Ot- säga!
Jag måste passa på att fråga.
Hur säger man till ens föreldrar att man fått mens?
Fick det igår och det går mej redan på nerverna!!! Hadde verkligen skit ont i magen idag!

Oj då, jag har inte fått det ännu… Men jag tycker att du ska sätta dig ner med din mamma/pappa/båda och berätta det. Rakt upp och ner. Din mamma tror jag förstår liiiiite bättre kanske… Men du känner ju dina föräldrar bäst!
Lycka till!

Säg det bara, det är HELT normalt :) Eller så syns det nog när du lägger trosorna i tvätten xD

2# Förlåt men HAHA xd
Kan jag skicka mejl?
Det är nog lättaste bara att säga som det är till dina föräldrar :)
Eftersom alla tjejer har/ska få mens så är det ju egentligen inget att skämmas över ;)
#3: Nej, skicka inte mail!!
Gå fram till din mamma och säg "Mamma. Jag har fått mens"
Sen låter du din mamma prata! Det gör dom så bra så det där är allt du behöver säga.
Själv sa faktistk min syster Lotta till min mamma att jag fått mens, så jag slapp :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

5# åå man vill ha en syster ;-)
Men mamma är med Dan nu
#6: Men du hade bindor hemma eller? Eller gick du och köpte, eller tog du din mammas? :)
Annars brukar det ju vara bra att berätta snabbt så kan man gå och handla det som behövs! Mammor är väldigt bra på sånt!
Jag tycker att du antingen ska ringa och säga det, jag tror faktiskt hon bara blir glad! Eller vänta tills hon kommer hem om du kan.

Hon är hemma men jag vågar inte liksom… Tog mammas bindor
Prata med din mamma, hon förstår. Du behöver inte prata med din pappa om du inte vill, det känns kanske bättre att prata med sin mamma. Skönt för dig att ha fått det, väntar fortfarande. Fyller 15 år imorrn:/ Men det är bara vänta…
Grattis, eller vad man nu säger! Hoppas att det löser sig

#9: Skönt? Du kan få min mens ^^ x)
Kom igen! Gå till henne och säg det! Du kan säga "kom mamma" om du inte vill att Dan ska vara i närheten.
"Kom mamma".. Gå iväg.. och sen säger du "Mamma.. alltså.. Jag har fått mens" Tadam! Sen sköter din mamma resten, det är jag säker på :)
Berätta hur det gick sen. Du måste säga det till henne!

jag ringde min mamma för hon hade gått till jobbet då så sa jag: Mamma jag har fått mens. vart är bildornaXD fast dte var egentligen andra gången, men jag fick min första på en julafton så det var lite pinigt iifall hela släkten skulle höra.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Gå och säg, så som Tina skrev, så gjortde jag, det funkade fint! :)

mejlade vågar inte annat .8
#14: Joo kom igen nu. Du måste :) Hon har haft mens nästan hela sitt liv säkert, hon kommer inte tycka det är det minsta konstigt. Kanske fattar hon om du bara säga "mamma…. eehm".. Då kanske hon förstår :) Hon vet att du ska få mens, det får alla!
Det är inget konstigt och inget pinsamt alls. Alla får det! Jag, du, din mamma, alla dina kompisar, alla tjejer i hela världen.
Du vågar. Vi stöttar dig här på kif :)

tror hon läst redan
#16: Vad sa hon då? Och vad skrev du? :)

Jag tyckte det var så svårt att säag det till min mamma ! Jag grät kom jag ihåg xD det går bra <3
#18: Naw :)
Jag bara sa det :P Märkte det innan jag skulle in i duschen så fick en stund att tänka :). Sen gick jag (utan att tänka, etfersom jag blir nervös då jag tänker) och bara sa det rakt upp å ner.. :)
(Jag har märkt att jag dushar mycket x))
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

säg det bara. du kanske inte vill säga det framför din pappa, men din mamma ska du inte skämmas för.
Pappor förstår i och för sig också det här med mens. Jag menar.. Era mammor har haft mens säkert all tid era föräldrar varit tillsammans :) Så han är van!
Men jag tror att vissa pappor kanske säger "ehm.. prata med det där med din mamma istället, det är en tjejsak" eller "hon förstår bättre".
Hade typ as mkt mensvärk första gången så jag va hemma och sen sa jag till mamma att jag hade fått mens. Då va de lite pinsamt/pirrigt att säga de men nu brukar jag gå runt i huset och bryr mig inte om min pappa eller brorsan hör om jag säger till mamma att jag har mens och behöver bindor eller nått :)
jag var på klassresa när jag fick min ^^ som tur var var mamma med.. jag gick bara fram till henne och berättade det, sen fixade hon allt :) det är ju absolut inget att skämmas för och jätteskönt när man väl har berättat
Jag minns att min syster inte vågade köpa egna bindor när hon fått mens och haft det flera gånger, så jag fick gå till affären och köpa åt henne :) Hehe
Jag vaknade upp en morgon och märkte att mina gråa pyjamasbyxor va röda:P Ringde direkt till mamma efter jag bytt om och satt på en binda:P
Sedan spred sig ryktet till andra familjemedlemmar^^ Syrran utbrast: "Du är kvinna nu!" När min pojkvän sitter där i samma rum.. Pinsamt eller vad??
#24 jag fick också min första på klassresa :/
#0 Vad sa din mamma då? :)

Jag skreeev från toan så mamma fattade, dessutom hade jag magsjuka då.. Mindre skoj ;)

Hon sa att det var naturligt m.m :)
#29: Vad skönt :)

#29 Va bra (:
Minns när jag berättade till min mamma att jag fått det och hon började gråta. Haha. Då kändes de ju verkligen bra^^
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#31: Jusste! Det har du nog skrivit någonstans förut.. Varför? Vad hemskt :P
vad skönt att det löste sig :D
Jag sa ju att det inte var farligt. :)
Usch, jag minns min första gång…

Sen beror det på vad man har för relation till sin mamma. Det är inte lätt som en plätt för alla :) För mig gick det super, eftersom min mamma också är min bästa vän ^^ Men alla har ju tyvärr inte lika bra kontakt med sina föräldrar ..

jag tveka inte på att säga det till mamma, hon är supersnäll. När det inte gäller om jag vill ha fler kaniner då meeeeen.. ^^
Haha, tur att du vågade berätta i alla fall :)

#31 nämen! kan inte vart särskilt kul x] grät hon av glädje eller "sorg"? ;P