Jappo säljes
Hej!
Jag säljer min underbara hon kanin Snowflake Japposhine! Hon är tyvärr för vild för mig. Hon är tyvärr ingen första-kanin och säljes till ett tryggt hem! Härstamningsbevis medföljer!
Jappo har hoppat 30 cm högt och så har hon hoppat 87 cm långt. Hon kan nog bli ännu bättre om man tränar hårt med henne! Hon älskar att vara ute och springa! Då brukar hon raca runt som en galning!!! Hon kommer endast till ett seriöst hem annars behåller jag henne såklart! Jappo är 7 månader gammal. Hon är gul/svart Japantecknad.
Jag kräver detta av köparen:
Minst 12 år gammal!
Ingen orm mat!
Tryggt hem!
Ska skicka bilder till mig.
Hon säljes för 200:-
Mvh Jennie
PS: Jag ska fixa bild sen!
Eh, skulle du inte ta en kull på henne nyss? O.O

Va? ska du sälja henne? Säger som Lizzan skulle du inte ta en kull på henne?
Eh.. ganska stort hopp från "Jappo är världens bästa, jag ska ta en jättefin kull på henne" till "Jappo säljes, någon som har en ny kanin till mig?". Jag tycker du ska tänka dig för väldigt noggrannt innan du bestämmer dig för något.
#4 Det där håller jag verkligen med om!!

#6, vadå "hon får nån månad och ändra sig". Jag tror inte Jappo förstår att "Oj, nu måste jag skärpa mig o va snäll o lugn, för det vill matte, annars säljs jag!". Det är ju DU som har ansvaret att försöka få henne att ändra beteende, om hon nu är så besvärlig.

Och du undrar varför ingen vill sälja kanin till dig?
Jag förstår mig verkligen inte på dig och ditt betende…

asså förlåt men då håller på med det ena å det andra blir så irriterad…

9# jag håller inte på med det ena och det andra! Jag ska träna Jappo varenda dag!

asså mena inget illa ja säger bara att först skulle du ta en kull på henne sen skulle du inte det sen skulle du köpa en ny kanin o sen skriva en bok o sen skulle du jobba med jappo så hon blev lugn o sen skulle du sälja henne….
Inge illa menat

11# Jag håller fortfarande på med boken jobbar varje dag

ja skrev ju inte bara om boken har själv en väldigt jobbig kanin som bits o rivs kan inte ens ha henne i knät eller hålla henne i famnen…

vf kontaktar du inte nån som kan hjälpa dig så att hon blir lugnare?

15# Vet ju ingen

okej ja får hjälpa av en

Iaf, Tbx till tråden.
Någon intresserad? Ska höra runt hos uppfödarna

e hon renrasig?

20# Japp helt renrasig ;)

#21 Hon är väl inte renrasig om hon har härstam?

#21 Härstamningsbevis brukar betyda en kanin som inte passar för avel & utställning, kan mycket väl vara renrasig i alla fall.
Om du är nybörjare me kaniner borde du inte skriva en bok om hur man sköter kaniner, vet du verkligen tillräkligt mycke.
jag tänkte om jag visste att en som är nybörjare me kaniner har släppt en bok skulle jag inte köpt den, inget illa menat och jag håller me dom andra du ändrar dej väldigt fort.
Min kanin har varit väldigt orolig rädd och blyg och jag har värkligen lagt mycke tid på han och nu efter typ ett halvår har han blivit jätte modig och social trodde aldrig han skulle bli det. Men jag tycker du ska ge jappo lite tid och att du ska lägga mer tid på henne så ska du se att det blir bättre men tappa inte tålamodet!
säger som dom andra och tycker att du skall ge jappo en chans och om det verkligen intge funkar emellan er tkr jag att dus ska vänta ngt år tills du blir äldre. Och jag tkr verkligen INTE att du ska ha n kull näe du är så pass ung ännu.
Om du är nybörjare me kaniner ska du VERKLIGEN inte ha en kull!!!
du kanske ska vänta tills du blir äldre me att skaffa kanin och kull.

Håller med #26

Håller med dom som skrivit innan, tyvärr…

slickas hon så betyder det ju bara att hon älskar dig! annars skulle hon ju bitas. Jag tycker du ska ha kvar henne ett år till och se hur det går. Det är inte bara kaninen som gör den till det den är. Du får vara med henne , gå inte för fort fram låt henne undersöka dig, så ni stärker förtroendet för varanndra. Och klarar du iinte av en kanin som henne så tycker jag du ska vänta tills du blivit minst 2 år äldre innan du skaffar en ny kanin för det kommer säkert endå sluta likadant som det är nu.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#29mhåller med ^^
#29 håller me
#29 Håller med. :)
Tycker att du ska behålla henne och bygga upp ett förtroende mellan er. Men du gör förstås som du vill. :)
jag tycker inte du ska sälja Jappo!
vänta istället.
håller med #29.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Suck…

OM nu Jennie i sig själv har en lite orolig själ, och därför ändrar sig ofta, kan inte NI, som är sååååå duktiga visa er lite förstående mot henne då?
JAG BLIR SÅ JÄVlA FÖRBANNAD PÅ ÖVERSITTARE!!!

