Hur lång tid?
Ungefär hur lång tid tar det för er att städa kaninburarna?:)
om jag städar hela hela hela hela buren tar det ca 1timma.. fast då byter jag allt + kanske skrubbar plast grejjera oh allt ^^
Olika. Från 15 minuter till 2 timmar. (Enskild bur alltså, inte alla)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
En bur tar väl ca 15-20 min - om jag är snabb! ;) Brukar vara otroligt seg när jag ska städa:P

En timme om jag måste städa alla burar själva,men om jag bara måste städa två stycken så tar det en halvtimme ;)

Jag är inte snabb så för mej tar det ca en timme att städa en bur. Men då tar jag ut allt och skurar och så:) annars tar det bara 10 min:)

Ca 1 timme om jag städa ut hela buren, ca 15-20 min när jag bara städar toaletten, lägger in lite nytt spån+halm :)
Om jag städar alla 3 burar tar det ca 1h - 2h.
1 timme för 2 burar kanske.

2-3 timmar. STOR bur ^^

Det är olika för varje bur. Vissa är mindre smutsiga och vissa väldigt smutsiga beroende på vilken kanin som bor i buren.

Lite olika men runt 15 minuter ^^

Om jag bara byter spån, halm & hö tar det 10 min. Men iblan skrubbar jag och så, och det tar längre tid.

Om jag bara byter pån och sånt så tar det 15minuter, men om jag ska göra allt jätteordentligt tar det upp mot en timme ^^
Det är olika ^^
Om jag är snabb tar det typ 20-30 min.

Jag är ganska snabb, ungefär 40 minuter för 5 burar.

20min ungefär^^ Labans bur är jobbigare att städa.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jag måste springa med en toalåda, typ 40 gånger, fram & tillbaka. Ut ur buren till hagen, ut ur hagen, runt hagen, till komposten, tillbaka, om igen. Skottkärran går inte in i hagen :/

mellan 15min - 1h.
om jag ska städa alla 3 burar tar det ca. 1h. om jag bara ska städa en bur tar det mellan 15-30min.

20 min. Fast ofta längre, är såå seg ;)

För tre burar ca 15 minuter ^^

För en bur, ungefär 1 h. Noga (A)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

ca 30 min. En timme tar det när jag skrubbar hela buren.

20-30 min om jag skrubbar å så ;)
Det beror på, det kan vara kallt ute eller milt ute. Frallan kan ha skräpat ner mycket och lite. Det beror liksom på om jag är tvungen att städa hela buren väldigt noggrant

Tar nog 20min till Dumlé och 20min med Albin & Mimmis box när bara bajs-hörnan städas. Hela tar nog 40min.
Om jag tar alla 12 burarna samtidigt, kan det ta ungefär 3-4 timmar.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
varierar, men gissar på 1h-1½h typ, då gör jag rent 4 burar :)
- Mvh Emma

Humm, det e olika beroende på om jag har bråttom menom jag tädar alla burarna blir det väl 3-4 h.
Rufsans tar typ 10 minuter.
Biggies tar typ 30-60 minuter.
Men om jag ska städa hela så tar dom nog tillsammans 1½-3 timmar.
hehe, jag som trodde jag var långsam. Skönt att se att inte bara jag är seg ^^
För mig tar 2 burar 1h-1½h. Så när alla fyra ska städas blir det ofta 2-3h.
Och då tömmer jag hela buren på spån, hö och halm och stoppar in lika mycket som där var.
Men ja, detta är om jag städar hela tiden, ofta blir de ju en paus då och då att klappa kaninerna så då får man lägga till 1h ;)

Uteburen tar ju … Olika men kanske 1-2 tim ….
Inneburen tar ungefär 20 minuter ;)
Men det e Olika hur mycket det är att städa osv