Kull Våren?
Någon som har en kull mot slutet av Feb/Början av mars?
Detta ska vara någon lugn ras!
Mvh Jennie
Letar du redan ny kanin? Du vet väl knappt än om du ska sälja Jappo eller inte?! Jag tycker du ska vänta ett tag innan du skaffar ny kanin.
Är det inte bättra att skaffa en vuxen istället? Så slipper du allt det med uppfostran av kaninen, då du verkar tycka att det är svårt.
Bara ett tips… För om man tycker att det är svårt med uppfostran, så är det ju guldvärt att få ta hand om en vuxen kanin som vet var gränserna går med vad man får göra och inte får göra.
För även om du köper en kaninunge av en lugn ras, så kommer den förmodligen också förr eller senare in i trotsåldern/tonåren och gud vet hur länge dom kan stanna där, det är inget man kan förutspå.
Jag menar det finns många raser av alla dessa djurslag som är "lugna raser" men alla djur är en individ, så det finns faktiskt undantag överallt.
Men det är du som bestämmer,
lycka till.
-Catarina

Håller med Catarina

Ska du ha en ny kanin så börja leta efter att Jappo har flyttat, om hon nu ska flytta. Håller med #2 ang köp av ny kanin!

Upp ;)
jag håller med dom andra!
Håller med de andra
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag undrar ju bara om någon har en!

Tycker allt går lite fort. Först skulle du ju ha en kull, sen ska Jappo säljas och så ska du ha en ny kanin.
Tycker du ska tänka efter ett tag innan du gör något. Jag skriver inte detta för att vara elak, utan vill ju bara att det ska bli bra för både dig och din kanin :)
Håller med dom andra.
men lugnar er töser! hoppas inte på henne skit nu i det. det är hennes beslut. Hjälp henne istället med att svara på frågan hon har.
MVH Anna
#11, joo håller med dig.
nje jeg vet tyvärr ingen.

#11 Håller med!!
Annars kan du ju köpa en vuxen kanin=)
Vill inte låta negativ och ska inte klanka ner på dig, men har du pratat med din mamma om det här? Är du säker på att du får köpa en ny kanin? :)

#15 Det är väl hennes ensak? Vad har du med det att göra? Bara undrar, vill inte heller klanka ner…
#16 jo, det är det, men det är bäst om hon får skaffa en kanin innan hon ev tingar någon.
:/ Jag tycker att du gör lite alldeles för snabba beslut här, Jennie!
Så tidigt som igår kväll berättade du att du kanske skulle få sälja Jappo för att hon var för vild. Redan nästa morgon så ska du sälja henne och letar redan efter en ny kanin?? :S Förstår inte hur det här går ihop bara… igår verkade du helt förtvivlad över att du bara kanske skulle få sälja henne, men idag så har du redan kommit över det! Har du bara bestämt dig efter en natt?
Tänk över det hela, är du snäll, innan du sätter ut annonser som dessa.
Jag menar inget illa, men tycker att det verkar lite konstigt bara… jag tycker att man åtminstone borde ge det en månad innan man bestämmer sig för att sälja sin lilla ädelsten, och minst ett halvt år innan man söker efter en ny kanin. Behöver du ingen som helst sörjetid? :S
Allting verkar gå lite snabbt. Har du verkligen pratat igenom allt med dina föräldrar också? Då menar jag om allt; Parningen, säljningen av Jappo och köpet av ny kanin. Jag tror nog att dina föräldrar inte heller skulle hålla med om att alla dina beslut är de bästa…
Som sagt:
Tänk över alla dina beslut noggrant innan du agerar.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Allt det här har hänt på mindre än 2 dagar! Tycker verkligen att du ska vänta, det känns inte som om du tar åt dig alla råd i alla trådar, så varför göra trådar om vi ändå inte är till ngn hjälp?
Titta runt på lite hemsidor på kaninuppf. Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund har nog lite länkar till uppfödare av olika raser :) Lycka till.

Jag tycker att det värkar som om du vill sälja Jappo.. :S
Ska du köpa en ny kanin jennie, satsa på en vuxen istället för en unge! Leta runt efter vuxna kaniner så hittar du säkert någon som passar dig superbra!
Lycka till.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

21# ALDRIG! Jag älskar min lilla gos flicka !!!! ;)
Jag ska INTE sälja Jappo
Nån som har en kull med teddydvärgvädurar eller lejonhuvade år 2009?

#23 Man kanske inte planerar riktigt då långt… :)

24# Nej men nån kanske ;) Nån som vet att den ska ta en kull 2009 ;)

#25 Jag vet att jag ska ta en kull 2009, men jag vet inte när var hur vad o.s.v
Så nu är hon din underbara gosflicka?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#27 - Hahah, håller med dej !:)

#27 håller med dig också. först är hon helt vild och sen är hon en gos flicka :S
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Snacka om en kanin med personlighetskris ;)

#30 Haha xD
#27 - #31: Snälla, inte fler sånna här onödiga kommentarer. Okej? Håll er till ämnet.
Tina, Sajtvärd
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hon har alltid varit Underbar!
#33, har hon? :S var hon inte nyss helt vild och du skulle sälja henne xD

34# Japp. Hon är underbar och har alltid varit det även om hon var lite sur men det är helt över nu ;D
#35, happ… okej :P