Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 503 ggr
CoNo
0

Japantecknat - färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mja, det må hända att detta är en onödig tråd.
Jag har försökt leta på andra ställen så antagligen är jag en dålig "letare" eller så finns det inte nån stans ;]

Jag undrar, i vilka färg-kombinationer kan japantecknat vara? Alltså, Gul/Svart, Blå/Svart osv.
Snälla, om någon redan skrivit en färg behöver du ju inte skriva det också, okej? :P

Tack :D

Clariiz
0

Gul/svart, gul/blå, svart/vit och blå/vit (?)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Zvintos
0

Brun/vit är godkänt också.

twinnie
0

Gul/Svart, Gul/Blå, Svart/vit, Blå/Vit och Brun/Vit. Det finns även varianter av japan som inte är godkända. Bla. Brun/Gul & Siames.

CoNo
0

Tack så mkt!
Jag undrar nämligen, dessa två kaniner på bilden, de är ju helt olika färger. Den till vänster, antar jag är Gul/Svart. Och den till höger är väl Vit/Svart?

CoNo
0

… och mamman ser ut såhär. Hon ser ju mer ut som kaninen till höger här ovan i färgen, men ändå är hon Gul/Svart. Finns färgerna i olika nyanser, eller kommer den till vänster bli ljusare med tiden?

Zvintos
0

Den till vänster kommer inte bli ljusare med tiden.
Att en blev vit/svart och en gul/svart beror helt enkelt på att mamman eller pappan bär på de generna.
Alla ungar får sällan samma färg, om inte föräldrarna har exakt samma färg med enbart den färgen i stamtavlan (ex vit blåögd).

CoNo
0

#6 ok, tack :D
Pappan är madagaskarbrokad, och mamman japantecknad då. Mammans pappa är japant. och mamman japant. eller brokad, minns inte. Pappans pappa är siamesbrokad, och mamman är madagaskar. Vrf lämnades det bara japantecknad då? Har den teckningen/färgen en dominantare kod än brokat?
Sry att jag är så jobbig hela tiden :o