Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 452 ggr
Bejb__
0

Klor

Nu är kaninungarna 4 v. Dom bli 5 veckor på lördag. Allafall så har dom otroligt VASSA klor, Så nu undrar jag, när skall man börja klippa klorna på dem `? förstår att det kanske är för tidigt nu. Men skulle gärna vilja veta vilken ålder som man kan klippa klorna?

Tacksam för svar :D

Romana_12
0

Putt..

Tina-A
0

Du kan, om du vill, fila ner yttersta spetsen på deras klor eftersom ungars klor är såå vassa! Du kan också iof klippa yttepytte lite längst ut för att få bort den vassa spetsen.

Vad man definerar som "klippa klorna" är svårt då man kan klippa mycket och lite. Just nu har dom inte så mycket till klor men man kan ändå klippa lite puttigt längst ut. Vid 3 månader kan man väl klippa lite bättre och klippa av lite mer klo om klorna inte blivit klippta, men man kan som sagt börja redan nu med en yttepytte bit.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bejb__
0

okej :D Tack. Aa det var det jag tänkte oxå. Bara den där lilla spetsen :)

[Niike]
0

Jag har klippt klorna på kaninungar innan jag sålt dem och då var de 8v :) Men det går ju bara att klippa lite.

Bejb__
0

Okej bra :D

[chriistina]
0

Jag börjar klippa mina kaniners när de kommer (runt 8v), eller klippa och klippa. det blir ju mest bara lite på toppen. men det e mest för de ska vänja sig.