Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3204 ggr
BunnyBoy
0

OT - Hamster eller marsvin?

Om ni nu inte skulle ha en kanin, vad skulle ni då ha om ni fick välja mellan hamster och marsvin?

Bejja
0

marsvin ^^

Lippo
0

Svår fråga, vet knappt någonting om varken marsvin eller hamstrar men skulle vilja ha ett abessinier marsvin :)

Sotis
0

marsvin.

Mysofi
0

Ingen av dom tror jag. Ska jag ha något djur så ska det vara en kanin, och inget annat (A)

Men måste jag välja mellan dom två så väljer jag lätt hamster! :)

Tindra1
0

Marsvin..

Jag har haft ett marsvin och två guldhamstrar och guldhamstrarna var inte roligt precis dem vill ju bara sova -.-

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har marsvin, och har haft hamstrar. Tycker marsvinen är mycket trevligare, socialare och roligare :)

Tindra1
0

#6 hehe cool bild xD

MarHai
0

Vet inte… Kommer inte speciellt bra överens med varken marsvin eller hamstrar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Niike]
0

#7 :)

Mandaah
0

Har haft 5 dvärghamstrar, inte samtidigt såklart, så jag skulle välja det igen (A)

Sotis
0

#6 Hahah det ser ut som H*n sjunger xD^^

Jennie104
0

Hamster ;)

Jojsan
0

Hade valt att köpa 2 marsvin i sådana fall.. Hamstrar verkar vara mindre sociala… Men jag har inte haft något av de så jag vet inte så mycket om dem.

Majsbecka
0

Marsvin. Har haft hamster och om jag ska vara ärlig så är dom inte så jätte roliga djur x'D Så helt klart marsvin

kattis90
0

Jag har haft en hamster förr o gillar inte som så mkt, lite tråkiga :P Så jag väljer nog marsvin :)

Tina-A
0

Hamster

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

emmsaaan
0

Hm. Vill inte ha ngn så jag måste nog välja hamster eftersom att dom inte behöver så mkt plats & tid & är enkla att sköta.

Ellen95
0

Marsvin<3

[Niike]
0

#11 Haha ja xD

emms
0

hade en hamster en gång men den bet alla så vi lämnade tillbaka den men skulle nog välja en hamster iallafall :) gillar inte marsvin så mkt :P fast de är oftast snälla

Emma

BlackTear
0

Jag har haft hamster och tycker dem är så otroligt söta och mysiga, så jag skulle vilja ha en hamster =) Har faktiskt funderat på att köpa en men har inte tid..

Katter3
0

Marsvin.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Zvintos
0

Hamster, men då guldhamster. ^^
Har en dam nu som börjar närma sig 2 år.

Kristall
0

Guldhamster isf, hade 2 dvärghamstrar förut men jag tycker att de var lite för små kanske ;) Men helt underbara djur ändå, nyfikna och pigga och går att ha med sig överallt typ :)
Min brorsas kompis har en jättesöt marsvinspojke, Fix :) Ville ha marsvin ett tag, men jag vet inte riktigt om jag skulle vilja ha ett nu. Föredrar kaniner. Kanske för att jag aldrig har haft ett eget marsvin i och för sig :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Starfall
0

Jag skulle helt klart skaffat mig en hamster:) Om jag endast får välja mellan dessa 2, annars skulle jag köpt en mus:) En mustjej som kompis till min mus Kristall:) Hon behöver sällskap så hon slipper rymma för att gosa:) Asså gosa med mig när hon får se mig då krypar hon ut genom gallret:)

Clariiz
0

Marsvin tor jag.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

CoNo
0

Marsvin, har inga bra erfarenheter av hamster och så har jag ju tre små grisar här, så att säga haft mindre uppfödning x]

Nicolina
1

Hahaha… lätt fråga för mig som är reggad guldhamsteruppfödare ;-)
Dock ska det vara guldar inte dvärg för de är så tråkiga, händer inte så mycket. Guldar är mkt mer sociala, nyfikna, mer action helt enkelt utan att de blir hyper! Ni som tycker att guldar sover och inte är så trevliga, eller helt enkelt har tråkiga erfarenheter av dem - välkommna hit hem så ska ni få träffa några härliga runda, glada, pigga filurer som bara väntar vid burgallret för att få komma och ut och pussas = )

Marsvin är ursöta och jag har själv önskat mig två st att ha här hemma, blir så kär varje gång jag ser dem på bild. Men efter att ha passat kompisars marsvin vid några tillfällen i ett par veckor var så slås jag hela tiden av hur tråkiga de är… visst är pratar jämt och är gulliga, men ja… det ligger som en sovande kokong över dem hela tiden - det händer inget! Sen har väl iof de marsvinen inte varit de allra tamaste heller.

psyko
0

Svår fråga…

Men eftersom jag redan har lilla guldhamstern Martin blir det nog marsvin=)

Jag kan inte hålla med om att marsvin och hamstrar är olika sociala, hur tama de blir beror helt på hur mkt man umgås med sina djur.

sputtnick_plexus
0

marsvin.

