Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 504 ggr
Elino
0

Sjukdomar?!!!!

Jag skulle vilja veta vilka sjukdomar kaniner kan få och varför?!

Snälla svara är väldigt tacksam i sådana fallOskyldigPS och vad man ska göra för att inte ge sinna kaniner/kanin dom sjukdomarnaOskyldigalltså vad man ska se upp för?!Oskyldig

[Katteeen]
0

Läs några artiklar om saken, själv är jag nog inte så bra på sjukdommar. Jag kan ju ett par stycken, men det är nog bättre om du läser nåt som en "sjukdomskunnig" har skrivit.  

Lycka till!

Elino
0

tack<333

elasive
0

Det finns myxomatos, alltså kaninpest. Få av kaninerna som smittas överlever. Den sprids via vildkaniner, myggor och platser. Finns vaccin men ändå stor dödlighet. Man bör vara försiktig om det finns vildkaniner i trakten. Förekommer främst i södra sverige.

Sedan finns det ett antal andra så som diareé, gulsot, trumsjuka osv.

elasive
0

Gå in på den här länken: http://surf.to/kaninsajten . Välj "sjukdomar" så finns det en lista.

Elino
0

tack så hemskt myckeen är väldigt intressant kommer att gå in där mer;)t e det din sida eller vad heter den???

elasive
0

Nej, jag hittade den på nätet när jag adopterade min kanin. Den heter Tubbis och Limpans kaninsajt.. Jag ska förresten troligen snart skapa en egen kanin och hästsajt:D

Elino
0

oki;)

BlackTear
0

Finns väl en artikel här på KIF om jag inte är ute och cyklar?.. Alltså om sjukdomar.