Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 361 ggr
Rothmananna
0

Belgiska Jättar <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska ju som sagt var skaffa två belgiska jättar och det skulle vara kul och höra era berättelser om era belgiska jättar, så att jag kan få lite tips? och råd om dem. Ni kan gärna skriva om andra kaniner raser också :)

Zvintos
0

Tja, vet inte riktigt vad jag ska säga.
Du kan ju PM:a Iram här på forumet, hon föder upp belgiska jättar.
Min hona kommer därifrån. =)
Tycker belgiska jättar, enligt min erfarenhet, påminner mycket om dvärgvädurar i sättet.
Lugna och mysiga, men ändå speciella på sitt eget lilla vis. ^^
De växer så det knakar också!
När jag köpte min hona i oktober 2006 var hon 8 veckor och vägde 2kg.
Nu, vid snart 1.5 års ålder, väger hon närmare 8½kg och är som en stor nallebjörn. =D

Rothmananna
0

Ja, jag tycker att de verkar vara jätte mysiga :) Gud vad fin hon var :) Vad kallas färgen?

Zvintos
0

#2: Hon är järnblå. =)
En icke Godkänd färg? tyvärr.

Rothmananna
0

Okej :/, lite lik viltblå :) Det är också en väldigt fin färg.

Moonstrike
0

Hämtade min 9 veckor gamla BJ i måndags, han är helt underbar! Kan skriva mer sen och lägga in bild, men ska ducsha först :)

Moonstrike
0

Big Brother är snart 10 veckor. Han är viltgrå och jättesöt!Han kallas för Biggie just nu, men om jag kommer på nåt bättre så får han kallas det :)
Han är supersnäll! Kan vara lite rädd, men har bara haft honom i 2 dagar, så han håller ju på och vänjer sig med den nya omgivningen. Nu går det att klappa honom och mata honom för hand, mer eller mindre. Han äter ca 3 dl pellets per dag och är 2-3 gånger så stor som en vuxen hermelin/dvv..
Det känns som om han blir större för varje dag!

Rothmananna
0

#6 Gud vad fin han är! Har du honom utomhus eller inomhus? Ja det är ju en ganska rejäl kanin, så himla underbara :)

Nathalieee
0

Ja a,. En härlig ras ! inget kanin man går och bär runt på precis.. Men goa och nästan alltid glada ..När dom är små er dom som goast,.. ju älder dom blir ju kortare kelstunder får man ;) Sant med lite tråkigt..  I hagen är det full rulle,. glädjeskutt ,. välta hagen,. försöka klättra ut (hagen välter) ,.hihi,. busiga små rackare !

Det är iaf min beskrivning,. har fött upp jättar i 1 ½ år nu.

Moonstrike
0

#7 tack :) han är helt underbar!

Han bor utomhus :) (han ska få en större bur, men den är inte klar än)