Vilken ras?
Jag tog/fick en kaninpojke av en bekant, för att hon skaffat den utan lov och fick inte behålla den. Hon köpte honom i en opålitlig djuraffär och vet därför inte säkert vad han är för ras. Jag hoppades på att han va "riktig" rex, men jag börjar tro nu att han är en hermelin rex.
Hans ena kula ploppade fram för inte så länge sen, så han är väl minst 3 månader(?) Väntar på den andra..:P Men han väger bara strax under kilot! Betyder detta att han är hermelin rex? Hur mycket väger dem vid vuxen ålder?

En hermelin väger runt kilot, en rex runt 3kg
Är det palm zoo? De har hermelin rex.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
ps, han är INTE underviktig, han har ett fint hull:)
#1 Mm, vet att rex väger mellan 3-5 kg..
#2 Ja, är du säker? Synd.. Ville ha rex.. Självklart älskar jag den lilla plutten, men man hoppades ju:P
Ja, det är hermelin rex. Håll koll på kaninen så den inte får bettfel.
Solbackens kaniner
#5 Bettfel? Är det rasbundet eller tänker du bara på affären? Han har väldigt fina tänder hittills iaf. Har inspekterat hela hans kropp och han är i väldigt fint skick:)
Jo, jag vet några som har köpt rexar därifrån, några fick bettfel.
Men din kanin kan säkert vara frisk :)
Solbackens kaniner

#7 Kan ju vara bra att veta så du inte avlar på honom i alla fall, de tar väl förmodligen in besläktade djur till butiken och då kan de ju alla bära på anlag för bettfel.
#8 Skulle aldrig avla på djur med okänd bakrund:)
#7 Okej, hoppas inte min grabb får det :/
#10 Ja och han är jättekelig också:) Han kan ligga i mitt knä i en halvtimme och bara bli klappad:P