Kanin iFokus

Kanin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 945 ggr
Bejb__
0

Missförstånd..

Detta är inget illa menat för någon/några. Men jag tkr att vi ALLA på kanin iFokus kan bli lite "små elak" xD Mot andra här `Alltså om någon har en kanin som blivit tjuvparad, så kan vissa svara på inlägg(som då är meningen att man ska) Men i stället för råd och så, så blir det ibland lite hackning, Alltså detta är endast ibland, typ när man läser elr är med i ett inlägg så brukar det oftast finns någon som misstycker(helt OK) men då kan man väll bara skriva som man tkr och sen låta det vara, Vissa tkr att det är oansvarit och vissa inte,men då tkr JAG att vad man än tkr så kan man väll bara skriva det och låta det vara sedan`? Det är väll ganska onödigt att göra något stort av det ? som sakt inget illa menat till någon.Jag har vet några(kmr inte på just nu vad dom heter) som inte vågar skriva vad som händer elr vågar ta råd ibland,Pga att det OFTAS, inte jämt, men ofta bli tjaffs och man får höra hur oansvarig m.m man är. ? Jag tkr att det är helt OK att skriva vad man tkr, men när man själv märker att det börjar gå för långt, aå kan man väll bara låta det vara ? För tänk er själva att vara den stakaren som blir utsatt`? 

Och IGEN, Inget ILLA menat. Utan bara en tanke jag plötsligt fick xD

För vi vill väll att alla ska trivas här på Kanin iFokus ? Det ska väll vara trevligt :) Ingen ska väll behöva vara rädd att fråga och skriva ? :D

Majsbecka
0

förstår vad du menar :)

bengalibengt
0

Håller med till fullo… har själv många gånger varit rädd för att ställa "dumma frågor".

Bejb__
0

Bra :)

PRO_Anders
0

My point exactly..

Bejb__
0

Ja, Man blir rädd ibland, för man vill värkligen inte bli "hackad" på. När kanin iFokus är en sån fin och bra sida <3 :)

flisan93
0

Jag förstår vad du menar och tycker samma sak. Ibland kan en del bara säga allt så hårt och inte ens svara på ens inlägg utan gör angrepp mot person. t.ex. när man kanske skriver attt ens kaniner tjuvparade sig så säger en del folk att man inte bryr sig om sina kaniner för att det hände. Man kan ju faktiskt inte vara helt perfekt hela tiden, man gör fel ibland och så är det. Gjort är gjort och det går inte att ändra, det enda en del kan ändra på är att ge råd istället för kritik och vara lite hjälpsammare än att gruva ner sig i det som redan har hänt.

Moonstrike
0

håller med :)

[chriistina]
0

Har inte vatt medlem här så länge så inte märkt detta. Men det finns på många sajter och är alltid lika tråkigt när människor inte vet vart gränsen går.
Hoppas ditt inlägg får folk att tänka på detta nu!

Feliciaa
0

Håller med helt!

emmsaaan
0

Håller också med!

Bejb__
0

Bra att ni förstår inlägger:) Brukar ofta skriva ganska så "flummit" xD

Jo,precis :)

Lippo
0

Håller med dig! :)

Hatasallad
0

Jag tycker det är likadant på alla ställen

flikkan
0

gött! Håller också med )

twinnie
0

Nog förstår jag vad du menar, och jag vet att många tänker på mig när de läser. Men alla är olika, och alla kan inte riktigt "sluta" när man väl börjat, om ni fattar vad jag menar? Precis sån är jag. Har jag väl påbörjat en diskussion kan det vara svårt att sluta utan jag väl försäkrat mig om att jag har rätt (vilket jag inte alltid har, men jag har svårt för att acceptera att jag har fel ibland, vilket självklart är dumt, men så är det.)

Det låter som om jag är värsta hemska människan, men jag är sån ^^ Mina kompisar är likadana så vi är väl hemska mot varandra antar jag :) Så om någon tycker att jag gått överstyr - PM:a mig! Det är bara bra för mig att få veta det ju!

