Kanin.iFocus ÄR HACKAD
Varning!!!
Jag har meddelat Johan om det.
SVARA INTE på meddelande du får i din "Gästbok"!!!
Vänta tills Siteansvariga säger till…
/Anders
PS Jag kommer INTE framöver att besvara "PM" eller inlägg i "Gästboken" !!!
DS
men gud, va fan är det med folk?! först bilddagboken och nu här…
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

var det bara kanin? :S

:O omg VARFÖR?!
Varför bara kanin.ifokus? :S
sära jävlar. -.-'
ursäkta*

Va? Jag märker inget konstigt?

Vem Fan vill hacka ett sånt litet
comminity! varför inte hamsterpaj eller lunar?! Varför Kif?! Låter ju inte rikdigt klokt :O

suck!, Störande. Får man inte surfa ifred! *_* XD
Suck!
Men suck :|

Haha, shit alltså ;P
fan va störigt :S ;/
Men *********
#5; inte jag heller..
Folk är skumma! >.<
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#0: Vad menar du med att sajten är hackad?
Vänliga hälsningar
Niklas

Fattar inte? Hur kan du veta att den är hackad?
fattar inte heller.. ?
suck
*förvirrad*

Ärligt talat borde vi märkt om det blivit allvarligare hackat, och eftersom ingen "bakom ifokus" verkar ha märkt något så tror jag inte på det. Inte förrän jag får en säker källa iaf.

#18: Samma här.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
På MSN har jag fått en massa virus från andra kifare…
Den som man pratar med skickar en länk utan att de själva vet det, å när man trycker på den så får man virus *suck.
kan viruset komma härifrån från KIF?

#20: Mjo, men jag har tidigare fått massa virus ifrån kifare..

#20, 21 GAAH VAD LÄSKIGT! Jag kommer inte ihåg om jag klickat upp nån länk eller inte :S
Synd att det blir så mycket hackningar o så, som #7, Får man inte surfa ifred?!
Fattar noll… :S

#24 Okej, måste vara mer uppmärksam.. Brukar bara typ.. klicka upp länkar :S
Vad händer om man svarar till någon? Om det är någon som man snackat med? Jag gjorde det nyss för jag gör alltid sånt innan jag kollar i forumet..
Har inte heller märkt något..
Till alla er som tror att msn viruset kommer från kif:
det är knappast troligt då en kompis (utanför kif, iFokus och allt sånt) hade viruset ganska långt innan nån på kif fick det/började skicka runt det.

en på kif har skickat virus till mig, men nu TROR jag att mitt virus är borta. har inte märkt ngt alls.
putt
Nu fattar jag inte :S

Jag fattar inte :S xD
Vill gärna få mer förklarat… varför ska man inte svara på gästboksinlägg eller PM? kan någon få ens login uppgifter på det sättet? hur vet du att nån hackat? detta verkar inte bra.. irriterande >.<

Ja hur vet du det det??
Nu kommer smarta jag då, men det kanse är hans medlems grejs som har blivit hackat ! *Smart tilda* ^^

förut när jag var inne på kif varnade min brandvägg om att det har försökt gjort intrång fast det blev stoppat!
kan det vara för att kif är hackat??

Jag vet inte hur ett "virus" fungerar". Det finns många olika…
Jag satt här i natt vid 02.00 tiden och läste, då plötsligt fick jag meddelande om att någon hade gjort ett inlägg i min "Gästbok". När jag kollade där så var där ett meddelande från "_Linda", en person som jag vaken känner eller har pratat med, och som enligt infon är "9 år" !! Meddelandet löd "Hej". Jag svarade "Hej du", i gästboken, som visade mitt svar.
1 minut senare fick jag ett nytt meddelande som var tomt……
FRÅN MIG SJÄLV!!!
Någon har enligt min uppfattning, fått tag på MINA inloggnings uppgifter, hur kan annars "någon" skicka ett mail i mitt namn, förutom jag själv.
Naturligtvis är det inte Kif:s fel om/när något sådant händer, men är inloggnings uppgifterna hackade, så bör man nog byta dem på andra ställen där man har samma…det har iaf jag gjort.
Det var inte meningen att skrämmas, men om det nu är så, så är det bättre att dämma i bäcken…

#38 Ahaa.. tror jag.

