Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 397 ggr
SallyB
0

Sidney snackar!

Sidney låter ibland lite lustigt! Han har ett lågt, lågt, knappt hörbart ljud, ungefär så låter det som uhm uhm - eller nåt Cool (Svårt att beskriva). Nån som vet vad det är för ljud och vilken betydelse det har?

CoNo
0

Kanske han morrar? Hur ser an ut när han låter?

SallyB
0

Ja, det kan kanske stämma, för den gången jag hörde det (eller eg knappt hörbart ljud) så var katten och han i närkontakt. Öronen var framåt och han såg alert ut. Morrar kaniner när de är arga eller kan det ev ha annan betydelse också?

Super_Lollo
0

Ja, det kan nog stämma. Fast ibland kan min kanin också låta lite åt det hållet.

johanna_loveAnimals93
0

Mina kaniner, speciellt Lowe, låter så ibland :D Belle gjorde det innan, men inte längre..
Tror vi menar samma läte iaf :)

Clariiz
0

Min lilla Rutan pratar :). Hon pratar när hon är hungrig, när hon vil kela, om hon tycker något är lite läskigt, om hon vill gå ut, om hon vill in, om hon inte vill gå lös :P. Hon brukar prata med mig :) Som ett litet marsvin^^

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Myran knorrar när hon är nöjd ^^

Mimmiih
0

eehh, kanske är, ehum. Kåt? :P  (eller, visst är det en hane..)   Oboy lät så hela tiden när ahm var okastrerad..? :P    

Eller så kanse han bara knarrar, liksom.. :')

PRO_Anders
0

Jag tror också att det är brunst, vissa hanar gör det.

Hade han "morrat", tror jag öronen hade varit bakåt

denisesalomonsson
0

#7 *asg* hihi min kanin då han får stånd så fort han känner lukten av honorna , liksom om jag håller honom på rygg då åker "snoppen" ut x'D TAHA; KÅTA KANINER .

SallyB
0

Nämen, min lille gosse är ju bara 9,5 veckor. Inte är han väl könsmogen då?

PRO_Anders
0

Njaä, det är liiite tidigt, men OM han "myser", brukar det vara mer ett "knorrande",(klapprar med tänderna).

SallyB
0

Jo "tandgnisslar" gör han när man kliar nacke och panna. Det älskar han! 

Ska söka vidare på "uhm uhm" ljud :P

jusse
0

Min tan-kanin putte brukar typ nästan grymta kan man säga..