Rädd
Hejsan! Det är så att min nya kanin är fortfarande väldigt rädd när man ska ta ur henne ur buren eller lyfta upp henne. Hon är därimot väldigt nyfiken och framåt när hon bara sitter i knät och så. Jag vet att de är rädda i början men nu har det gått mer än en månad sen jag köpte henne. Borde inte hon känna sig tryggare med mig? Jag hanterar henne varje dag men hon blir alltid lika rädd. Hon är en viltgrå hermelin hona som är ca. 5 mån.
Ville bara passa på att tacka den som gav mig ideen till namnet Nowa, jag vet inte vem det var som hade kaniner med namnen Kiwi o Nowa men Tack! ;)
Oj vilken söt kanin! Hon klär verkligen i sitt namn också!:)
Vissa kaniner tar längre tid på sig att lita på sin ägare. Fortsätt umgås och pyssla med henne varje dag, men inte för länge då hon kan tycka att det blir jobbigt. Hellre 5 korta stunder än 1 jättelång stund tycker jag!
När du ska lyfta ut henne ur buren, tar du henne ovanifrån eller från sidan? Tar du henne ovanifrån kan det vara därför hon är rädd, hon kanske tycker det är obehagligt.
Har du buren på marken/golvet kan du öppna buren så hon får skutta ut till dig själv och undersöka:)
Lycka till!

Tack! En till bild … :P
Har henne utomhus så ibland blir det svårt att gå ut då och då iaf. på vardagarna. Jag lyfter nog henne mest från sidan men det kan ju hända att jag lyfter ovanifrån.
Men kan det kanske vara att det är flera männsikor som hanterar henne. Mina två systrar äger henne också, så dom går ju ut ibland men inte så jätte ofta..
Eller att det låter mera än vad hon är van vid? Förut bodde hon i Mjölby och nu bor hon rätt så nära en motorväg.. ??

Putt