Dålig en natt
Jag blev så orolig för några dagar sedan. Sent på kvällen upptäckte jag att min Ella låg utsträckt på burgolvet och andades snabbt, men ytligt. Hon reagerade inte på ord eller klapp. Ingen akutveterinär finns här, så det blev till att vaka hela natten. Satt och masserade henne och pratade lite. Sedan på morgonen satte hon sig upp och började dricka. Lite senare åt hon som vanligt och var nyfiken och pigg igen. Sedan dess har jag masserat magen på henne dagligen för det verkade hon gilla. Är det någon som varit med om samma sak? Väldigt dålig under en natt och sedan som vanligt. Kan det ha varit magknip eller nåt liknande eftersom massagen hjälpte? Jag är verkligen ett frågetecken…

Det kan mycket väl varit magknip (lindrigt fall av trumsjuka). Det kan hjälpa med massage om det är lindrigt fall. Cossen fick så en gång innan han fick sitt första stora anfall (en vecka senare). Var uppmärksam på henne den närmaste tiden. Kontrollera att hon har mycket BRA hö i buren varje dag och var försiktig med grönsaker och undvik godis. Hoppas att Ella inte får några fler problem! Lycka till!
#1 - Ok, tack för tipsen! Jag har varit i kontakt med veterinär som sa ungefär samma sak. Håller koll på henne och hoppas att hon inte ska få återfall eller bli sämre.
Det skulle kunna vara förstoppning också, om du inte såg hon lämna avföring. Min hane hade problem med magen innan och då blev han sådan. Men med lita massage kom magen igång igen och det var inte mer med det.