Bruten tå
Hejhopp!
Hade nyss Flame inne en stund (eller ja, han är inne fortfarande). Jag skulle klippa klor och märkte att en tå typ "stack ut". Har inte kollat så extremt nogrannt men ska göra det mer. Den är väldigt "böjbar" eller vad man kan säga.
Han kan gå men verkar lite lugnare än vanligt. Funderar på ifall jag ska ta honom till vetrinärn, men vad kan dem göra? Någon som har erfarenhet? Ska låta honom springa lite ute snart för här inne verkar han bara vilja lägga sig ner.. Får se hur han är ute, ifall han bara lägger sig ner där med och inte vill gå åker vi till vetrinären.
Hm, knepigt. Tycker du ska avvakte lite och se hur det verkar gå.

Har låtit honom vara ute lite nu, han verkar mycket slöare än vanligt. Inte min vanliga "Crazy-Flame" Fast det är klart, vem vill springa runt som en tok med bruten tå?
Funderar på att åka till vetten imorgon och se ifall han kan få något "smärtstillande". Hade en vän som tydligen varit hos vetrinär med kanin som hade bruten klo, och de ville inte göra något.
Okej, det låter bra ^^

Putt, ingen som har ngn erfarenhet?

När det gällde hund (för flera år sedan) så gjorde veterinären inget, utan det fick självläka. Man får ju förståss ta det lugnare än vanligt. Försök att avgränsa ytan så att han inte skuttar för mycket, men han verkar ju ta det lugnt av sig själv. Tror knappast att man gör något om det är ett enkelt tåbrott.
Gör vetten inget på hundar, lär de inte göra något på kaniner heller. En tå är ju väldigt liten!
Hoppas det inte är allvarligt

Okej, precis vad jag tänkte då. Har en hund som brutit sin tå och vetten gjorde ingenting, tänkte bara kolla för säkerhetsskull =)
#6: Ja, fick förslaget från en kompis att gipsa den, haha xD
Rufsan hade typ samma sak förut. Men (2 av) hennes baktår är naturligt "uppåt". Ringde vetten och dom sa att det inte fanns nåt att göra utan at man bara skulle låta det självläka så länge kaninen inte verkade ha problem/ont.

#9: okej =) Ringde min veterinär och han sa att jag kunde komma in så fick han titta iallafall, så jag har tid 13.40 (:

Nu har jag varit hos vetrinären, tydligen var det bra att vi kom. Tån är bruten väldigt långt upp och vi disskuterade ifall han skulle få smärtstillande. Ska dock hålla koll på honom nu och försöka få honom att röra på sig, samt se till att det inte svullnar, sen får jag återkomma..

Vilken bra veterinär! Hoppas att han kryar på sig nu då!

Vilken bra vet.! Hoppas det blir bra snart :)
Vad bra. :)

#12 + #13: Ja, det är en jättebra veterinär =)

åk till vetrenären tycker jag men avvakta först;)(A)(A)(A)
#16 Se #11 :P

16# Det är väldigt jobbig när du skriver (A)(A)(A).