Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 612 ggr
BunnyBoy
0

Saltsten...

Jag har en saltsten till min kanin som har formen av en morot Räcka ut tungan Och den går inte att sätta fast på buren, så kan man bara ha den liggande på golvet?

BunnyBoy
0

putt..

Fiona
0

D funkar bara d inte är något oätbart på den .. Sen är jag fundersam på om kaniner verkligen ska ha kalksten ?.. Eller va d saltsten som dom inte skulle ha ?! .. x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Ync
0

#2: Saltsten ska kaniner bara ha i buren om det har ungar.

Kalksten vet jag inte.

BunnyBoy
0

oj, förlåt, jag menade saltsten, blandade ihop Räcka ut tungan

ciss
0

Saltsten kan ge bla. urinsten.

Ge inte kaninen saltsten om den inte har ungar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Fiona
0

Oj då mitt inlägg blev lite rörigt! :: jag trodde att du hade skrivit "kalksten".. :P Men iaf kaniner ska inte ha kalksten bara om dom har unger som #3 sa! Har din kanin ungar ? :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ciss
0

Fast ja, finns ju delade åsikter om detta men enligt mig ska man inte ha det. Vet några kaniner som fått urinsten pga. detta.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Clariiz
0

Tycker som ciss.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lizzan
0

Jag har inte salt/kalk sten till mina kaniner. Dom får i sig tillräckligt mke salt i maten. Onödigt att riskera att dom får ursinsten osv…

BunnyBoy
0

Ok, då tar jag väl bort den då :P #6 nej, hon har inte ungar.

Ync
0

Jag har inte heller Saltsten, jag kommer att ha det om jag någon gång snart tar en kull på Embla. :)

Fiona
0

#10 okej bra att du tar bort den ? ;)

Jenny

Putte-
0

Ursäkta om jag kanske använder tråden men, Ska man ha mineralsten eller är det samma sak som saltsten blandar alltid ihop:P

Mimmiih
0

#13 - Jag vet faktist inte.. ? :/

PRO_Anders
0

Mineralsten är INTE samma sak som saltsten, men samma sak gäller. Iom kaninen får pellets i någon form får den i sig vad den ska av behovet ändå. Det är skillnad om man bara hade gett den grönsaker.