Sen tycker jag även att om man begär att andra ska förstå hur man själv känner, ska man själv försöka fatta varför andra skriver som de skriver och inte bara ta för givet att man vill vara elak, vilket jag har sett att visa gör.

Tina-A
0

Jag tycker det var ett väldigt bra inlägg och jag tror att många känner sig träffade. Det är dock inget konstigt att man ryker ihop ibland när vi är drygt 1300 medlemmar och nästan bara tjejer. Hur ofta kommer över 1000 brudar överrens liksom? :)

Men självklart vill vi alltid att skrivreglerna följs här inne och det är väldigt viktigt. Att man vet när det är dags att lugna sig är också viktigt och det borde många tänka på. Och de flesta situationerna uppstår när medlemmen som skrivit något eller ställt en fråga får massa svar och kommentarer som har med helt andra saker att göra! Alla får absolut tycka sitt och det är bara roligt och nyttigt att man tycker olika. Men man kan vara schysst ändå. Och om alla försöker hålla sig till det dåvarande ämnet i tråden och sedan tycka sina saker om vissa medlemmar för sig självt så tror jag många av problemen skulle försvinna. Det är när man inte kan hålla sig för att komentera helt andra saker som många hakar på och så vips är alla indragna och igång.

Ändå tror och hoppas jag att ingen här inne har något personligt emot någon annan medlem och att egentligen tycker nog de flesta om de allra flesta.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

johanna_loveAnimals93
0

Håller med..

PRO_Anders
0

Otroligt bra skrivet Tina, huvudet på spiken…

Mandaah
0

Håller med, men ibland kan jag ändå tycka att lite tillrättavisning kan vara bra, eftersom vissa faktiskt kan vara väldigt slarviga. Men som sagt, det är alldeles för mycket som det är nu.

emms
0

håller med 19 :P

Emma

Nilam
0

Beroende på ämne och person, så behöver vissa en riktigt "utskällning" för att vakna upp och få sig en verklighetsuppfattning. Men det är när personen vägrar lyssna på råd och kritik.

De flesta är duktiga att lyssna på råd och kritik och tar det på ett bra sätt, vid dessa fall är det totalt onödig att fortsätta "skälla" på personen när den redan förstått.

Det som stör mig mest är att vissa (inga namn, men pekar) hoppar in och ska "rädda" den som får kritik och väljer ut en eller flera som den sedan hoppar på med onödiga personangrepp.

BlackTear
0

#21: Håller fullständigt med …

Nilam
0

För att inte låta hård så vill jag tillägga att jag i övrigt tycker det är en toppensida! Man lär sig så himla mycket och det kommer jag alltid bära med mig (läser djurvård, men vi har inte gått in på djurslagen så specifikt). :)

PRO_Anders
0

#21:
Nu ska vi se här… i Jennie104 tråd "Vill inte, …",

vid inlägg #48: kommer det första "onödiga personangreppet", FRÅN DIG.

Mitt svar kommer på #59:….så vem är det som kommer med personangrepp???

Clariiz
0

Håller med..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Nilam
0

Efter som jag skrev "Och Du borde sluta tjaffsa i varje tråd du lägger dig i.." Så va den itne det FÖRSTA personangreppet, om det nu va ett personangrepp. Jag var irriterad för att du i tidigare trådar bara börjat tjaffsa när vi ger kritik. Du hoppar alltid på någon.

Ditt svar i #59 va INTE  "..så vem är det som kommer med personangrepp???" Det kan vi ju alla läsa, du började snacka om mitt privatliv osm inte hade med saken att göra.

twinnie
0

#24 Vad har det med detta att göra? Att anklaga var ju det vi inte skulle göra? Varför kan du inte ta upp personliga saker via PM?

Nilam
0

#27 Det gör han redan och jag pallar inte mer snart.. jag tvingas till att hitta en annan sida om kaniner..

PRO_Anders
0

#26: Personangeppet ÄR "Du kommer inte med några riktiga argument". Ett rent PÅSTÅENDE alltså….

Och jag svarar "antagligen", = inget påstående…..du måste lära dig svensk ordförståelse…

Det är INTE jag som PM:ar, det är hon, jag bara svarar på hennes frågor.

