Gjort idag?
Hej hej!
Vad har ni gjort med era kaniner idag?^^

Idag: fick alla kaniner komma ut & skutta i snön med sele på. Ungarna tyckte att det var lite läskigt att vara ute i sele,men snön tyckte dom var jätteskoj,speciellet jimmy han grävde en typ tunnel och kröp i den så han blev helt snöigxD Alla kaniner har också fått vara ute & skutta i boxarna^^ Ikväll ska dom få lite grönsaker:)

puttar^^
Gosat och fotat dom. :) Puttes bur ska städas om en stund.

Gav henne mat & bytte vatten, & möblerade om i buren & la in en 1.5meters lång gren. Sen åkte jagiväg.-

Hade ute honom i hagen en stund på morgonen, sen städa jag buren. På eftermiddagen kom en kompis med sin kanin Emma. Då hade vi ute kaninerna lite och hoppade och så ^^

Eftersom jag har varit i sthlm hela dagen har jag bara hunnit mata :(. Ska snart ut å kela lite :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Matat, kelat och motionerat. Var ute med dem under tiden de var i hagen eftersom de är väldigt pigga på att rymma.. *suck* ;)

#3 Jättefin bild! :D

Har varit borta nästan hela dagen, tjejfest hos en kompis igår och varit i backen idag. Mamma matade dem på morgonen och kelade lite med dem.
Kom hem vid fyra, gav vatten och kelade lite. Tog ut dem nu på kvällen, städade buren, borstade & kelade en massa :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#3 Vad fin han är!:)
På morgonen städade jag burarna och alla kaninerna fick skutta av sig lite i ladugården och/eller ute:) Och så har jag myst massa med dem<3
Det regnade ute men det brydde sig inte Alpha om, hon skuttade ut på dyngstacken på baksidan av ladugården och nosade runt där ett tag, sen skuttade hon - väldigt blöt - in igen:) Sötsnutten min :*
Hon har även försökt para sig med min katt Simba idag x'D Simba blev livrädd och sprang ut ur ladugården - med Alpha efter sig! Han sprang iväg jättelångt och Alpha följde efter honom hela tiden, stackars katt .. ;D
Nu på kvällen har de fått mat och lite gos:)<3

Idag så plockade jag ut lite skit och hade i lite mera toa-lätt. Sedan lade jag in mera halm så han inte fryser så mycket och sen fick han hö. Efter det så fick han två hackade morötter och en gurkbit jag hackat i delar och sen lite pellets. Sen har jag gosat och därefter borstat han :) <3

Matat och kelat en stund med dem.. jag är sjuk så jag orkade inte springa i sele med dem…
#9 o 11 - tack :)
Idag har jag rastat Biggie både med och utan koppel o sele (fast i hagen). Han naffsade lite på min sko för första gången, men tydligen så kan han inte kissa/bajsa utanför buren^^ så då måste man lyfta ut honom :') så gulligt ;P
Rufsan håller jag på att rasta just nu..
Idag har vi också vart till Granngården och köpt 25 kg Rabbfor (pellets), halm, trähöhäck som ska stå på marken o kompostgaller.
Idag var det 2 tjejer här som funderar på att köpa 1 bebis var, antingen från Fiffi eller Plimpy :)
- Mvh Emma

De vanliga, ge mat, städa & gosa.

Idag har jag städat flickornas bur. Jag har fotat millan & nåra av ungarna. Kameran fick slut batteri=/ Alla kaniner har fått komma ut & skutta. Har gett dom nytt mat,vatten. Dom ska få lite grönsaker ikväll^^

Vid halv elva kom Nicole, Casse, Christina och Elin me sina kaniener och vid elva kom veterinären och vi vaccinerade. Gör det varje år. De som vill får komma.
Hon kolla också på Pluttens öga.
Sen åkte alla hem utom Christina som skulle stanna kvar och fota när jag hoppad eme kaninerna. Så det var vad jag hunnit med. Nu har jag tråååkigt.
Har inte varit med dom så mycket, var tvungen att plugga..

#15 nejnejnejnej jaaag skaa haaaa Fiffi unge! *ge mig* "dom får inte ta slut, det måste räcka till mig" !

Idagl fick alla kaniner komma ut & skutta i boxarna. Dom fick också banan. Alla kaninerna älskade det:) Det lät så gulligt när dom åt banan:)