Jaha nu fattar jag! Usch.

#38: Troligtsvis en bugg. Det kan bli sådär ibland, har aldrig varit med om det på KIF men på andra hemsidor. Det är nog en bugg.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#41: JAG har aldrig varit med om det och jag hänger på flera amerikanska siter också. Och framför allt: DET FÅR INTE HÄNDA!!!
#38: Jag tror inte att någon har hackat sig in i vare sig din dator eller våra servrar och fått tag på ditt lösenord.
Enligt vad jag kan se finns det ingen medlem med användarnamnet _Linda. Du råkar inte ha sparat meddelandena eller dagboksinläggen?
Om du rapporterar problem igen underlättar det mycket om du försöker vara så tydlig som möjligt när du beskriver vad som har hänt. Många blev oroade av texten i #0 som egentligen inte sa så mycket.
Vänliga hälsningar
Niklas
#38 Du har inte bara råkat trycka på "publicera" när du var innen och läste i din GB då?
#38: Du menar _Linda_? ;)
Har också fått gästboks meddelanden av henne och infot visar att hon är 9 år :)
#45: Oj såg nu att det var av _Lina_ jag fått av xD
ignorera mina inlägg xD

#43: Det låter på dig som om du talar till en senil gammal gubbe, men okay, klappa mig på huvudet och ryck på axlarna. Om jag framöver finner mina inloggninguppgifter har orsakat probs på andra siter, kommer jag att hålla .ifokus ansvariga, då ni avfärdar det hela med "Jag tror inte…..".
Det är inte frågan om vad du tror, utan vad jag vet..fö har jag förklarat för Johan.
#46: JAAA, "_Lina" var det….
#47: Du väljer naturligtvis hur du vill uppfatta vad jag skrev. Min avsikt var i alla fall att hjälpa dig och alla andra här ifall det händer något liknande igen.
Vänliga hälsningar
Niklas

För ett tag sedan fick jag också ett konstigt meddelande (det var ett svar/meddelande till en annan persons gästbok). Som jag visserligen vet vem det är, men jag orkade inte bry mig utan tänkte att det är nog en bugg, och att om det händer igen så får jag väl ta tag i det då. Det har dock inte hänt igen, hittills.
Fö satt jag också här inatt och nån gång vid den tiden så fick jag typ "service unavailable" (men bara på kanin!!?) en stund, men sen gick det över.

#48: När någon softar som du gör, så finns det 3 anledningar till det.
1. DU tycker jag skriker "Vargen kommer…"
2. DU räknar kallt med att det ska hända igen…
3. NI har en bugg i systemet ni inte kan hitta…
OM JAG missuppfattade din avsikt i svaret, så ber jag om ursäkt.
#50: Ingen fara. Jag skrev som jag gjorde för att de uppgifter du gav i #0 gjorde många oroliga samtidigt som det fanns för lite information för att veta hur man kunde skydda sig.
Vilket av alternativen är det?
Vänliga hälsningar
Niklas

#51: Haha, antagligen alla 3.
/Anders

PRO_Anders, du kunde ha mejlat Tina eller någon av medhjälparna istället för att skriva en tråd baserat på (som jag ser det) inte så mycket fakta. Avsikten var god, men det är deras uppgift att varna oss om något sånthär som du anser dig har råkat ut för. Jag personligen tycker att du låter jätteotrevlig, så cut the crap och prata med "niklas" privat, så slipper vi andra höra på ditt ordgnabb med honom … Tack för varningen, men tänk efter före nästa gång.
Observera att jag inte försöker vara nedlåtande eller elak. Jag är bara less på alla som gnabbar över ingenting här på k.if!

