Hälsa på ?
jag har en kanin som är en hane , och vi Känner en som har en kanin som är en Hona , men skulle man kunna låta dom Träffas Även om dom är Hona och hane ? liksom att man tar med sin kanin till dom ? eller ? Vad finns det iså fall för "risker" ?
Risken är väl att honan blir parad i ett oövervakat ögonblick
okej , Så egentligen är Det inte så smart , Även om man hela tiden håller koll på dom ?
Jag skulle vara ytterst tveksam till att låta en hona och en hane träffas och så. Det är ju inte självklart att det händer något, men man vet aldrig ;)
okej :)

Jag ska träffa mina vänners hankaniner med min(a) kaninhona(or) i sommar, dock i sele så att man har koll. Isåfall så ska ni nog träffas på hanens mark.
Tycker inte att ni ska låta dom träffas, en hane kan på ett ögonblick lyckats para honan, innan ni ens hinner reagera.
- Mvh Emma
Jag tycker inte ni ska låta dem träffas. Ev. i sträckta koppel..
Men det är väldigt lätt hänt med en olycka. Har själv vart med om det.. Man hinner ofta inte reagera. Som tur var gick min hona tom :).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tycker också det ej ska träffas. Liksom att få snusa lite på varandra om de har sele på sig och kopplet är sträck är väl inte så farligt om man har koll hela tiden. Men de finns ingen mening med det, de blir bara jobbiga oftast.
Skulle ändast låta en kastrerad hane träffa mina honor,
okej , Tror att det är BÄst att inte Låta dom Träffas i så Fall , Eftersom Jag inte har Kastrerat Stampe , & Tänkte inte Göra det Nu ändå heller så