Persilja.
Jag har läst att persilja gör att honan blir brunstig/mer intresserad av hanen och att det ökar chanserna att hon blir dräktig - stämmer detta?

Många uppfödare säger det.. Jag har prövat med mina honor.. Och jag tycker att det har funkat sådär..

Det är sånt man hör av jättemånga men har aldrig testat och komemr adlrig göra det heller förmodligen..

Jag har en hona hos mig nu som skulle paras men hon vill inte så jag har gett henne persilja nu så får vi fortsätta med de o sen se om de händer nått :P

Enligt min uppfattning så verkar det stämma ganska bra.. Fast jag har inte provat så mycket, gav Candy lite innan hon parades dock .. ;:P
Hade aldrig hört det förut. Men man kan alltid prova :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Har aldrig hörtalas omk det xD

Japp, och en grej till….

#7 vadå?
Har aldrig hört det förut. Men det verkar ju som om det skulle funka..
#7: Vad för nåt?
Har också hört det av många. Men har ingen hona som ska paras så aldrig testat det. Men tror man på det så skadar det ju inte att testa ;)
Jag har hört att persilja och ljus ska hjälpa honan att komma i brunst ^^

Tack för alla svar ^^ Myran brunstar nämligen NU som tusan, och har gjort det ett bra tag och det skulle vara perfekt om det höll i sig tills hon ska träffa Oboy eller Snöboll om två-tre veckor. Men persilja + ljus ska jag prova :)
det lät intressant :) aldrig hört talas om det faktiskt.

#8,9: Säger jag inte(hemlis)…
Har aldrig hört talas om, men det skadar ju inte att testa :)

Mycket ljus, gärna solljus men i brist på det så kan man ställa en lampa över buren. Även vetegroddar och vetegroddsolja är mycket bra, tror det är E-vitaminet i det som är så bra = )
Jag ger alla mina honor både vetegroddar och vetegroddsolja i maten ca. en vecka innan planerad PARNING!
Vetegroddar finns att köpa i vanlig mataffär och vetegroddsoljan finns att köpa i djuraffären bla.