Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 852 ggr
Jennie104
0

Elakt.

Gah är så HIMLA arg på mamma å Dan

Varför kan man inte få en kanin PÅ SITT EGET ANSVAR!

Så himla elakt!!

Gah vill ju ha en kaniiiin till!!!

Ville bara skriva av mej lite.

KajsaM
0

Förstår att du tycker dom är elaka, men så länge man är barn och under 18 år så har föräldrarna huvudansvaret. T.ex om du skulle tröttna så måste dina föräldrar ta hand om kaninen. Och det är det inte alla som vill. :)

Kristall
0

Hmm.. vuxna tror ju oftast att man ska tröttna efter ett par månader.. Hade samma problem innan jag till slut fick köpa Saga - "Du tröttnar ändå på att ta hand om den sen. Och jag vill inte betala för all kaninmat!" ._O Skulle aldrig ha fått henne om jag inte betalat för henne + tillbehör själv.. Spara ihop en slant och fråga sen igen ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jennie104
0

Tack Kristall :)

Ska bygga en 2-fackare så ska jag köpa massa tillbehör

Och SEN fråga :D :D

pandabjorn
0

Jag minns när jag köta om en hamster. Hon trodde dunder säkert att jag skulle tröttna efter en vecka. Hon räknade med att syrran skulle va tvungen å ta över. Hon sa hela tiden vi får se … och sånt. Hon försökte prata så lite om det och typ få mig och glömma eller nåt. Men jag tröttna aldrig minsann! Har haft 3 till hamstrar sen dess.

emmsaaan
0

Hur länge är Jappo? Om du inte har haft kaniner i över 2-3 år så tkr jag att du ska vänta & se om du verkligen har kvar intresset.

Jennie104
0

5# Sen i sep. Men min bästis har haft kaniner ända sen hon var liten. Och jag har kännt henne sen jag var 2 :-)

emmsaaan
0

#6 Septermber 07?Det är inte länge! & ursäkta,men vad hardin kompis med det häratt göra+ :/

ursäktaför mittknäppa tangentbord,mellanslagfunkarbaraibland..

Jennie104
0

7# Jag var hoss henne varje dag, då var vi med hennes kaniner.

Clariiz
0

Vänta ett tag :) Se om du verklige hinner och vill ha en kanin till. Efter det kan du leta upp en bra uppfödare, fixa plats och spara pengar. Sedan kanske du får en till :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emmsaaan
0

#8 Det är inte samma sak…

Pinacoladas
0

själv har jag samma prob. är så fett sur på att jag inte kan köpa Galax!!! <33 Har frågat 100000000 ggr och mamma blir baraa sur och säger att hon inte orkar mera päls, som hon måste städa upp… :(

Jennie104
0

10# Försöker du få mej att inte köpa en kanin?!

Ellen95
0

Du kanske borde vänta ett tag innan du köper en till kanin. Men du får ju bestämma själv.

emmsaaan
0

#12 Nej, men man måste tänka igenom nogrannt. Du vet ju hur det blir, du ville ju skaffa kull men det blir ju olika svar varje gång. Menar bara att man måste tänka igenom det riktigt noga. En kanin är ett djur, ingen leksak som man kan "chansa" med. Man måste vara 100% säker på att man klarar av det. Vad som helst kan hända, det vet man inte. Vilken klass går du i? För i t.ex 6-7 så är det väldigt stor skillnad, blir mkt läxor & nya vänner, man kan aödrig veta hur mkt tid man har. Vill absolut inte hindra dig men för guds skull, tänk NOGA innan du bestämmer dig.

Jennie104
0

14# Jag vet att en kanin inte är ett gosedjur!! Jag tänker noga det lovar ajg

Lizzan
0

Föräldrar kan vara jobbiga….

SamoTi
0

tur är har jag aldrig haft det med mina föräldr har haft kanin sen jag var 4 och är snart 18 år, har aldrig tröttnat på mina små bebisar =) , ge dig inte visa att du kan ta ansvar hjälp till hemma städa lite extra så lönar det sig .

Juliette-
0

Alla har vi haft jobbiga föräldrar.. Jag tjata med om kanin men fick aldrig någon. Dock har jag haft hundar och katter istället och så även idag. Tider känns lång tills ni flyttar hemifrån men den tiden kommer då får ni ha hur många kaniner ni vill..

Om du skaffat en kanin i september. Njut av henne då ta hans om henne och skaffa en sen när hon är lite äldre så blir ju inte båda gamla samtidigt sen heller.

Om du visar du verkligen tar hand om din kanin nu och tar ansvar så lovar jag dig du kommer få en till kanin sen men eftersom du haft de så kort tid så vet ju inte din mamma..

Kaninen jag lagt ut för bortskänkes här inne köptes till barn en var nu har de haft han sen i somras och de tröttna efter 1månad.. å nu sitter deras mamma där och försöker hitta ett nytt hem för hon ville inte ha kanin..

Hoppas de löser sig håller tummarna för dig.. synd du inte får en till annars kunde du fått hanen som behöver nytt hem gratis om du ville och lova att ta hand om honom med bur och allt.

Tiden kommer när du får kanin nr 2 jag lovar