Att ge sig på mig är det sämsta man kan göra. Jag försvara ALLA som inte kan det själv, så jag kan nog ta hand om mig själv också!

Det är fö. VARJE svensk skyldighet att ingripa mot pennalism och mobbing, även på detta forumet…

Nilam
0

#29 Efter det jag läst så har du aldrig gjort det.. Jag ANTAR inte saker och sen yttrar dem, jag går på efter vad jag vet..

twinnie
0

#29 Men du går ju till angrepp i varenda kommentar du skriver. Ibland känns det bara som du skriver här för att provocera.

Nilam
0

God natt, när jag vaknar imorrn är PRO_Anders raderat ur mitt minne och jag kommer aldrig mer svara eller ens bry mig om vad han skriver. Vill inte att ni andra ska bli nestämda av vårat gräl, därför sätter jag stopp för det NU.

Hatasallad
0

PRO_Anders: det är bättre om du inte betedde dig som en besserwisser. Du tror att bara för att du äldre och tror du har mer erfarenhet än andra. Fy fan säger jag bara, du behöver inte heller vara nedlåtande mot kvinnor heller!

PRO_Anders
0

#31:

När JAG blir "provocerad" och orättfärdigt anklagad, kämpar jag till slutet. När vissa anklagar och ljuger om hur fakta ligger till, så SKA man försvara sig. Det står var och en rätt att läsa i trådarna om hur saker och ting utvecklat sig, och bilda sig en egen uppfattning om "vem som har hoppat på vem"!!

Ett tips?!! Kolla i våra gästböcker efter datum & klockslag, vill ni läsa texten också, så dessbättre….har hon raderat sin, så kan ni själva bilda en uppfattning om vem som har något att dölja…

**#33:
**OM nu DU m.fl. tycker, eller uppfattar mig som en "Messerschmith", så är det faktiskt inte meningen, och jag ber om ursäkt för detta.
Anledningen kan vara att jag inte "tror" jag har stor erfarenhet i många frågor, utan jag "vet " att jag har det, men som sagt, det är inte meningen att ni ska få den uppfattningen.

Jag är INTE nedlåtande mot kvinnor, tvärt om, jag tycker män är riktiga dumskallar…

Tina-A
0

Tex NU är ett bra tillfälle att lugna sig.

Personliga saker som inte rör någon annan tas via PM, precis som vanligt.

Vill ni disskutera måste ni göra det på ett schysst sätt och ni börjar spåra ur, flera av er! Så skärpning. Alla verkar vara lite extra på hugget i dag.. Tagga ner, allihopa.

Tina, Sajtvärd

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bejb__
0

Hehe^^ Inte för att lägga mig i "eran" diskusion, Men lixom, Vad har vi andra med detta att göra ? ;) Ni kanske ska ta det där genom PM,? xD

psyko
0

Det Anders försöker säga är nog att hon säger att andra man inte ska bete sig på ett visst sätt, men så gör hon det själv…

Men jag vet inte, jag är inte inblandad…

Bejb__
0

Hehe^^ inte jag heller

Jennie104
0

Jag håller med.

I trådarna som jag gjort frå tråden Kaninungar och till nu så har folk hackat med mig. Man blir väldigt ledsen!

Läs tråden ¨¨kaninungar¨¨ om du vill se ^^

Nilam
0

#37 Det gör jag verkligen inte.. Fråga mig inte vad han snackar om, för jag fattar inte.. Det är helt osammanhängande.. Han drar i lösa trådar och sen attackerar mig..

Men nu glömmer vi allt det här, har bestämt mig för att ignorera allt han säger för att vi ska få en trevligare stämning här:)

Sosso
0

#0: Håller med fullständigt.

Lizzan
0

Ni måste ta det lite lungt! :) alla har olika åsikter och så är det bara… ;)

jolia
0

asså den har tråden handlade om att man inte skulle bråka..

#42, har rätt alla tycker ju olika, så sluta hacka på varandra

pandabjorn
0

har inte läst hela tråden men… Jag håller med första inlägget.