Låna
Jag håller på med en bok/ En internet Guid som jag sagt i inlägget http://kanin.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ba804157-d89b-4c55-9752-d2371fa7ffb4 Men aja
Här kan ni lägga in Bilder jag kan få använda! Var noga med att skriva Ras, färg och teckning!
Mvh Jennie :-)
Vart ska du publicera denna guide?

Jag har inte bestämt mej för bok eller guide ;-P Helst hoppas jag ju på bok men det är ju svårt att Få ut en bok i handeln…
Är du allvarlig? Ska du göra en riktig bok? *kollar skeptiskt*
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag ska försöka xP

Kommer ta ett tag iaf
Hrrm, okej.
Solbackens kaniner

Får man sätta in en rolig bild? :)

7# Jadå =)

Jag tror ärligt talat inte att det kommer gå, det är inte spc många som får ge ut böcker & dom som får det är oftast mellan 18-70 år. Lycka till ädnå..
Tror inte många kommer att köpa, det verkar inte speciellt seriöst.
Och ska du göra en riktig bok och sälja, så måste du trycka upp många exemplar. Och det är inte billigt kan jag tala om.
Solbackens kaniner

Tack tack. Vet redan vart jag ska skicka den iaf
Lycka till :)

Tack tack :-)

Ärligt talat tror jag inte att du kommer kunna publicera en bok. Håller med #10.
Lycka till ändå.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Men Jag kan väll försöka!
Taack Sotis<3

Lycka till!
#15 små bebisarna!<3

#17 varsågod ^^<3
Man ska alltid försöka om det är något man vill. Ge aldrig upp heter det ju!
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#17: Kämpa på & gör ditt bästa! Jag har aldrig försökt ge ut en bok (kommer aldrig försöka heller, är inte så bra på sådant) men jag vet hur svårt det är. Och dyrt kan det bli också!
Lycka till.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag ska kämpa på ;) Hoppas på det bästa. Jag har iaf erfarenhet haha ;-) Skrivit berättelser och sånt i många år ;D

Bara för att man har erfarenhet av att skriva berättelser så blir det inte lättare att ge ut en bok.. :)

Du borde ha passat på när man kunde göra sin egen bok på nätet, var ju hur mycket reklam som helst om det ett tag. Men du får ju iaf en bra erfarenhet av det här! :)
Lycka till! Hoppas du blir nöjd!

Behöver även bilder på tillbehör som tex hinder,burar m.m
Även när en kanin är på utställning och hopptävling ;)
Jag har för mig att om boken ska ges ut/säljas så måste ev. personer på bilder vara informerade och tillfrågade.

#27 japp, det måste dom. man får egentligen inte ens ta kort på folk utan tillåtelse har jag för mig? … aja, tror inte att det är något allvarligt projekt, så det går nog bra :)
#28 Joo fota får man, men det är användningen som är en annan sak :)

Men jag har ju frågat ;)
#30 Man måste fråga personerna på fotot.

Ahaa ;P
Lycka till,
jag vill inte medvärkar med mina bilder.

33# TackTack ;-)

25# Naaj så söt<3
Om nån undrar så ska jag kontakta ett litet bokförlag med hjälp av mamma :)
Lycka till då då! :)
Lite OT nu, men jag bläddrade i en kaninbok idag, o då stod det stort "Tänk på att kaninen MÅSTE ha minst en kaninkompis, då den annars blir väldigt olycklig!". Haha ^^ Endel borde inte få hålla i en penna (;

37# Gah!

Upp :-)
behöver även bild på en hona som väntar bebbar :-)
Behöver ALLT :)

#41 sötis<3<3 :)

Tack alla :)
Sen ska jag se vem som får hamna på framsidan :)

Lycka till! :]
Kanske vore bättre om du tänkte igenom precis VAD du vill ska vara med, och sedan skriva en lista, ex;
- En kanin av färgen viltgul
- En kanin som hoppar ett godkänt hinder
- En matskål fylld med godsaker som man kan ge kaninen
Om du förstår? Lite lättare då, och så får du inte en massa onödiga bilder.
Din bok blir säkert jättebra, bara du ger dig fan på att det ska lyckas :o :]

47# Blir lite tjatigt med en kanin i samma ras osv -.- xd

#48 Va?

