Toa-Lätt
Jag funderar på att byta till Toa-Lätt men har lite frågor först :]
- Vad kostar det?
- Blir det lika "smutsigt" och blött som spån blir så fort eller ser det fräschare ut längre?
- Vad tycker era kaniner om det?
- Väger det mer än spån? Spån flyger ju så lätt..
- Uppmanar det kaninen till att bita/äta på det eller låter dem det vara?
- Kan man ha det till marsvin?
- Vad rekomenderar du? Spån eller Toa-Lätt?
- Andra för/nackdelar?!
Tack! :D
1. Det kostar 25-35 kr för en 10 liters-påse
2. Jag tycker det håller sig torrare längre, o det tar längre tid innan man verkligen ser att det är blött.
3. Har det bara till min ena kanin i toalådan, o han bryr sig inte ^^ Han går på toa som han ska, så han har ju inget emot det iaf =)
4. Ja, det sprätts ju inte ut lika lätt.
5. Min kanin äter inte på det.
6. Ja, det kan man (rätt mig om jag har fel, kan inget om marsvin)
7. Jag tycker som jag har det är bra, spån i buren o toa-lätt i toalådan, om man har en sån. Tycker spån är mysigare, så därför har jag det i buren. Men toa-lätt är mkt bättre mot lukt tycker jag.
8. Vissa tycker toa-lätt luktar illa, men det kan jag inte förstå. Jag tycker det är bara bra! Dock är det ju dyrare än om man köper storpack med spån tex.

Tack för dina svar!! :]

1. Om man köper 55l på en gång kostar det 105kr 
Rekommenderas varmt, bra svar annars har du ju redan fått!

- Vad kostar det? 80-90 kr
- Blir det lika "smutsigt" och blött som spån blir så fort eller ser det fräschare ut längre? Ja det tycker jag
- Vad tycker era kaniner om det? Hon gillar det mycket
- Väger det mer än spån? Spån flyger ju så lätt.. Ja det väger mer än spån
- Uppmanar det kaninen till att bita/äta på det eller låter dem det vara? Jag tror faktiskt de låter det vara iafall så gör Jappo det
- Kan man ha det till marsvin? Japp det kan man
- Vad rekomenderar du? Spån eller Toa-Lätt? Jag rekomenderar Toa-lätt till inne kaniner eller kaniner med mycket päls
- Andra för/nackdelar?! Det luktar ingenting (Vad jag känner iafall)

- Vad kostar det? 35 kr / 10L
- Blir det lika "smutsigt" och blött som spån blir så fort eller ser det fräschare ut längre? Ser fräschare ut längre
- Vad tycker era kaniner om det? Han bryr sig inte
- Väger det mer än spån? Spån flyger ju så lätt.. De väger mer
- Uppmanar det kaninen till att bita/äta på det eller låter dem det vara? Hampus har aldrig brytt sig i de
- Kan man ha det till marsvin? Jo
- Vad rekomenderar du? Spån eller Toa-Lätt? Toa-Lätt
- Andra för/nackdelar?! Kmr inte på några andra
Prövade ha toa-lätt ett tag men har nu bytt tillbaka till spån.
Vad kostar det? Vet inte..
Blir det lika "smutsigt" och blött som spån blir så fort eller ser det fräschare ut längre? tycker inte det blir så blött..
Vad tycker era kaniner om det? De tyckte det var hårt och oskönt att sitta på.
Väger det mer än spån? Spån flyger ju så lätt.. Jo det väger mer.
Uppmanar det kaninen till att bita/äta på det eller låter dem det vara? Vet ej.
Kan man ha det till marsvin? Borde väl gå?
Vad rekomenderar du? Spån eller Toa-Lätt? Beror på vad kaninen tycker.. Mina kaniner tyckte som sagt att det var oskönt och då gick de på toa någon annanstans. Så nu har jag fullt upp med att få de rumsrena igen x)
Andra för/nackdelar?! Det dammar inte.

Okej, tack för alla svar!! :] Man kanske kan ha toa-lätt i buren, och ha en liten hörna med spån? ;P
Jag tycker det låter bra, får väl testa :D