Minskat i vikt:(
Frallan har minskat ganska mycket i vikt. Hon har vägt 1020 g och väger nu bara 954 g. är det farligt? eller är det bara för att hon växer och förbränner mer? Finns det något speciellt foder som är bra?

Jag har ingen aning igentligen men hur gammal är hon?

Putt^^
Hon kanse har mask ? Dom brukar bli magrare om dom har mask ! Som en av dom övre fråga hur gammal är hon ?
Har du sett om hon ätit mindre än vanligt?
#1, #3 hon är ungefär 9 månader
Det är aldrig bra att de går ner i vikt om de inte är meningen.
Öka mängden mat kanske är en bra början? och sen kan du kolla om hon har mask eller så.
Har själv en kanin som gott ner 4hg på en månad, han är 8 månader nu. Ingen mask eller så har han. Så tror det är maten det behövs mer av.

Dålig på sånt men lycka till! Håller tummarna för Frallan
Föresten: Gulligt namn :D

Skulle kunna ge dig några tips?, men enligt "Nilam" så kommer jag aldrig med bra argument, så jag avstår…tyvärr
Eftersom du vet så mycket, så blir jag förvånad att du går ut med namn. Det är nämligen inte tillåtet.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

#9: Oooh nää, jag tycker inte du är taskig, och det är inte jag som bråkar, jag försvarar bara de som inte förmår att göra det själv. Men eftersom ingen säger emot "Nilam" om hennes uppfattning om mej, så har hon kanske rätt…
typ solrosfrön och sånt används för att jättar ska gå upp i vikt. Vet ej dock om det är så bra för hermeliner.. det innehåller mkt fett.
Hm, om hon inte har mask kan det kanske vara en ide att ge henne lite mer mat? :)

#11: Hennes påstående finns att läsa på forumet. Alltså ett offentligt dokument, som faller under "offentlighetsprincipen", jag har lagen på min sida..
Men DU som också är uppfödare, och har fina kaniner(tycker jag), du kan ju tipsa henne, så avstår jag…

#12: Förlåt, jag visste ju inte vad ni bråkade om, och jag tycker inte att du ska hålla på och bli sur på mig, eftersom det var den uppfattningen jag fick av din kommentar. Men jag tycker ändå att du borde hjälpa både Frallan och många andra, med dina tips?. Dom är förmodligen varken värdelösa eller utan bra argument.

Mandaah, jag är inte sur, varken på dig eller någon annan. Livet är för kort för att springa och va sur på folk ;-)
Nej, jag vill inte lägga mig i det, jag blev bara lite förvånad att du av alla gick ut med namn. :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

**#18:
**Så läng man uppger "källan", så är det ok att pubblicera ett citat.
Och det gjorde jag!
Men "flisan93" kan PM:a mig och fråga, så ska jag svara henne…
Jag skulle uppskatta om ni inte pratade OM mig, vill ni något så kan ni vända er TILL mig…

Det är så mycket man skulle uppskatta här i världen…
Flisan93 ställde en fråga och ska man skriva i tråden ska man försöka besvara frågan eller skriva något annat som i alla fall är relevant eller rör frågan som ställdes.
Ni får hålla er till ämnet och sluta tjaffsa med varandra, annars får vi låsa tråden så flisan93 kan starta en ny som förhoppningsvis får meningsfulla svar.
Mvh Tina, Sajtvärd
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
kollat så hon inte har nån förstoppning eller nått?. lite parafin brukar få igång magen igen isf
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Är hon ute eller innekanin?
Ute tro jag.

Kolla bajset efter mask för att vara på den säkra sidan, öka på fodermängden och ha koll på henne. Verkar hon inte sjuk så kan hon ha en allmän svacka bara. Hoppas det löser sig för dig!
För det är väl större risk att de stöter på mask om de är utekaniner? Dock har jag aldrig hört talas om kanin med mask:P Men man lär sig något nytt varje dag^^

jag vet inte vad det kan bero på, men du kan ju alltid höra med en veterinär :)

#17: Vilken lättnad! :D
Förlåt, sista OT kommentaren nu (A)