För nära släkt??
Hejsan!
Jag kanske ska köpa Galax från Royel Seed, men jag ska bara höra
först med er om jag kan använda honom i Avel?
Så här är det då…
Java=Galax mamma
Honey=Opal och Javas mamma
Men Opal och Java har inte samma pappa, alltså bli Honey mormor till honom (Honey ska inte paras med honom!!). Och Opal bli då halvmoster, eftersom hon och Java inte har samma pappa.
Blir detta för nära släkt??

Nina på Royel Seed sa att det skulle funka.

Inavel behöver inte farligt, men tänk på att alla genetiska egenskaper förstärks. Såväl de goda som ev mindre bra…

#2 Det vet jag. Men hmm.. Jag vet inte hur jag vill göra.. Han har ett underbart temprament och är väldigt positiv på saker, Opal är jätte snäll, har aldrig bitits, men det är full fart på henne i hagen och selen, så jag vet ju inte hur jag ska göra. Men jag tror att jag köper honom :)

Lycka till oavsett vad du bestämmer dig för!

#4 TACK :D Jag har världens beslutsångest :/
Han är värkligen väldigt fin! Så förstår ditt val är svårt.
Men själv är jag lite emot inavel/linjeavel då det finns så otroligt många fina kaniner, så jag skulle nog inte sattsa på den hur söt/fin han än är. Även om det med stor sanolikhet inte är några problem om du parar de.
Men lycka till hur du än gör! :D

Har tingat Galax nu :)

#6 Tack ändå, men jag har hört mig lite om, och det ska inte vara något problem.

Ladda hem "MATS" från min hemsida, och kolla själv…

Tycker inte att det är några problem, det du kan göra i nästa generation är ju att utavla helt om du vill slippa linjeavel.

Aw ska du köpa Galax! :) Jag ska btw kanske köpa Moët, en hona ur hennes senast U. Honey . Då måste jag få låna Galax till henne! Haha.

finns det nån hemsida på där du ska köpa kaninen ifrån?

#13 http://www.royelseed.webb.se/ :) Mina kaniner Luna och Lexus kommer därifrån. Och ska ev. ha Moët.
Hoppas det inte gjorde ngt att jag länka den ;)

#10 Ja, jag kom på det, så jag köper honom!:D
#12 Haha, visst kan du få det ;P
#14 Haha det gör inget ;D