Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 353 ggr
Niiniiz
0

Kaninungar nu..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar en sak och det är om man kan para sina kaniner nu, så att ungarna kommer i ca februari-mars..? Min ena kaninhona, Tiffie har tagit av sig päls och byggt ett bo av halm. Är det så att hon vill para sig,el.? Och om inte, vf gjorde hon bo..? Jag bor långt ner i sverige, i Bjuv som ligger vid helsingborg. Det har inte varit särskillt kallt här på hela denna vintern och idag var det ca, 10+. Så tror ni att det skulle funka och att alla ungarna överlever.? (iaf inte fryser ihjäl).  Och om det är för kallt, finns det saker som man kan göra i buren så att det blir varmare än vanligt..?? (Får ej ta in kaninerna).!:'( Honan är en svart Teddylöwen på 10 mån och hanen är en grå lejonkanin på 3 år..<3

(Hanen på bilden)

Devin
0

Har du haft henne i närheten av hanen på sisdonde?

Niiniiz
0

Nääe, kaninernas burar står inte nära varandra, jag har hanens bur ca 100m från honornas,<3

Devin
0

För om det kan det ju vara att honan fått för sig att hon är parad… hänt mina så mkt.

Devin
0

och just det hur är buren bygg? Bild?

ciss
0

Hon är skendräktig?. Kaniner kan bli så ibland, att dom bygger ett bo & så och uppför sig som om de är dräktiga, men det är dom inte.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Niiniiz
0

Okeej,<3 Det konstiga är att min andra kanin , Mimmie gjorde samma sak  förra våren. Och då hadde jag inte änns någon hane..:/

Niiniiz
0

Buren är som en vanlig kaninbur, men hemmagjord och jätte stor.! XD.

ciss
0

#6: Även om dom inte träffat en hane, eller om dom inte ens sett en hane, kan dom vara skendräktiga :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Niiniiz
0

Okeej,<3 Men kanske det är bäst att para  dom då el,?

twinnie
0

Nej, du behöver inte para dom bara för att dom är skendräktiga.

Niiniiz
0

Okeej, Men jag hadde ändå tänkt Att ta en kull på hon till våren.