YES!
Heejsan!
Jag är överlycklig! Vad jag har förstått härifrån så brukar honan bli luganre efter tonåren! Så jag ska behålla Jappo :) Mamma sa det förut :D Jag är öveeerlycklig ;)
Och om hon somsagt är bättre så har jag och mamma bestämt att jag ska ta en kull nästa år då jag är äldre (13 år) då är Jappo 1 år :) När jag gick ut till henne förut så var hon faktiskt lugn :) Jag blev super glad :D Så hon är nog på bättríngs vägar ;-D
Mvh Jennie
Vad skönt att allt löste sig då =)
Men om 1 år, då borde hon väl vara 1 år och 7 månader, inte 1?
- Mvh Emma

1# Jodu det går så snabbt ;)
Vad skönt det löste sig :)
Men hon är väll lite gammal för första kullen då?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Bra att det löste sig och att du ska vänta med kull ett tag. =)
Tycker inte att det är en bra idé Att ta en kull efter henne, eftersom sånt är ärftligt.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

va bra :) Men du sa ju själv att hon "alltid" hade varit så, vf ska du då ta kull? tycker att du ändrar dig liiiiite för snabbt utan att egentligen tänka igenom om du talar sanning eller inte.

Det går åt rätt håll Jennie, lycka till med henne..
Lycka till! tycker dock att det är lite sent Att ta en kull på henne då hon är 1 år och 7 mån…. men bra i alla fall att du väntade!

Lycka till!

Jag tar bara en kull om hon är i form!
Lycka till!
Lycka till :)
Jag tycker att du ska vänta längre till nästa kull.
Om du tycker att Jappo är jobbig nu ska du få se hur det blir med 5 kaniner…
Du borde nog vänta med Att ta en kull på henne tills du har tillräckligt med kunskap om kaniner.
Om du blir rädd för henne bara för att hon biter eller rivs, och inte heller vet varför hon gör det måste du nog tyvärr vänta med Att ta en kull.
Om man ska ta kullar på sin kanin ska man ha kunskap, eller snarare erfarenhet av kaniner, såpass mycket att du kan förstå deras beteende och hur du bör bete dig gentemot dem.
Jag menar inget illa, men du har frågat en del frågor här på KIF och varit osäker på Jappos beteende.
Du har säkert kunskapen, men du bör nog ha mer erfarenhet av kaniner innan du tar en kull, för både din och dina kaniners skull.
Du kanske känner någon lite äldre som kan hjälpa dig med kullen? Dina föräldrar går oxå bra.
Men det vore jättekul om Jappo fick små bäbisar, jag tycker absolut hon ska ha det. Det gäller bara att hjälpa ägaren så att allt går bra från början till slut =)

13# Mamma kommer vara där med mig och hjälpa mej :) Så detta kommer nog gå finfint ;)

Jag var ute med henne nu och satte mej på en stol, så kommer hon fram och slickar på min finger ;) Guud hon är ju underbar nu! Hon är LUGN igen :D Min Lilla Prinsessa är tillbaka<3<3 Hon somnade nästan i mit knä ;) Hon kommer nog bli en UNDERBAR Mamsing<3

Jag kan ta ett kort ;) Hon är ute och springer i kompostgallerhagen just nu ;) Med en pressening över :D
1 år och 7 månader är nog lite i det senaste laget, tycker jag personligen.
Har själv ändrat mig angående att ta kull på min belgiska jätte, eftersom hon är på gränsen (1,5 år nu).
Och de blir ändå könsmogna senare än små kaniner.
Så för Jappos skull tycker jag du ska avstå att ta kull på henne.
Risken är mycket större att något händer henne.
Vill du verkligen riskera det?
Sen är mer erfarenhet alltid bra att ha innan man tar en kull.
Var själv inte mogen Att ta en kull förräns för 3 år sedan (var 17 år).
Då hade jag haft egna kaniner i 6 år, men haft kaniner i familjen i 15 år.
Sen kan ju inte jag styra vad du gör och inte gör.
Försöker bara ge dig lite råd. =)

#17: Håller med
Sen fattar jag inte.. allt dethär har gått på typ, 3 dagar? Ifrån att du kanske skulle sälja henne, till att du satt ut annons, till att du sökt ny kanin, till att du drar tillbaka alltihop och helt plötsligt är det en jättefin kanin igen?
Förvirrande…

Det är snällt Ninni att du ger mej råd ;)
Hur hänger allt det du säger ihop jennie? För en stund sedan så skrev du att hon alltid varit vild, nu så skriver du att "hon är lugn igen"? Dessutom så skrev du för 2 dagar sedan att du inte tänker ta någon kull på henne, samt att du är en nybörjare, och inte klarar av en så sprallig kanin.
Du säger olika saker från och till, och ändrar dig fort. Förstår du egentligen innebörden av vad du säger?

