Snabbt! nät-hjälp.
Håller på och bygger nya burar och så men har kommit till problemet med nät till burdörrarna.
Inget sånt där tunt nät man brukar använda sig av när man bygger burar utan nåot lite kraftigare.
Därför skulle jag gärna vilja ha tips? och veta vad ni har för nät på era burar. Kanske vet ni någon sida på nätet som säljer nät eller har bilder på något bra nät.
Tack på förhand.

Minknät :)
Rekomenderar minknät, det är verkligen jättestarkt. Dock är ju minknät ganska dyrt.
Minknät är bra :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Vad är minknät? Skulle nog behöva det eftersom en mink springer runt här.

Här i bakgrunden ser man en liten bit av mitt nät, ni förstår nog hur små "maskor" det är… Var tvungen att borra för att få dit vattenflaskan, men det är superstarkt & superbra eftersom att spånet inte kommer igenom. Plåtslagaren hade.

hahaha vad kan man säga, minknät är minknät ;)

#7 Jag får inte in bilden:S

såg det ;O

TAck för svaren men har minknät nu redan på de gamla burarna, alltså vetni ngåot "tjockare"..? Alltså inte så "tunt" eller vad man ska säga
^ Det finns olika sorters minknät, köp en kraftigare variant.

På min utebur (sommar) har jag kompostgaller, superstarkt!! Det går ju inte att "klippa till" det så man måste anpassa burbygget efter det. Har du stora burar och hagar så funkar det kanon! Annars måste jag hålla med de andra, minknät…

Minken tar sig genom "kompostgaller" för det är förstora maskor. Lös sakfrågan i stället…gör dig av med minken!!!
Jag har en nästan full rulle med extra tjock tråd till salu, för den som är intresserad. Men jag bor i Skåne, så ni får själv fixa transport.

#14 Jag bor med i Skåne, vad för typ är det eller vad heter ? Är så dålig på detta.

Det kallas för "svetsat nät", maskorna är 12 x 25 mm i kvadrat, och trådtjockleken är 2 mm. Nätet är en (1) meter högt, och 10 eller 20 meter långt(ska kolla med affären i morgon). Jag hittade kvittot på det med…
Jag köpte det för ca 3 år sen, då jag byggde en STOR fågelvoljär till mina undulater, och då behövdes ett starkt nät som står emot anfall från mink, falkar och hökar. Då betalade jag 995:-
#13 mina kompostgaller har gått sönder utan anledning
Emma

Men gå till plåtslagaren :) Finns verkligen superbra nät som inte går sönder, pappa har t.om slagit med hammare mitt på & inte en enda bula syns.

Putsnät (:

#19 Sånt ska jag skaffa.