#37> Hm, svårt att bete sig som att man förstår precis vad hon menar när man inte förstår. För jag blir så jäkla förbannad på folk som förväntar sig att man ska sitta tyst och bara acceptera allt dem gör utan att protestera .
Håller med #38!

#37 Dom som skriver kanske tänker på kaninens bästa.. Det är ju inget personligt mot Jennie.
#38 Håller med dig.

#37 Håller med dig!

#38: Samma Här!!!
#38, 39, 40: Varför hackar ni på henne då, ta hand om den "stackars kaninen" då, så är problemet ur världen..
#32 Jag tänker inte klanka ner på dig, jag förstår att det känns jobbigt med en sprallig kanin. Men jag tror helt klart att hon kan ändra sig om du bara ger henne chansen! Som någon annan skrivit: låt henne undersöka dig och så att ni sakta men säkert kan bygga upp en relation till varandra. Jag tror iaf till viss del att hennes beteende beror på att hon inte riktigt litar på dig. Det gäller att jobba med henne så kan hon bli världens underbaraste kanin. Om du skaffar en ny kanin kommer det troligen gå likadant som med Jappo, den kaninen kanske inte kommer att lita på dig. Kanske är Jappo lite svårare att komma innanför skalet på, men helt klart tror jag det går att ändra. Som sagt, om DU bara ger henne chansen och bygger upp en relation till henne. Så klart vet jag ju inte allt om hur det är utanför det du skriver här, men som jag förstår det iaf så litar hon inte på dig. Men i själva verket kanske det är helt andra orsaker vem vet.
Obs! Ta inte detta som kritik, bara en tankeställare
Jag vill absolut inte låta elak eller som en "Översittare".
#37 En kanin är en levande varelse, man måste verkligen tänka igenom sitt beslut till 200% innan man bestämmer sig helt. Jag ska inte säga att jag är särskilt duktig, men jag älskar djur över allt annat och skulle vilja göra allt för att alla djur ska ha det bra. En flytt för Jappo nu när hon troligtvis känner sig otroligt osäker kan göra att hon blir ännu osäkrare och kanske aldrig kommer kunna hanteras. Men som sagt, jag vet inte så mkt om kaniner. Men detta tkr jag gäller vilket djur som helst! 

Kvinnlig Logik….
Det är INTE ERT ansvar heller att uppfostra Jennie, så varför tala om för henne då hur hon ska bete sig.
Ställer hon en fråga, så visst svara på den, MEN BARA PÅ FRÅGAN, inget annat tjaffs om dittan och dattan…
Det är det som är problemet, att ni tar upp sådant som inte hör till saken..
håller med #44
och dom flesta ovan, du borde ge henne en chans först.
Tjaffs? jag upprepar att alla här inne har rätt att säga sin egen åsikt, man får vara beredd på att folk säger vad dom tycker här inne när man startar en tråd. Tycker inte att det är särskilt konstigt att folk undrar om en andra saker också "dittan och dattan". Eftersom att Jennie ändrar sig hela tiden, i ena stunden är Jappo såå underbar osv i andra ska hon ta en kull, i andra stunden ska hon säljas. Klart som fan man undrar hur detta går ihop? :O

Ja klart att man undrar, men många gånger ställer alla frågor som de överhuvudtaget inte har med att göra, som inte har med tråden att göra heller.
Jag tror att alla har sagt sin sak till Jennie nu, vill hon inte lyssna så är de upp till henne. Och ni andra, ja klart jag fattar att ni vill att kaninen ska ha det bra, det vill jag med - men alla gånger så kan man inte göra så mycket som man vill, och det är inte alltid ni andra som har rätt alla gånger. Många här inne är lika mycket nybörjare som Jennie.
Med detta sagt Jennie så betyder det inte att jag försvara dig för jag undrar också vad du pysslar med där borta i Årjäng, låter som om du är en omständigt dam som inte har ngt stöd från förälder.
Och jag håller även med PRO_Anders i mycket, många utav er här inne är fortfarande barn och jag tror det är därför ni inte förstår vad Anders menar med sina inlägg, då han ibland använder ett annat skrivspråk så att man får läsa lite mellan raderna.

förvånar mig inte ifall du ändrar dig o behåller henne

Jo en sak till, låt Jennie sälja Jappo om hon vill det. Ni har absolut ingenting med att göra om hon vill det eller inte! Det är hennes kanin och därmed hennes beslut - låt henne vara! Ni har tjaffsat så mycket ändå kring henne och Jappo att det blivit som nån sorts grej att alltid ta upp allt som inte hör till tråden när Jennie skriver någonting.

