Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1015 ggr
emms
0

bottenmaterial

hej jag kommer förhoppningsvis få en liten lejonhuvad kanin i sommar. men ja vet inte vad ja ska ha för bottenmaterial. spån fastnar väll i pälsen och toa-lätt är så dyrt här. vad tycker ni ja ska ha?

Emma

soten
0

Toa - lätt har jag, det kanske är dyrt, ja, men det är bra! (Y)

Majsbecka
0

Tycker inte att du ska ha spån :) Du kan ha toa-lätt, köp de på typ 5 kilos påse eller nått så blir de inte så dyrt ;) Sen när han är rumsren kan du köpa en matta att ha i buren :D Kul med en kanin! ^^,

Jennie104
0

Måste man inte ha något över mattan då? :O

Issis
0

I mina burar på har jag först tidning, sen på tidningen lägger jag på spån och på  spånet lägger jag halm. Spånet fastnar inte i pälsen, skulle det göra det så är det bara att borsta bort det :) Och tidningspappret är för att behålla värmen, och när man städar buren så är det bara att ta tag i tidningen och rulla ihopa allt skräp!

CoNo
0

#4 biter de inte på tidningen då? :s

jag har en lejonhuvad, och spån har jag. mitt fastnar lite men borstar henne i manen och kjolen varje dag, så det är inte så farligt. när jag lyfter upp henne är det bara att borsta av pälsen under magen.

Moonstrike
0

I Rufsans bur har jag halm, och toa-lätt i lådan. I Big Brother bur har jag spån med halm över, och toalätt i lådan.. Det mesta fungerar ju, men jag skulle rekommendera att inte bara ha halm då det inte suger upp så bra^^

Issis
0

#5     Nej, för halmen och spånet ligger över tidningarna, så mina ögonstenar kan inte nå dem.

emmsaaan
0

Spån + halm, billigt & bra.

Tina-A
0

Jag använder toa-lätt och är väldigt nöjd. Annars kan du väl göra som #8 tycker jag!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Issis
0

Hoppsan, skrev fel längre upp x) Menade #6

Moonstrike
0

#10 vadå, menade du mig? men jag skrev inget om ditt inlägg :S

Lans
0

Lite OT, men hur ser toa-lätt ut?

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Zorro_93]
0

jag har matta och det funkar bra!

Moonstrike
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 bild på själva ströet iaf.. (som ljust pellets)

Creation
0

#5 Även om kaninen skulle äta på tidningen skulle det vara helt ofarligt(så länge det är en vanlig dagstidning som sv dagbladet eller expressen, ej skvallertidning). Mina marsvin gör det jämt :P Kan tyvärr inte vänja bort dem från det och de är så vana vid tidningar att jag inte kan byta nu utan att deras fossingar skulle ta skada ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Issis
0

Nej hoppsan, då menade jag #5 … xD  #11    Sorry!

Naaathaaa
0

Man kan ju använda halm, det är bra..

Clariiz
0

Jag har spån i botten med halm över. Det är billigt och bra tycker jag. Funkar perfekt!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

elinswe
0

#15 Jag skulle aldrig använda tidningar under eftersom det innehåller trycksvärta som är giftigt för djur. Framförallt marsvin som inte har hår under tassarna.

KvirrZ
0

toalätt skulle vara bra, men det är ju ganska dyrt, åtminstånde för mig om jag ska ha det i 4 burar. Jag har spån med halm över till mina kaniner, det funkar bra till mina teddyvädurar, så det funkar nog bra till din lejonhuvade också :)

- Mvh Emma

Tejo
0

#1 Du kan köpa 55l toa-lätt för 105kr på Coop. Bra pris!

ninaochica
0

jag tyvker helt klart bäst omSpån det är behagligast, bekvämast, mysigast och mjukast för kaninen, det luktar dock lite mer än toalätt, men jag tycker att det blir ljusare i buren så det ser mer fräsht ut och glatt :) de tycker också att det är roligt att bädda med det, gräva och putta :)

jag har en egen kanin, lejonhuvad och har haft en annan kanin, dvärg, och till båda dem har jag haft spån och tycker bäst om det. jag har också halm för att det ska vara ännu mysigare och mer att knapra på :) och så håller det värmen :)

detta är Min åsikt :)

skanorskaniner
0

Jag tycker spån och sedan halm över.

Creation
0

#19 De använder inte trycksvärta i tidningarna nuförtiden. Om de hade gjort det så lovar jag att mina marsvin hade varit borta för läääänge sen. :/ Att tugga på lite papper är helt ofarligt för djuren. Har inte bara tidningar dessutom. Det är bara för att suga upp kisset. De har halm på tidningarna, så att deras tassar inte ska ta skada. ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Issis
0

#19    Har haft tidning under buren i fem år, och ingen har dött, så det är inte så farligt xP Förresten så läggs spån och halm på tidningen så att de inte kan bita på den! =)