Upp :)
Behöver även bild på Stamtavla

51# Färg?
Kanske kan bidra med bilder :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kan du vara vänlig och svara på min fråga? :D
Jag menar, att du skriver en lista här som folk kan se, så kan du bocka av efterhand som du fått bilder som du vill ha. Vad menar du men kanin i samma ras osv?

53# Asså. Det ska ju vara olika kaniner.. Olika raser osv.

Ja, det vet jag. Du skriver upp din lista HÄR! men vad du vill ha för bilder, och så vet folket på KiF vad du är ute efter för bilder. Han man en sån - laddar man upp den. Då blir det ju inte samma kanin?
#37 Kaniner mår väl ändå bäst av sällskap?
Det har jag fått uppfattning av min erfarenhet med kaniner iaf…

56# Sry men förstår inte.
#57: Och min erfarenhet säger tvärtom. :)
Beror mycket på hur kaninen är.
Alla utom 1 av mina kaniner trivs bättre själva.
Skulle jag para ihop de med en kamrat, skulle de bli tokiga.

Har lite frågor till dig innan jag bidrar med bilder.
1. Vilket bokförlag ska du skicka detta till?
2. Hur kan jag försäkra mig om att inte mina bilder används till något annat?
3. Kommer det att stå tydligt vem som fotat bilden?
4. Vad händer med bilderna om inget förlag vill publicera din bok?
5. Vilken typ av fakta ska du skriva?

#31; Om vi säger att jag har en bild på en kanin som inte är min, är det då kaninens ägare som ska frågas?

- 1. Ska skicka till olika bokförlag som Rabén och Sjögren m.m
- Du kan se själv i boken
- Ja det kommer stå längst bak i boken vem som fotat vad
- De används inte, glömms antagligen bort
- Jag har kategorierna: Raser,Ute eller inne,Rasthage,Vad är stamtavla,Vad är härstamningsbevis,Färger,Teckningar,På en hopptävling
på en utställning,Avla,Utvecklingen

Hoppas du inte tar illa vid dig av min fråga nu, men har du deltagit på varken utställning eller hoppning? Eller planerar du att göra det innan du "ger ut" boken? =)

63# Jag ska hopptävla i feb ;-)
#61 Ja, eller det beror på vart man fotat. Är det på någon kanin på en allmän "tillställning" på allmän plats så ska det inte behövas, men om det är att du kanske fotat hos en privat person så är det bäst att fråga ägaren för att slippa ev. påföljder.

#66: okey, jag har ingen bild själv som jag tänkte bidra med, men det är ju bra att veta iallafall ;)
#57, nja de flesta kaniner jag vart i kontakt med har trivts bäst ensamma. Så att de blir Mycket Olyckliga ensamma är rent bulls*** :P Vissa kanske, men absolut inte i största allmänhet.
#67 Okej :) Joo det är ju bra att veta ^^

Jennie DU har väldigt många saker för dig på en gång :P

70# Har jag?
#68 + #57: Min erfarenhet är att det är olika från kanin till kanin. Sätter man ihop kaniner som funkar (kastrerad hane+hona som brukar fungera bäst tex) så blir kaninerna oskiljaktiga och bästa vänner och mår superbra! Särar man på dom sen blir som väldigt olyckliga, som molle och leah blev när vi särade dom en stund (nu är dom tillsammans igen).
Sätter man aldrig ihop kaninen med någon trivs den bra så och är lycklig ensam.
Försöker man sätta ihop 2 kaniner som inte funkar (ex hane och hane) blir dom aggresiva och olyckliga.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#72, jo jo men att en kaninhane är kastrerad är ju inte särskilt naturligt, så man kan ju inte säga att "kaniner Är så", om du förstår hur jag menar ? :) De trivs ju om man sätter ihop dom på rätt sätt o med rätt kanin, då tycker jag inte man kan säga att i största allmänhet trivs de bäst flera :)