Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 417 ggr
Kola
0

Tamare kanin?

Hur ska jag göra min kanin tamare?

När jag är släpper ut honom på min altan så springer han i cirklar runt mig hela tiden (kanske inte så otamt) men när jag försöker klappa honom blir han typ med en gång skräckslagen, han vill aldrig bli uppbären och verkar inte vilja vara hos mig. Vill verkligen fixa detta.

Hanna_BS
0

Putt!! :)

Kola
0

:-) Tackar, hehe sitter och väntar på svar :-)

Moonstrike
0

Hur gammal är kaninen? Har h*n alltid vart så?

Har ett liknande problem med en annan kanin..

annaforsgren
0

att han springer runt dig betyder att han antingen gillar dig eller vill para sig… sätt dig med honom i en Hage, där du inte har så mycket leksaker. sätt dig och ignorera honom, läs en bok eller något. så kommer han bli intresserad. låt han klättra upp på dig ,men rör inte honom!, det här ska stärka erat förtroende för varanndra. för om du börjar röra han och plocka upp han direkt så tror han att du alltid sa göra det.
Ge han en godis efter en stud när han hälsat på dig och inte värkar rädd… efter en vecka kanke han inte är rädd för dig längre, och då kan du börja att försiktit lyfta upp han ca 10cm från marken och sedan släppa ner ha igen, ge han en godis om han uppför sig som han ska^^  hoppas det ska hjälpa<3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Kola
0

Tack 4 verkar super ska testa och säga vad som hände om jag kommer ihåg att skriva det, X-D

annaforsgren
0

:) ja:D lycka till<3

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Kola
0

Såhär gick det, han blev typ galen när han inte fick uppmärksamheten och sprang in i hagensgaller. :/