nu, men det verkar inte som om hon skriver tillbaka. Får se vad hon säger sen. Vill så gärna ha Cinnamon!
Hon har läst mejlet, men har inte sagt något. Det är ett BRA tecken. Det betyder ju att hon funderar. Eller så betyder det att hon slutade läsa mejlet när hon fattade vad det handlade om :P

Det där ¨måste ju funka :)
ja man tycker ju det.

SMART :D
Smart ;) Jättebra skrivet ^^ Hoppas hon ger dig chansen till den :)
Nå? Har det gett något resultat ? :O *nyfiken*

Bra skrivet :) Hoppas hon kommer gå med på det.
Jag har snackat med mamsen nu :) hon sa att jag var en tuff förhandlare, och det är jag ju också. Iallafall så sa hon, "Vi är två föräldrar i den här familjen, jag ska visa mejlet för pappa" Shit alltså! Det här stadiet brukar et ta veckor att komma till genom att enbart tjata. För då lyssnar hon inte, men genom att skicka ett mejl så sa hon att hon skulle försöka övertala pappa direkt. Super nice!
Vad bra! :D Håller tummarna! ;D
Jöpp. Jag känner på mig att det blir ett ja :) Pappa har inte så mkt makt över just det här området ;)

Håller tummarna! ;D
www.frihetenskaniner.se
Tack :) Ni är underbara!

Mycket bra skrivet:) Hoppas att du får en kanin:)
Ja, tjejerna här hemma suktar ju efter en ordentlig karl! Han är så söt! Väger endast ett kilo . . . Uppfödare Lion's crest. Skulle ha blivit utställningskanin, men är viltblå, då han har vitt runt nosen och på tassarna :/ men det är ju desto bättre för mig =D

*Håller tummarna för fullt*
Så fin han är ;D Fortfarande inget svar ? :\

Håller tummarna! :)
Gud vad smart du är!! Otroligt bra idé! Hoppas dina päron ger med sig bara, men det verkar ju gå bra!:) *Håller tummarna*
Ja, mamma har gått med på det, och hon ska övertala pappa, det brukar gå bra, för pappa har inte så mkt makt över det området :)
Ni får gärna följa mitt exempel med mejl. Många mammor får panikattacker när man ska snacka om sånt :S
Ja, min mamma är helt omöjlig. Hon bara suckar, säger något negativt och byter samtalsämne. Att hon inte ens kan prata om det! Vill ha en hoppkanin, men hon säger att det räcker med 3 kaniner .. Och så vill jag ha råttor, men nej, det räcker med marsvin och kaniner tycker hon. Suck!! Ska nog pröva det där;)
OK, lycka till!

Ja håller tummarna. Ja känner så igen mig med att skriva brev istället för att prata med mina föräldrar när ja va yngre mycket lättare och mycket bättre chans att dom verkligen läser. Hoppas hoppas du får han.
Ja, det hoppas jag me!

jag håller tummarna:)

håller tummarna! ;D hoppas du får han!
Jag fick ju mitt Ja igår , men kaninen jag ville ha har jag tjatat om i en månad , jag har ju en hamster så furst sa mamma att det var nog blabla men jag sa att hamsteren sover ju nästan hela dagen så jag får bra tid till båda och skolan å allt ;D Till slut gick hon me på det , jag hade skrivit ett brev men jag ga det aldrig till henne x]
jättebra idé! hoppas det funkar nu då :) jag borde kanske pröva det.. hmm :P
Om det inte funkar, köp kaninen ändå & visa hur bra du är! :@ näjdå skojjade bara! Håller tummarna! :D
hehe, jag kommer ändå ta honom på prov först.
FICK DU? :D :O
Nja,, mamma har sagt ja, och hon ska övertala pappa, men pappa har inte så mkt makt över det området så jag kommer antagligen få honom.
Kul :D
japp

Vad roligt :)

Grattis^^
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
wiiee :D
tackar :)
Skoj! Grattis!:)
Så roligt :)
- Mvh Emma

Det låter jättelovande :)
Hoppas nu att din pappa också ger med sig! :)
japp. hoppas hoppas.

