Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 512 ggr
BlackTear
0

Hane sökes

Söker hane till en av mina honor.

Namn: Pralinens When Love and Death Embrace
Ras: Korsning
Färg: Blå
Född: 27 Juni 2007
E: Elenaran (elit rak, svår krok)
U: Grönängens Theobroma (msv rak krok)

Chevy är min enda innekanin och därför den kanin som jag har mest kontakt med. Hon brukar sitta i mitt knä vid datorn eller bara ligga på en höbädd i buren medans "vi" snackar om allt möjligt. Hon är en grymt bra lyssnare och bits inte, möjligtvis nafsar hon när man har något gott.
Hennes kropp är "har-formad" och jag tycker den är perfekt, hon är dock lite liten. Hon har kraftiga baktassar som hon gärna skuttar med. Vi har inte hoppat så mycket ännu, mest pga att jag inte velat släpa in alla hinder eller ta ut henne när det är kallt. Vi ska dock börja träna på allvar snart. Hon har underhållt sig själv lite igenom att hoppa upp i sängen (ca 50 cm hög) och rejsa runt i huset. Chevy är van med både hundar och kaniner och inte alls särskilt lättskrämd.

Hanen jag letar efter ska vara en korsning, gärna med hare i sig. Han ska ha fart och vara en hoppkanin. Vikten bör ligga mellan 1-2 kg och han ska ha ett bra psyke. Ska gärna finnas i Sthlm eller ha möjlighet att komma hit. Kan tänka mig att låna hanen några dagar för PARNING.

Parningen ska se i sommar, men det kan givetvis ändras.

skanorskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2 hanar som jag lånar ut men jag vet inte riktigt om de skulle passa till din hona. Den ena är av rasen dvv fuchs och ska snart debutera i hoppning. Den andra är en dvärghare som är klassad (skaf) rak: msv och krok: msv(1p), klasad (skhrf) rak: lätt (1p) krok: Msv.

Buddha(dvv fuchs)--->

skanorskaniner
0

Jag har 2 hanar som jag lånar ut men jag vet inte riktigt om de skulle passa till din hona. Den ena är av rasen dvv fuchs och ska snart debutera i hoppning. Den andra är en dvärghare som är klassad (skaf) rak: msv och krok: msv(1p), klasad (skhrf) rak: lätt (1p) krok: Msv.

Buddha(dvv fuchs)--->

Men

skanorskaniner
0

Buddha(dvv fuchs)--->

Men de

skanorskaniner
0

Buddha(dvv fuchs)--->

Men de finns i

skanorskaniner
0

Buddha(dvv fuchs)--->

Men de finns i Skåne.

BlackTear
0

Råkade du klicka lite många gånger? =)

Är ev. lite intresserad av dvärgharen, visa gärna bild.

Romana_12
0

Vill du inte ha stampe då?;)

skanorskaniner
0

Ojdå.. Min data började lagga..

Kolla min hemsida där finns det en bild på honom.. www.skanorskaniner.info.se

BlackTear
0

#7: Haha, vem är det? Hittekaninen? Nää, det är lugnt ;)

#8: Mkey, ska göra det ikväll =)