Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1415 ggr
Nicolina
0

Gräs på vintern!?

Funderar på att odla lite "kattgräs" till Buffen nu på vintern så att han får lite gottis, men vart sjutton kan man köpa frön till kattgräs? Någon som vet det?

Sen har jag även läst nånstans att man kan odla lite havre till dem, hur gör man då och när är den färdig att ätas av kaninen?

Little
0

har oxo hört om  det där kattgräs men det kan man säkert köpa i närmsta djuraffär eller i en blombutik :P

Elino
0

blomm butik kanske kan tyvvär inte svara något annat :/ <333

[Niike]
0

Det går utmärkt att så havregräs och ge kaninerna!:) Man tar och lägger jord i en låda, trycker ner lite havre, ställer den i ett fönster och vattnar då och då. Lycka till!

[Quellii]
0

#3 Jag tänkte precis skriva det ;D

[Niike]
0

#4 Hihi^^

pandabjorn
0

Ger havre gräs till min hamster ibland. Men nu har det vissnat för jag har slarrvat med vattningen ^^ Orkar inte ge kaninerna för dom vilja ha mycket mer :)

huldisen
0

Man kan köpa på grnngården :)

Feliciaa
0

Havregräs.. Det är väl vanlig havre man stoppar ner o vattnar?

pandabjorn
0

#8 japp

elasive
0

På de ridsportaffärer som har litet sortiment av andra djurpsaker också finns det i bland. Finns tex på Stenungsunds ridsport och foder (6 mil norr om Göteborg)

[Catteklina]
0

Woho, jag har typ 25 kg havre, nu ska det sås gräs!! HAHA :D

[Quellii]
0

#11 Haha xD

[Niike]
0

#11 Hahah:D Glöm inte bort att vattna;)

Tänk även på att inte ge för mycket på en gång, då de kan bli lösa i magen:) Det visste ni säkert, men lika bra att påminna;)

Nicolina
0

Oj, vad ni har skrivit!
Tackar så mycket för alla svar!! Nu ska det sås gräs och havre!

Kom på idag att kattgräs borde man ju hitta i typ djuraffären eller mataffären som ni skriver. Men när är havren färdig att ges? Hur hög ska den vara på ett ungefär eller är det ok att även ge små skott, kanske är mest näring i dem tom??

[Niike]
0

#14 Det bestämmer du själv =) Men när jag har sått till mina marsvin gav jag gräset när det var ca 10 cm högt kanske. Om det är mer näring i skotten har jag ingen aning om=)

Nicolina
0

#15 Tackar = )
Då kommer jag nog ge när jag inte orkar vänta längre på Buffis reaktion till att få äta det ^^

flisan93
0

Visste inte att det fanns;P Jag har då torkat svartvinbersblad, maskrosblad och brännäslor:D Det är mumsigt….alltså för kaninen;P

[chriistina]
0

Här är det så varmt så gräset växer ^^
Så de kan mumsa färskt gräs på gräsmattan :D

Nicolina
0

#18 Sicken tur du har = )
Buffen är ju dock innekanin så även om gräset växte här med så går det ju ändå inte… och det är ju ingen näring i gräset nu heller.