Glass? :S
Är inte glass farligt för kaniner att äta? :O
För igår var jag hos min kompis som har en kanin, så åt vi glass.
Då gav hon hennes kanin glass! Jag vågade inte säga något..
Och så är hon dum mot sin kanin, men jag vet inte hur jag ska säga till henne. Har ni några tips??
puttis..

Jo jag tror det är farligt. Du kan ju säga att kaniner inte ska äta glass eftersom det inte är bra för dom och att de kan dö av det (?) Vet iförsig inte om dom kan dö av det osv men men :P
Nyttigt är det nog inte..
Är inte nån exper men säg att glass inte ee bra för kaniner och typ att ah nått sånt jag skulle ha sagt på olika sätt beroende på vem det är…
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#2: jaa det kan jag nog säga.
I glass är det väll typ mjölk å sånt skit i. Det ska ju inte kaniner äta iaf. Och alla dessa tillsattser för att varan ska hålla å skit. Det inte inte nyttigt för en människa, så knappast bra för en kanin^^
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#6: Mycket skit idag.. :) FLICKA LILLA, VÅRDA DITT SPRÅK.. ;-)
Jag skulle aldrig få för mig att ge min kanin glass. Mjölk, precis som clara säger, är inget som en kanin bör äta. Sen är väl glass för övrig väldigt onaturligt och innehåller massa konstiga medel och tillsatser som egentligen ingen borde äta ^^ Hehe. Gott är det, men knappast bra.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Nej glass är ju inte nyttigt för någon.
När hon loggar in på msn ska jag säga till henne.
Men det ända som gör min lite .. hur ska man säga? asså.. jag tycker stackars hennes kanin. Det är lite jobbigt att skriva det.
Men jag skriver det här så får ni se hur hon tar hand om sin kanin.
**
1.** När han är ute i sele eller lös hoppar hon efter han och springer efter han. Så sa hon till min att man ska gå efter kaniner, och inte springa :S
**
2.** Om han hoppar iväg då hon ska ta upp han så ser det ut som hon "hoppar" på han. Så tar hon tag i pälsen och drar.
3. När hon ska släppa ner han på backen så håller hon han i luften och typ bara släpper honom.
4. Hon håller i sin kanin och så springer hon i fullfart!
Hur gammal är snorungen? ;)
Hon låter inte särskilt gammal. Kan du kanske prata med hennes föräldrar om det?
#9: Hon är 11år precis som jag.