Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 682 ggr
Muumintrollan
0

"jättekaniner"

Jag är ju en riktig knasa …jag vet. Men nu är det såhär…jag har aldrig sett nån sån "jättekanin"….typ Belgisk Hare och vad de nu heter…(dålig på namn) Och jag vill så gärna se en sån "på riktigt". Är det nån av er som kan tänka er "låta mig se er megakanin" om ni inte bor alltför långt från Sthlms området? Eller vet nån var man kan hitta en att titta på….eller flera…..

Tycker det är såååå cooolt med de stora "bamsarna"!!!

Hopi
0

Belgisk Jätte menar du nog. hehe Jag har heller inte sett nån sån bamse i verkligheten! Vore kul att se! Men jag såg ju en annan bamse häromdagen! En Fransk Vädur! (har lagt ut bild på annan länk..) Jättesöt! =)

Muumintrollan
0

Haha….ja där ser man så duktig man är på namn….fniss….Men belgisk var den ju allafall….hehe. Var har du lagt den bilden Hopi?

Hopi
0

Under "Snart ny kanin" kan du se den bamsen! =)

Det finns ju en ras som heter Belgisk hare oxå, men den är ungefär i storlek som Hermelinerna. =)

Hopi
0

Har du hittat bamsen än? Längst ned i den länken har jag skrivit vilket nr den finns på.

Du kanske blev så chockad vad stooor han var… hehe

Elina.
0

Hopi: Du tänker nog på dvärghare, de är ungefär lika stora som hermeliner. Eller kanske du har bamsingar till hermeliner? Räcka ut tungan Belgiska harar väger runt 3-4kg ;)

Hopi
0

hehe nu börjar jag oxå.. hahaha. Heter dom inte Belgisk Dvärghare kanske..? hehehe

Elina.
0

6: Nejdå, bara dvärghare ;) Räcka ut tungan

Iram
0

Jag tycker du ska maila Marit Carselind på Åsbrinkens kaningård i Stockholm, och fråga om du får komma dit och titta. Hon har stoooora jättar!

carselind@swipnet.se

Tejo
0

Kolla in i tråden "Jättekaniner, bildtråd" så får du se… Glad

Hatasallad
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser en belgisk hare ut :P

Min söta lilla Eris posar, när jag vägde henne senast vägde hon 3.1 kg och hon blir ett år i april <3

Det är hennes polare som gömmer sig bakom henne ;)

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här är en belgisk jätte.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin