Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 665 ggr
twinnie
0

Persilja.

Jag har läst att persilja gör att honan blir brunstig/mer intresserad av hanen och att det ökar chanserna att hon blir dräktig - stämmer detta?

skanorskaniner
0

Många uppfödare säger det.. Jag har prövat med mina honor.. Och jag tycker att det har funkat sådär..

Naaathaaa
0

Det är sånt man hör av jättemånga men har aldrig testat och komemr adlrig göra det heller förmodligen..

kattis90
0

Jag har en hona hos mig nu som skulle paras men hon vill inte så jag har gett henne persilja nu så får vi fortsätta med de o sen se om de händer nått :P

BlackTear
0

Enligt min uppfattning så verkar det stämma ganska bra.. Fast jag har inte provat så mycket, gav Candy lite innan hon parades dock .. ;:P

Clariiz
0

Hade aldrig hört det förut. Men man kan alltid prova :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

soten
0

Har aldrig hörtalas omk det xD

PRO_Anders
0

Japp, och en grej till….

Pinacoladas
0

#7 vadå?

[Katteeen]
0

Har aldrig hört det förut. Men det verkar ju som om det skulle funka..

#7: Vad för nåt?

[chriistina]
0

Har också hört det av många. Men har ingen hona som ska paras så aldrig testat det. Men tror man på det så skadar det ju inte att testa ;)

[Quellii]
0

Jag har hört att persilja och ljus ska hjälpa honan att komma i brunst ^^

twinnie
0

Tack för alla svar ^^ Myran brunstar nämligen NU som tusan, och har gjort det ett bra tag och det skulle vara perfekt om det höll i sig tills hon ska träffa Oboy eller Snöboll om två-tre veckor. Men persilja + ljus ska jag prova :)

Flippa
0

det lät intressant :) aldrig hört talas om det faktiskt.

PRO_Anders
0

#8,9: Säger jag inte(hemlis)…

Lizzan
0

Har aldrig hört talas om, men det skadar ju inte att testa :)

Nicolina
0

Mycket ljus, gärna solljus men i brist på det så kan man ställa en lampa över buren. Även vetegroddar och vetegroddsolja är mycket bra, tror det är E-vitaminet i det som är så bra = )
Jag ger alla mina honor både vetegroddar och vetegroddsolja i maten ca. en vecka innan planerad PARNING!

Vetegroddar finns att köpa i vanlig mataffär och vetegroddsoljan finns att köpa i djuraffären bla.