Är det nått fel med detta nu eller!?
Så ska jag inte ta denna sommaren utan nästa då jag är äldre!
Nästa sommar är Jappo på gränsen till att vara för gammal för sin första kull…
#21 Svara på Elinas fråga istället!

Jag har inte lust att svara på frågor som jag tycker är kränkande.

menar inget illa hoppas du inte tar det på fel sätt men du ändrar dig hela tiden o nu e hon plötsligt lugn om dem va hel vild för en elr 2 dagar sen…..
Men lycka till

Hoppas allt går bra!

Hoppas det går bra!

Tack tack ;)
Jag håller med er alla att det är konstigt hur Jennie ändrar sej hela tin, men nu går det väl LITE väl långt va?
Om hon har sagt en sak sen säger en annan, visst är det konsitgt ibland men hallå man får ändra sig. Jag tycker ni ska sluta att trycka ner Jennie…
Isa är som Jappo, hon är hej vild ibland, och ibland lugn. Nu i efter hand så har jag känt att det kanske var lite fel att köpa Isa hos djuraffären eftersom hon hade ingen social kontakt med människor.
Det kanske är så med Jappo oxå, att hon inte är så van med människor.
Snälla gott folk sluta vara så hårda…
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
tycker det är bra att du har beslutat (du och din mamma) för att behålla jappo :)
Emma
Vad kul att hon ska stanna :)
Lycka till med henne!

Bra val, Jennie :) Vad skönt att hon verkar ha lugnat ner sig igen, bli inte för besviken om hon blir lite tossig igen bara, hon är väl trots allt i tonåren? .. Lycka till med allt du nu planerar att göra, haha! :)

Längtar ;)
:O Mamma sa förut att jag kanske ska få en kanin till våren (Nästa år)) .)
:/ Är det så bra att du skaffar en kanin till, nästan samtidigt som Jappo ska ha kull? Du vet ju inte om du får alla kaninungar sålda… vem vet, du kanske sitter där med Jappo, 4 kaninungar och en ny kanin och så kan du inte ta hand om alla?
Så vänta åtminstone tills efter du sålt alla kaninungarna nästa år och är alldeles säker på att du kan klara av en kanin till, innan du faktiskt skaffar en till. :) Bara så att du tänker på det.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

34# Det är inte besämt än att jag ska få en kanin vi får se då ;)
Ett klokt val! Hoppas allt går bra med Jappo.

#5: Håller med.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vad roligt att du fick ha henne kvar! Inge illat menat men jag skulle inte en kull, efter som det är ärftligt dedär men tonåren och att hon är för gammal :)

Lycka till i alla fall :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vad bra att hon blev lugn!
Lycka till.

Lycka till!
#8 Jag tog kull på Sissi för första gången när hon var tre, och allt gick superbra. Ringde uppfödare före, för att se om det är okej när hon är så gammal.

Känner också en som tog första kullen på en kanin på 3 års ålder

Jepp, men jag tar ingen kull om hon inte är i bra form.
är det inte lite sent att ta fösta kullen när hon är 1år och att hennes betende är ju ärfligt!
äre så viktigt att ha en kull!?
varför inte bara köpa en till kanin, du kan ju köpa en ung kanin :)

Missförstå mig inte nu.. Om du knappt klara EN kanin som beter sig så, tänker du då föda upp kanske 4 kaniner som lär bete sig likadant. Är inte det jäkligt dumt?
Och snälla, SVARA >.<
håller med #46
#46; Håller med.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Håller med.

Håller med nästan alla här. Du sa ju att hon alltid varit sån, sen blev hon bättre IGEN? Bestäm dig, vem försöker du lura?

bra att du ska behålla henne i allafall:) ett tips: Ändra dig inte igen!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Men herregud!
ALLTID ska någon klaga
Nu lämnar jag denna tråden tänker inte svara på frågor!

Yupp.. var ganska säker på att du inte skulle våga svara.. ._.
Aja, ska väl också dra mig ur nu, annars får man väl en varning eller nått .

Nu har inte jag läst igenom hela tråden.. men,har läst alla andra trådar du skapat.
Det låter som att du knäppte med fingarna så blev hon lugn och snäll igen. bara sådär. O.o (?)
xD
Lycka till med kullen :)