Uppfödarnamn/gårdsnamn?
_Ni som har uppfödning (med namn):
_Hur kom ni på erat uppfödarnamn/gårdsnamn?

Mitt gårdsnamn är Glimras. Det är inte registrerat och jag planerar inte att göra det heller :) Vet inte hur jag kom på det. Jag bara kom på det helt enkelt xD
Har Rosenknoppen som gårdsnamn (ej registrerat). Kom på det när jag tagit ett kort på rosorna som är planterade i rabatten under mina föräldrars sovrumsfönster.
Jag kommer döpa min kull/kullar till Hornshorvans. Det är våran gård på öland :)
- Mvh Emma
Min mammas gårdsnamn (ej registrerat) är Silverlyckan's. Hon födde upp hermeliner och franska vädurar förr i tiden ^^
Numera är det mina systrar som tar lite kullar på sina kaniner då och då. Endast för skojs skull och det blir underbara kelkaniner :-) Deras gårdsnamn är Sailormoon's.
Rolig fråga, ska bli intressant att se vad alla svarar :)

#4 Oh, Silverlyckan's var ett fint namn! :)

Tussilagons blev det eftersom jag älskar våren och tussilagon är för mig det riktiga vårtecknet :)

7# Tussilagons kaningård låter RIKDIGT bra :D

Jag bor i Skanör. Därför blev det Skanörs kaniner, fast det är inte registrerat.

Ja kanske ska starta en uppfödning nästa år.. Men ja vet inte vad jag ja ska ha för gårds namn ( som inte kommer att vara registrerat ) :)

Lingongläntans kaningård varför vet jag inte .. Gillade det (: Är dock inte registrerat.
Nirs'Ors blev det eftersom att våran gård kallas det (av dom i byn). Namnet är inte registrerat.

putt. :)

#8 Haha, så bra att du tycker det ;)
Min kaningård heter Solbacken efter gården jag bor på.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

har svårt för att välja något namn.. men det blir nog "Gadds" eftersom jag bor på "Gaddsvägen".

Fina uppfödar/gårds namn ni har :)
Ingespjuta's :P. Inte världens bästa kanske.. Men men.. Döpt så eftersom jag bor i byn Ingespjuta :P. Inte registrerat..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Min kaningård heter Smultronbackens Kaningård.
Är inte registrerad, får se om det blir så när jag blir över 18, om jag har kvar min uppfödning.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Min uppfödning heter Silverdalens!
Inte Kanin visseligen men Guldhamster istället och det är registrerat i Svenska Hamsterföreningen.
Många som har ngt med Silver verkar det som! = )

När jag blir stor så ska mitt uppfödarnamn vara : **Silverliljans
**Tycker att det är ett superfint namn, bara ingen hinner sno det innan jag tar det!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

putt. :)

Om det skulle bli så att jag börjar med en uppfödning någon gång så tror jag den skulle heta antingen Sandikorn eller Rönneboda :)

Om jag startar en uppfödning har jag ingen aning om vad den ska heta xd

Körsbärsdalens
Avgudar körsbärsträd och körsbärsblommor så det fick det bli. Tänkte även på A. Lindgrens Bröderna Lejonhjärta.
Råkade dock skriva fel (körsbärslunden) när vi skulle inregistrera oss som genbank vilket uppfödarkompisen inte var så imponerad av… speciellt då hon tyckte det lät som en kyrkogård XP
Var dock lätt att fixa genom ett litet mail ^^
Är registrerat i gotlandskaninföreningen - inte skaf då det ej är en godkänd ras.

Om jag ska ha uppfödning (som jag hoppas på)
Ska de heta ÅrjängsTrollets kaninuppfödning För i årjäng finns ett årjänstroll xp xd

Har numera Pygmepuffens som gårdsnamn. Ej registrerat och planerar inte heller att göra det.
om ja någon gång skulle skaffa en uppfödning skulle den heta smultrontorpets kaninuppfödning vår sommarstuga heter nämligen smultrontorpet för det finns alltid så mkt smultron där
Emma

#27 Gud vad fint :]
Djuren som föds här döps till Lillesjöns före :] Vägen vi bor på heter Lillesjön så därför blev det det ;P

Mitt är: Kometenshoppkaniner
Jag valde det för att jag bor på Kometvägen och jag tyckte det var fint XD

När jag ska ha uppfödning ska min gård heta Hovsro för att mitt hus heter det :P
Gårdsnamnet är Skäckagården. pga att mamma föder upp skäckar :D sen mitt uppfödarnamn på Marsvin kom jag bara på^^ stormviskaren´s. har inget på kaninerna
Skriver väl igen, eftersom jag bytt uppfödarnamn. =)
Fanns ett som liknade mitt och för att förhindra missförstånd så bytte jag.
Frågade på kanin-net om hjälp.
Fick förslaget Zvintos kaniner, efter en av mina kaniner som heter just Zvinto.
Så det namnet fick det bli. ^^
Scheckagården finns det en kaningård som heter.
Solbackens kaniner
Mitt uppfödarnamn som jag hade när jag avlade var Vistena :) Gården jag bor på heter det. Namnet är inte registrerat :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Om jag skulle ha en uppföding skulle nog den få heta..
Strumpan's (A)
Min uppfödning heter Lillegårds eftersom jag och min kompis startade tilsammans på deras gård Lillegård. Eftre ett tag blev vi lite osams och två kaniner blev uppätna av deras hundar, en blev nerdregglad och mörbultad och den sista rymde (min avelshane, superfin!). övertalade sedan mina föräldrar att ta hem alla kaniner som var mina och vann duskutionen. fick tio väggburar ^^ jätteglad.
Behöll namnet Lillegårds på min uppfödning eftersom min kompis slutade.

#32 skäckagården's ,. är det reggat ?
om inte jag minns fel nu, men Anders & Catlins kaningård heter ju scheckagården's och är reggat. Så det är ju upptaget x)
#34 du kanske menar samma ..
Min heter Berga's kaningård,.pga att längs våran lilla väg (bor mitt inne i skogen) går det ett berg.. även vägen heter berga.
men har planer på att byta innan vi reggar det,. till det våran gård heter, Lidagården =)
38# ja reggat på gården! vi har inte det på kaninerna! men hästarna och hundarna och då gården. Men sen har vi det i addresen också! men deras stavades ju inte lika dant och dom har ju det reggat på kaninerna men det har inte vi.
Ja, jag menar anders och katalin :)
Solbackens kaniner