Håller tummarna för att din pappa ger med sig :)
www.frihetenskaniner.se
^^ HOPPAS!

Cinnen är såå söt, har såklart sett han i verklighet, är rätt bra kompis med hon som äger honom nu, LYCKA TILL =P
Okej :) då är du med i skånes kaninhoppare kanske?

#62 Jadå, klaart :P
Hur går det??
Både mamma och pappa har varit borta igår, mamma kom hem idag och pappa kommer hem imorgon. Jag antar att mamma visar mejlet för honom då! Jag lovar att hålla er uppdaterade :)
Trampe holdar sina tassar för er ;D
:D lycka till!
Hur har det gått? :)
- Mvh Emma
Mamma väntar på ett bra tillfälle för att övertala pappa ;)
ohh!! lycka till!! hippas verkligen det går.. jag ska först tjata på mamma lite om att jag vill ha en kanin till.. men om det inte funkar ska jag prova likadant som dig! det var ju en jättebra idee tycker jag!! det var väldigt bra skrivigt också!
Medarbetare på Hundar.ifokus
*putt putt* ^^
Hur går det :D jag vill också ha en till kanin men det är nog omöjligt… min plastpappa tillåter nog ej det ''/ Han sa prongt nej när jag och Jojsan skulle få kaninungar (jag parade Shadow med hennes Cassie) utan att jag äns sakt att jag velade ha en… Han kunde väll läsa mina tankar…
Mamma har visat mejlet för pappa nu, han har itne sagt något men jag får antagligen besked imorgon :D
puttis
Mamma gör ett sista övertalningsförsök på pappa just nu, jag är så nervös.
#75 Hoppas hon lyckas :)
- Mvh Emma
Jeopp. Jag få ta reda på det imorgon.
Ska lägga mig, sov gott allihop!
#77 Sov gott :)
- Mvh Emma
AHHH! Jag fick! Herregud jag fick! Jag kan inte fatta att det är sant :D

GRattis!!:D

Va kul!
Grattis!
Smaaartsmaart ! :D Grattis förresten ;DD

Grattis!
www.frihetenskaniner.se
Grattis!! ;)
Ja, jag ska få hem honom efter tävlingen med SKH i klippan på lördag :)
putt
Så roligt! :D
- Mvh Emma

Detta ska jag verkligen oxå testa på min mamma! :D
läste hela tråden och detta låter super duper bra! :D Jag är inne i en "övertalningsperiod" över min pappa, jag får redan för mamma. Pappa vill inte att jag inte ska bry mig om dom, men där har han HELT f*cking fel ;) Jag har börjat ta mera ansvar för mitt rum, för mina kläder, skolan och mycket mera. Och när min pappa fick reda på att jag kanske skulle få det blev han gristokig, men sedan lugnade han ner sig och började prata med mig och sånt, men jag vet inte :/ Men dagen efter typ pratade han inte med mig, men på kvällen sa min mamma till honom att han skulle skärpa sig och dagen efter var han lite trevligare … :D men vi skulle tysta pratet lite granna och sedan ta upp det igen och säga att jag ska ha dom på prov i 6 månader, och sköter jag dom inte, kommer vi att lämna tillbaka dom, men aldrig i livet att det kommer att händfa, jag kommer att vara med alla dagar i veckan många ggr om dagen :D :D för att mitt inntresse bara växer och växer för kaniner!! :D jag och mamma har redan börjat kolla på bur vart det är billigast mm, så att jag vet att jag kommer att få dom!! :D haha nu blev det mkt text, men du fick mig att inte tappa hoppet! :D tackar <3 lycka till med dina kaniner nu! :D
Grattis

Va kul att du fick h*n :D

:D