#47 Håller med dig. Detta är ett forum. Om man skriver ett inlägg får man ju vara beredd på att folk kommenterar!

Men är det någon som är intresserad?
Vad tråkigt att du ska sälja honom i allafall :/
53# det är en hona :p
Emma

53# Henne xP
#26 Jag kan inte hålla med om att hon är för ung för kanin när hon är elva år, jag fick min första kanin när jag var åtta. Mina föräldrar och andra fick ju hjälpa mig lite, men jag kunde ändå mycket. Nu i sommar blir jag tolv, och jag har mycket erfarenhet av kaniner. Har också haft kull. Du kan ju knappast säga att barn inte bör har djur -.-
#38 Nu kanske Jennie inte har bett om att ni ska protestera. Om Jennie besluter sig för att sälja Jappo, så kan vi väl få låta henne göra det! Det är trotsallt hennes kanin och inte din. Fast jag menar inget illa nu mot dig.
#54 #55 oj det vistte jag ju facktiskt xD

lycka till:)

Det här är en annons, det finns ingen som helst anledning att börja kommentera anledningar hit och dit. Mycket tröttsamt!
Kanske moderatorerna borde göra så att alla annonser låses så de som vill köpa eller sälja kanin, tillbehör eller liknande slipper en massa onödiga kommentarer och får seriösa svar via mail istället? Det var bara en tanke, fungerar bra på andra håll.
Hoppas det löser sig för dig och kaninen Jennie!
Nu allihopa får nu hålla er till tråden!
Alla får uttrycka sina åsikter, men det ska inte bli påhopp.
Om Jennie nu bestämt sig för att sälja Jappo så finns det inte mycket någon annan kan göra, det är hennes kanin och hennes val, vi får alla hoppas att hon får ett bra nytt hem eftersom att vi alla vill kaninens bästa =)
/ medarbetare
- Mvh Emma

Lycka till! :)

Bits hon eller har hon bitis?? för ja känner en som kanske e intresserad

Lycka till!
Jag kom och tänka på en sak. Hur länge har hon varit "jobbig?" pga att hon kaniner kan bli störiga under brunsten. så jag kan ju rekomendera att du väntar lite och ser pga att det kan vara hormoner.
#65, bra fråga, för det började jag också undra.
är hon inte i tonåren då?
Om du säljer jappo och vill ha en ny lugnare kanin kan ett alternartiv vara att köpa en vuxen kanin, dom brukar ju vara lite lugnare en unger. om du inte absolut vill ha en unge.

63 hon har bitit mej 2 gng sen september då var det när jag gjorde nått fel. Annars har hon aldrig bitis
70# hur länge har hon varit jobbig? asså berätta lite mer hur hon beter sig? då ja hade en kanin som blev jätte jobbig när hon brunstade
Du får självklart sälja Jappo ifall du känner att det är bäst osv.
MEN, jag vill bara säga att du kanske ska vänta i några månader till? Min hona Saga var verkligen jättejättejättejobbig från hon var 7 månader till 1 år nästan, då jag tror att hon var i tonåren, fast lite sent. För efter det lugnade hon ner sig å nu är hon världens gosigaste.
Så ja, du har säkert gjort det redan men tänk över ditt beslut noga!
Jappo kan vara i tonåren eller brunstig eller nånting sånt bara..

Personligen tycker jag att två bett sedan september är väldigt lite… Det är ju bara ett halvt bett per månad fram till januari och det finns nog folk som har vart med om värre. Själv blev jag biten häromveckan så att det började blöda men det bekymrar jag mig inte över, hon är fortfarande min älskade gosunge :)
Tänker dock inte ge mig in i den här diskussionen vidare men jag ville bara säga det :)
Vad du än gör, Lycka till ;>

Mamma sa nu att vi inte behövde sälja henne ;) Hon har ändrat sej! :D Och om Jappo är bättre nästa år så har mamma lovat att jag ska få ta en Kull ;)
Vad bra att det löste sig då ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#75, vad bra :)
**Slutet gott allting gott! :)
**

Kan nån låsa denna ;) ?
eftersom att jennie skapat en ny tråd låser vi denna
- Mvh Emma