Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2038 ggr
Jennie104
0

Lugnast?

Hej!

Vilken ras? tycker ni är lugnast?

Mvh Jennie

Bejja
0

Dvärgvädurar är jätte snälla :) Lejonhuvade är också jätte gulliga men honorna kan speciellt ha temprament.

Denna kommentar har tagits bort.
cayl
0

hrm…vi ska ju köpa 2 lejonhonor..kan man göra så att dem blir snälla o goa?

Jennie104
0

3# Gör en ny tråd om det ^^

Bejja
0

#3 Jag föder upp Lejon :) Och de kan bli hur goa som helst! Har aldrig fått tbx honor jag har sålt. det blir nog bra!

KvirrZ
0

beror på individ

- Mvh Emma

twinnie
0

Viktigast är ju hur man hanterar kaninen från början. Jag har börjat inse varför min Bella var som hon var. Hon blev ju transporterad från Skåne till Stockholm av en tjej vars syster höll på och petade på Bella hela tiden när jag var där. Bella såg vettskrämd ut, och eftersom hon hade varit där ett tag hade flickan säkert hållt på med henne ganska mycket. Det sägs ju att de tidiga upplevelserna avgör ens personlighet.

cayl
0

bejja, har du någon hemsida som man kan gå in o kolla dina kaniner? skulle vara trevligt..

mvh cayl

Bejja
0

#8 Jag skickar PM så att vi inte snor tråden för mkt :)

[Niike]
0

Beror på individ och hur man behandlar kaninen. Men jag skulle säga dvärgvädur om jag ska välja en lugn ras.

Jennie104
0

Av Fluff raser då?

Pinacoladas
0

antingen dvv fusch eller en teddydvv.. men det kräver mkt kunnande också, för pälsvård..

Bejja
0

Dvv fuchs helt klart ! :D Skanorskaniner föder upp sånna :) Helt underbart snälla enligt mig.

Hatasallad
0

#11 Teddydvv, har ju träffat Tussilagons kaniner ju ;P

Romana_12
0

Jag gillar Dvärgvädur och Lejonhuvad :)<3

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Holländare…
fast det beror på hur du menar med lugn.
Holländare är en cool ras, som inte stressar upp sig för inget. Men det är inga lata saker, full fart, när det inte gäller att gosa såklart, då lägger man sig platt och njuter.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

cayl
0

ok. har fastnat för lejon..tycker dem är så söta. vår hane var helt underbar ! lagt ut bild på honom under minneslunden.

Miiah
0

jag står fast vid dvärgvädur.
har haft massa dvärgvädurar o dem är helt underbara.
snälla, lugna mysiga! perfekta alltså.
själv har jag en just nu på 6månader. megamysig :)
lite busig ibland men ^^

emmsaaan
0

Dvärgvädur, såklart.

Clariiz
0

Som Twinnie säger har det mycket att göra med hur kaninen behandlades i tidig ålder.

Dvv är ju en super trevlig ras. Sedan Lejonhuvade. Vilket jag föder upp, jag tycker dom är helt otroligt underbara små sötnötar :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

sputtnick_plexus
0

Dvärgvädur.

Ellen95
0

Dvärgvädur<3

Sotis
0

Dvärgvädur :)

[chriistina]
0

Håller med om att det mycket beror på hanteringen av kaninen speciellt som liten.
Men sen finns de vläl de raser som har bättre och sämre förutsättningar för att bli lugna och snälla :)
Min teddydvv är den snällaste jag mött ^^

Tejo
0

Om du kan tänka dig en större ras så är fransk vädur ännu lugnare än dvärgväduren. Men de tillhör jätterasen och kräver stort utrymme. Plus att det är jätteviktigt att göra dem sociala och vänja dem vid att bli burna, klippa klorna osv redan från början eftersom de blir så pass stora. Men helt underbart temprament och de är väldigt smarta, lite som hundar nästan!

Stravaganza
0

Från kanin till kanin…

Taci
0

Det tycker jag är ganska svårt att avgöra, varierar ju från kanin till kanin :) Många har ju tagit upp dvärgvädur här, men jag tänkte bara slänga in en kommentar om Blå Wiener. Vi hade många sådana på skolan, o dom var jääättesnälla o lugna allihopa. Dock används de ju mest till kött, men klart man kan ha dom till sällskap också. Ganska stora, men det beror ju på vad man gillar för storlek på kaninen, om det passar eller inte (; Min donnas pappa är Blå Wiener, o han var en av de trevligaste kaniner jag träffat. Men som sagt, det är ju från kanin till kanin! :) Vilket invecklat svar jag gav (;

Lizzan
0

Beror väl på individen.

PRO_Anders
0

Dvärvädur, speciellt hanarna.

Synd att du bor så långt bort, jag får in en Dvv kille idag som är lugnet själv, en tre, fyra år gammal…

skanorskaniner
0

Dvv fuchs, helt klart

Moonstrike
0

det beror ju på individen, men skulle rekommendera en dvv hane. Föräldrarnas temperament är också relevant!

Flippa
0

Dvärgvädurar är lugna tycker jag :) Även Hålländare är lugna tycker jag. Men det beror ju också på hur man hanterar sin kanin. Och om dens föräldrar var lugna och så :)

Stormviskaren
0

jag hade rekomenderat en dvärgvädurs hane.

Creation
0

Jag har ingen speciell erfarenhet av kaninraser, men min kanin jag hade för några år sedan var en dvärgvädur och en riktig sötnos. :) Köpt från djuraffär, men såg ut som en dvärgvädur. Just hon var lite sprallig, men riktigt underbar xD

Jag tror att det mest beror på individ och den behandling kaninen fått som ung, dock. Vilken ras? det är tror inte jag spelar någon roll. :/ Men det var ett tag sen jag hade kanin, så jag vet ju inte riktigt…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.