Om jag råkar se dig råka utför en misshandel, så ska jag bara gå vidare, det är ju inte min sak, det är POLISENS.
Detta är MIN TRÅD, jag skriver vad jag vill i den, så f**k off!!!
OM jag låter "otrevlig" så beror det på att det jag råkade utför, tyckte jag var otrevligt, OCH jag mailade personalen!!!, men alla ruskar bara på axlarna. Den attityden tycker JAG är otrevligt….typ ingen bryr sig.
DU får tycka vad du vill om mig, det rör mig inte i ryggen, du är inte min Mor eller Far…
Jag har fasta principer jag lever efter, och att uttrycka sig kort och koncist är en av dem. En Varning, SKA få folk att reagera, jag ska inte behöva förklara för kreti & pleti vad jag MENAR, en varning är en varning. Hur du uppfattar det, beror på din uppfostran, och vänligen, blanda inte in mig i den.
Vänligen, men bestämmt.
/Anders

Men ursäkta mig? Jag tänkte skriva ett svar, men låter bli eftersom du bad mig att inte göra det. Det här är ett forum - alla får skriva i alla trådar så länge crew tillåter det. Du äger inte det här forumet.

håller faktiskt med #55 lite grann
#54: Kort och koncist har jag inget problem med, fast det var just innehållsrikheten jag saknade i #0.
Vänliga hälsningar
Niklas

#55: Då missuppfattade jag det du skrev i #53: då..Att DU tyckte jag
_ " så cut the crap och prata med "niklas" privat, så slipper vi andra höra på ditt ordgnabb med honom".
_
och Nikclas skulle ta denna dialogen "Privat", VI fick alltså inte använda forumet.
Jag kan tänka mig att Niklas skrev till mig här för HAN har läst innlägget, där jag UTTRYCKLIGEN skriver att jag INTE svarar på PM, men vissa är blinda, både här och där

#55 Håller med.
#54 Vänligt men bestämt? Tyckte att du använda väldigt hårda ord. Varför använda f**k off?
#20: Samma sak här!
#60 + #20: Nej, det viruset kommer inte här ifrån. Anledningen att ni fått det av KiFare är för att ni har dom på msn. Det skickas runt via msn till allas hela kontaktlista och om man inte vet bättre klickar man på länken och drabbas själv.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Herregud vad ni bråkar.
OKEJ, så PRO_Anders fick något skumt med sin gästbok. Alla får väl tro vad dom vill om det?
NI BEHÖVER JU INTE KLANKA NER PÅ ALLA SOM TROR/INTE TROR ATT DET ÄR ETT VIRUS!?

#58 Han skrev kanske här för att lugna ner alla? … och dämpa tonen, det är ett barn du skriver till. Agera moget och efter din ålder.
Nu tänker jag inte titta in i den här tråden mer.
/Mimmi
#61. Oookej. De e ju iafl bra. Men de är ju lite konstigt att jag endast har fått från kif:are, men ok. :)

ehee.. Jag hänger inte med. Jag har förstått att KIF har blivit hackat, men jag fattar inte var som har händ? :P

jag håller med Blaskitkaffe

#59: För att #53: skrev " cut the crap", jag bara gav "svar på tal"

#65: Det går inte att säkerställa att det var en attack mot Kif, men nåt konstigt var det, och då drog jag i nödbromsen(vilket jag inte kommer att göra i framtiden), och la upp en tråd om att "KiF är hackat". OM det nu inte är så, så är ingen skada skedd, anser jag, då det är bättre att vara på den säkra sidan.
Nu blev ju reaktionen inte den väntade, istället för att angripa problemet och hitta orsaken till det, så angrep man mig för att jag gjorde ett "Hysteriskt inlägg"!!!
Det står var-och-en fritt att tro vad den vill, jag har hållt på med datorer i över 30 år, och det här var inte en "bugg".
Jag har ändrat mina "loggin" på andra sajter.
/Tack för ordet!
#65: Det är ingen som bekräftat vad/att/om något hänt. Det är svårt att säga så länge ingen vet hur det såg ut hos Anders. Visst vet han det själv men någon som jobbar med iFokus måste ju kunna se direkt vad det är/var för något.
Personligen tror jag det inte är någon fara men som sagt finns det ingen som bekräftat att det INTE är något heller. Så man kan byta lösenord och vara på sin vakt om man vill, men själv är jag lugn och jag har inte märkt något konstigt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag har inte heller märkt något efter den gången.
nja kanske någon bör låsa tråden då det uppkommit lite otrevligheter? elr är jag ute på hal is?

#71: Ja, gärna för mig.
Det är sorgligt att folk inte kan skilja på "sak" och "person"!