Din kanins namn
Är du nöjd med vad du döpte din kanin till / vad den hette när den kom till dig? Om inte - vad skulle du vilja ändra till? Skriv!:D
Alpha är jag kanonnöjd med! Alpha är verkligen en Alpha, punkt slut! :)
Niike är jag ganska nöjd med. Han ser ut som en Niike, men det kan vara jobbigt att säga för det blir "N-i-ike", om ni fattar;D
Fia, tänkte döpa om henne när jag köpte henne först .. Men kom inte på något bättre. Skulle dock hellre se henne i ett längre namn med ett kort smeknamn, men det duger helt klart:D
ja jag är nöjd :) Hon hette typ Hoppes 5 någonting.
Har inte härstambeviset hos mig just nu så kan inte se ;)
Om hon inte hette Filippa hade hon hetat Saga tror jag :)
Leona hette(r) Goldens Leone, och därför tänkte jag att Leone skulle bli namnet. Men det var inte nått riktigt namn tyckte jag så det fick bli Leona istället :D

Jag är nöjd med Englas namn. Jag tycker att det är fint, det passar henne också. Hennes riktiga namn är Ytterstforsens Engla Escada.
Essy heter egentligen Escalone Jackpot av Ytterstforsens, och det är jag också rätt nöjd med. Hon är verkligen en Essy!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag är supernöjd med Lippos namn :) Jag valde typ mellan Star, colan mm och så kom jag på glassen Calippo :D Men jag kallar honom bara Lippo :)
Molly hette Daisy innan hon (xD) kom till mig, men nu så vet jag inte riktigt vad hon (xD) ska heta eftersom det visat sig att det är en han :P
Sputtnick är jag nöjd med. Han hette Pricken när han kom till mig :P
Plexus är jag också nöjd med. Han hette Stampe ^^
Kiwi är jag ganska nöjd med, fast är mest nöjd med Nowa.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Jag är nöjd med Hampus namn, säger inte de så ofta utan bara skriver de :) Svarten hette han innan jag döpte om han :)
Jag är nöjd med alla sötisarnas namn =)
- Mvh Emma

Millan: jag är riktigt nöjd med hennes namn. Det passar verkligen på henne.
Lillan: är också väldigt nöjd med hennes namn,hon såg ut som en lillan<3
Sixten: har inte döpt han. men jag tycker också att det namnet passar bra på han. Tycker att sixten är ett gulligt namn^^
Ungarna: Jag tycker att namnen passar riktigt bra på alla ungar;)

Jag är nöjd med alla namn :)
"Curre" Golden´s Curious Pico Bello - Hans uppfödarnamn och smeknamn till det hade han när han kom. Lite trist men är så van och det passar honom :)
"Snoffsan" Bråkmakargatan´s Stina - Jag hadde noll fantasie så hon fick heta Stina för jag heter Christin >.< Men hennes smeknamn gillar jag väldigt mkt, vet inte varför egentligen.
"Lillen" Lillebror Fabian - Kunde inte välja så de fick ble en kombination av Lillebror och Fabian ^^ Glömmer bort hans namn ibland :O Men Lillen blev det för han är minst.
"Pakk" Lyktan´s Yacco - Han hadde sitt namn när han kom, och jag tkr det e ovanligt och fint :) Pakk vet jag inte var det kommer ifrån, eller ja, mitt huvud :P Men roligt att ha ett smeknamn på kaninen ingen annan har :D

Uzza hade inget uppfödarnamn men hon kallades för Elma, eftersom att dom döpte henne till Elmer, dom trodde att hon var en hane först & hon låg alltid vid elementet & gosade <3

Lyktans Yra "Myran" - hon är en myra helt enkelt ^^ Passar perfekt på henne :)
Lyktans Hugo "Mio" - det passar bara, på något sätt :)
Zlatan hette sven :P men nu heter han zlatan
Zazza hette Zazza och så har nått uppfödarnamn i sej med
Dollar har jag födit upp sj :) så han har hetat Dollar helatiden
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Ja jag är nöjd med Molly, kallar henne ändå massa annat men.. iallafall haha. :)

Jag är nöjd med alla mina kaniners namn.. Jag har döpt alla utom Batman. Han hette Batman när jag fick honom och jag tycker att han passar med namnet Batman
Ja jag är nöjd . Jag har då 1 kanin som jag döpte till Zoie annars hade hon hetat typ Trixie. Jag gillar ovanliga namn :)

iggi: som Iggy pop men han kallas för iggily wiggily piggily Pooop Han är en putt kanin!
*putt*

Lindhults VirvelVind: Ja, det är jag! Kallar ju henne Virvel och hon är verkligen en liten Virvelvind ;]
Blockas Be Baron: Detta är egentligen rätt komiskt. En Baron är ju typ Greve eller liknande, och min Baron är ju rätt så fånig ^^ Men det passar, för det är så motsägande. Hade tänkt kalla honom Sid efter Sid i Ice Age, den fånen. Men jag såg direkt när jag hämtade Baron att det inte var en Sid ^^
Sedan har jag ju tre kaninungar också, varav jag ska behålla en. Men jag skriver upp dem ändå.
Lillesjöns Tills Hjärtat Slutar Slå: Namnet betyder att jag alltid ska älska henne, tills hjärtat slutar slå. Men hon kallas Fanny, och det låter så busigt x] Hon är en Fanny!
Lillesjöns Genom Eld och Vatten: Kalle kallas han. Jag vet inte riktigt, skulla vilja ha något som mer berättar om hans jättefluff. Han är även rätt så butter, men ändå busig. Nja, jag vet inte!
Lillesjöns I Vått och Torrt: Hon är jättebusig, fast inte busigare än Fanny x] Hon är som Ida i Emil i Lönneberga, lagom busig men ändå inte riktigt vågar, eller hur man ska skriva.
Och så flyttar ju en hem till mig och några veckor, hon får också vara med x]
Vindruvans A Crazy SnowFlake: Jag kallar henne Sassa, men uppfödarna Sasha. Sassa låter lite tyket och så, och hon är den tuffaste i kullen så, ja!
Tobby- Nöjd :D:D

Jag är nöjd med Tindra :)<3 , Stampe är jag mindre nöjd med , men jag vill inte byta namn <33
Lejonhjärta: har jag fött upp själv, tyckte han såg ut som ett litet lejon, och han hoppar som ett lejon också.
Kim: jag visste inte om han var en hona eller en hane och Kim är ju både tjej och kill namn.
Pelle: han hette Pelle när jag köpte honom och jag ville inte ändra det.
Samira: Hon hade inget namn när jag köpte henne, så hon fick heta Samira och kallas för Sammy för att hennes päls är mjuk som sammet.

Vi hade turen att få döpa Mulle själva :)
Det blev Mulle då, sen så kom jag på ett "riktigt namn" till honom. Grey Monday, med Mulle som tilltalsnamn.
Rufsan är jag nöjd med, låter lite barnsligt, men hon är en liten Rufsan :)
Big Brother tycker jag låter ganska charmigt faktiskt
hehe Kanske inte det roligaste att kalla honom, men rätt gulligt att skryta med ;P *dålig humor*
Ballerina heter egentligen Fablernas Pyret, men när jag skaffade henne så tyckte jag att hon såg mer ut som en Ballerina än Pyret :)