Lizzan
0

Guldhamster :)

[Niike]
0

#28 "det ligger som en sovande kokong över dem hela tiden - det händer inget!" - Haha! Precis så tycker jag fast om hamstrar xD Vi har verkligen olika erfarenhet av de små djuren:)

Little
0

Har haft 6 marsvin. Inte exakt alla på samma gång då men jag älskar marsvins pip när man prasslar med påsar, osv. och dom gulligt vågiga öronen så väljer marsvin! :)

sputtnick_plexus
0

#33: Så söta :)

Little
0

#34, Tack! :D, Tjorven till vänster, Skrållan till höger :D

[Niike]
0

#35 Båda var superfina, men jag fastnade verkligen för Tjorven. Urfin färg!

pandabjorn
0

Hamster! Har en hamster som heter Mandel(: Syrran hade 3 marsvin innan. Jag gilla dom aldrig särskilt mycket. Dom var bara fjantiga små lättskrämda kiss och bajs maskiner! (Ta inte illa upp ni som gillar marsvin)

Nicolina
0

#32 Det kan man verkligen säga!!!
För min del är mina Guldar jämt vakna, nyfikna, roliga och har hela tiden små busiga upptåg för sig! Men har förstått att många ser dem som tråkiga då de ju sover på dagen…

[Katteeen]
0

Dvärghamster!<3  Har haft ungefär 40 st (Oja, samtidigt)  eftersom jag inte var så hemskt erfaren då (var åtta år) och jag köpte en hane och en hona som delade bur.. Dom fick ju självklart ungar på löpande band och typ alla rymde igenom burgallret ^^  så vi hade många små hamsterbebbar som sprang omkring i huset hela tiden!  Dom bodde i gamla skor i en garderob, dit hamstrade dom mat (vet ej hur dom fick tag i hamstermaten?)  och på nätterna sprang deras lilla armé till duschen för att dricka vatten! :P     Så dom mådde iallafal bra! XD trots alla ungar så mådde mamman bra och levde ett bra liv.      

Gillade allihopa skarpt och jag funderar på att skaffa dvärghamster igen snart.  Dock ska jag inte göra om samma misstag som jag gjorde då! ^^

[Katteeen]
0

#40: Jag kan ju tillägga att jag hade ett till par hamstrar också (hona+hane) så det var inte samma hamstrar som fick 40 ungar! Det andra paret fick en stor del av dom också.. :)

RoSa-RoSeN
0

Hamstrar!!!<3<3<3 (jag ska skaffa en eller två st till sommarn!!!:D)

[Liinda]
0

marsvin för det har jag redan :D

[Katteeen]
0

#41: ÅHH! Din lilla skitunge! Jag vill också ha!! :(           Jag sitter i en lite konstig situation när det gäller att skaffa djur.. Jag är hos min mamma på veckorna och hon vill inte ha djur (får se om jag för köpa när jag fyller 14 i mars), och jag är bara hos pappa på helgern, så då kan jag inte ha djur där heller! :(       Och DU _Lina_, du har ju värsta drömläget för att skaffa djur!  Mycket pengar och ett tillstånd att få köpa.. Har inget av de sakerna… :/    (är inte arg på riktigt, bara lite smått avundsjuk^^)

ciss
0

Marsvin, absolut :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Pinacoladas
0

jag vet faktiskt inte, jag tycker att hamstrar är sötare men marsvin tycker jag är lite hmm.. socialare, fast jag kan ju inte säga något, men jag skulle först pröva och se vilket jag fastnar mäst för :)

Ync
0

Marsvin <3

kanin_love
0

6# trodde att din bild som man alltid ser när du skriver va en apa men när jag såg bilden du la in så såg jag det va ett marsvin XD

Chippers
0

Marsvin, har ca 15 st nu ^^

Guldhamster också, men han sover typ jämt. Marsvin tycker jag är mer sociala och mer sällskapliga av sig :) De gillar att sitta i knäet å mysa medans hamstern ska springa springa springa :P :P

Romana_12
0

Marsvin :)

[Niike]
0

#47 Hahah ;D

Putte-
0

Jag vet inte riktigt… men jag tror att jag skulle välja marsvin.

Mimmiih
0

Jga vte inte riktigt, mne jag tror att jag skulle ha ett marsvin. :')

SagaoAlfred
0

Marsvin!

Sosso
0

Marsvin.

denisesalomonsson
0

Marsvin har själv ETT marsvin , jag vet ETT , det är ju lag på att man måste ha 2 marsvin men mitt marsin gå INTE verkligen inte ihop med andra arsvin han ska ju såklart ha nalle för sig själv ^^

Flippa
0

Vet inte riktigt, tycker varken hamster eller marscin ser ut som ett "roligt" djur. Mne om jag måste välja så hade jag tagit marsvin :)

Taci
0

Jag skulle nog ta hamster.

1. Hamstrar är myyycket sötare!

2. Har haft marsvin förr, o dom var inte särskilt intressanta, visst var dom gulliga o snälla, o gjorde roliga ljud, men inget djur jag fastnade för.

3. Hamstrar tar inte lika mkt plats

:)

Em--ma
0

marsvin lungt har en hamster men dom ee så boring …. man kan lixom inte kela med dom bara ha dom lösa :(

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

E-L-S-A
0

Jag har redan hamstrar så det är självklart för mig att välja hamster! Marsvin har jag inte erfarenhet av ^^

Highlandertess
0

Jag lutar lite åt guldhamster….men det är inte mycket till lutning kan jag säga :-)

Feliciaa
0

Hamster! Marsvin är lite läskiga :S

Salish
0

Hade jag bara fått välja mellan hamster och marsvin hade jag valt marsvin!