Klippa klorna?
Hejsan, min kanins klor är ca 1 cm utanför tassen, är det hög tid att jag ska klippa dom?
Och om man inte vet hur man ska klippa kaninens klor, kan man då få hjälp i en djuraffär?
Menar du att dom sitter 1 cm "utanför pälsen" eller sjävla tassen?
å ja, man kan få hjälp av en djuraffär.
Ja, det är nog bäst att du klipper dem. Djuraffären brukar ta en slant för att hjälpa till, även vet. tror jag. Be dem visa dig hur du ska göra så kan någon familjemedlem t ex hjälpa dig nästa gång med att hålla i kaninen medans du klipper eller tvärt om.

Klipper i djuraffär:D

Ok, vi ska nog åka till en djuraffär!
#1 Jag menade utanför pälsen ;)
Vissa kaniner har ju längre pulpa (stavning?) och andra kortare. Men de låter rätt långa.
Bästa är väl att ta hjälp av ngn kunnig, uppfödare, djuraffär, veterinär m.f. Och lära sig så man kan göra det själv sen.
Även om jag klippt klor länge så tkr jag fortfarande de med mörka klor e jobbiga, har de ljusa är det mkt lättare.
det är mkt lättare när man har en ficklampa på mörka klor :p
Emma
Om kaninen sprattlar mycket kan man hjälpas åt två stycken att klippa klorna. Men som många andra säger tycker jag att om du vill kan du gå till en djuraffär eller veterinär i början. Dock har jag själv aldrig gjort det så jag vet inte hur bra det är, men jag tror säkert de är hjälpsamma :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ta en blöt bomullstuss o blöt klon lite o ha en stark lampa så ser man pulpan ganska bra :) Fast de beror ju på om kaninen har kolsvarta så är de ändå svårt att se. Och när du har klippt så blir de som en liten vitaktig prick så länge man ser den så kan man klippa lite till :)
Ett tips? är att linda in kaninen i en handduk så att den inte sprattlar lika mkt (om den är sprattlig) :)
#7 Men det e rätt svårt på svarta klor ändå. Fast det är helt klart lite hjälp :)