Två kaniner?
Hej min fråga är då jag har planerat att köpa en kanin till nästa vecka, kan man ha två kanin syskon i samma bur? honor då. Eller börjar de att slåss ? någon som har två kanin tjejer i samma bur ?

Kullsyskon - honor, brukar oftast gå att ha i samma bur om dom har varit tsm innan. Har själv haft två honor i samma.

Ja man kan ha 2 kanin tjejer (syskon) i samma bur :)
Jag har 2 stycken i samma bur. Men de är dock inte syskon men har bott ihop sedan de var 8 veckor :)
Jag har haft två tjejer i samma bur, och de var inte kullsyskon. Den ena damen var 5 år och den andra kanske 3-4 månader när jag släppte ihop dem.
Jo, det går, men det finns alltid en risk tt dom börjar bråka. Rufsan och hennes syster rök ihop efter 3 år..

Ja de går. Mina honor gick å ha tillsammans tills isomras,,då de blev 6år typ (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Jag har haft två av mina kaniner tilsammans. Dom var syskon. Det funkade jätte bra:) Dom var honor.
Ja, två honor går oftast bra (i samma ålder). Hanar är inte att rekomendera, även om jag hade det och det funkade super (far+son).
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag har haft tre åringar i samma bur, måste då vara en stor så att de inte blir för irriterade på varandra.
Fick separera dem eftersom alla skulle betäckas och få ungar. Dessa satte jag ihop när den som var mäst illmarig var 6mån och de andra två var 4 mån och 2 mån.. ingen av dessa var syskon och kom från olika ställen men det funkade bra.
Det går bra, så länge de inte börjar bråka.
Det brukar funka toppen :) Jag har två kullsyskon ihop :). (honor)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Enligt brukar det gå jätte bra :) Ska snart sälja två stycken kullsyskon tsm dessutom. Men man måste vara beredd på att de kan börja bråka och då sära på dem :)