KANIN LÖS
Hur gjorde ni första gången ni lät eran kanin gå helt lös utan koppel?

Jag höll koll på henne, men jag har staket.. Så det kanske är lite lättare att få tag på den då.

#1- Fast eftersom Tindra va ganska blyg eftersom hon va ny så satt hon nästan bara på ett ställe :)
jag öppnade upp buren och gick därifrån ;-).. mina föräldrars gård är bra in nätad. sedan satte jag katten på vakt. hon jagade bort ovälkomna gäster. siste tiden jag bodde hemma var kaninen lös dygnet runt på gåret. hade grävt sig bo i komposten
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Har en så länge bara en av mina kaniner som kan gå lös :P.
Rutan..
Jag släppte bara ner henne. Hon tyckte det var lite små läskigt och satt kvar mig mig. Nu när hon vart lös några gånger utforskar hon mer men är alltid i min närhet :).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag lät Lisa gå lös (bara en mkt kort stund) när hon var nykommen. Hon kunde ju inte springa så fort. Nu vågar jag inte, så länge vi inte har staket..
Så jag skulle inte (för att vara på den säkrare sidan) släppa den lös om det inte finns staket.

Jag var med ciss, ync. och Flisan93 då, så vi hjälpte till att liksom omringa henne, mne med stort avstånd.. :P
Har innekanin så när vi e ute blir det koppel. Inne däremot e det inga problem. Öppnade buren fast han var ganska blyg och höll sig tätt intill mej dom första gångerna :) Nu håller jag på att lära honom komma när jag ropar ^^ han älskar att få beröm så han lär sig gärna nya saker :)
Jag höll uppsikt över dom, gick sakta efter.

Lös, jag gick bakom honom.

Lös, också gick jag bakanför dom hela tiden.
Prövade först bara att släppa kopplet så det hängde efter kaninen. efter ett tag verkade det säkert så jag tog bort kopplet men lät selen vara på. Senare tog jag även bort selen och nu kan Cassie gå helt lös. Men går alltid efter henne, lämnar henne inte ensam.

Jag hade sele och koppel på och höll händerna precis vid kopplet som släpades efter, sedan hade jag inget koppel alls, utan bara sele, jag höll händerna vid selen, men jag behövde inte det så senare hade han ingen sele alls :) Inte så bra på att beskriva ;)

Expo har alltid gått lös, han gick det hos sin förra fodervärd med. Han kommer när man ropar och springer inte för långt.
Flame satte jag helt enkelt ner på gräset och han stack inte utan följer efter. Samma sak med Chev.

Släppte bara ner henne, men ville se till att hon litade på mig först. Hon går inte för långt ifrån mig men man ser på henne när hon vill skutta iväg någon annanstans. Då säger jag bara "Myran" också kommer hon ^^ Hon kommer alltid när jag ropar.

#15 Myyys ;)
Jag låter henne springa med kopplet efter henne, sen tar jag bort det. Jag har fortfarande selen på när hon springer lös, för säkerhets skull. Det är omöjligt att få tag i henne, enda sättet är att locka in henne i buren. Hon litar inte på mig & jag litar inte på henne… :/
#16 Om ni inte litar på varandra, hur vågar du då ha henne lös?:S
#19 Okej =)
Hade aldrig Rabba (förra kaninen) helt lös utan han fick antingen gå i sin Hage eller vara i sele, eftersom han höll på att rymma med sele och koppel också :P Eller jo, när han var liten rymde han ur uteburen på nåt sätt så han skuttade runt på gräsmattan lite :)
Ada (en kanin som vi hade ett tag) rymde också när jag hade henne i famnen för att hon skulle få hälsa på utekaninerna :) Swosch så var hon iväg nerför gårdsplanen :P Tog en stund innan jag fick fast henne, men sen rymde hon inte nå mer :P
Tror inte att jag kommer att låta min kaninunge gå helt lös i vår heller, eftersom min hund på något sätt har lärt sig att öppna ytterdörren :O Blir nog sele & koppel eller Hage för hennes del också då ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
jag låsades att ja hade koppel på och sprang brevid!
Första gången tror jag att jag satt i gräset och hade Embla & Emilo vid mina ben. De fick skutta om kring lite men ´jag tog tillbaks de om de gick för långt,
Nu när jag har ute en så sätter jag Embla i hagen och Emilo utan för. Han springer bara i närheten, :)
Onödit med stora bokstäver i rubriken.

#23. Förlåt då men ville rikta era ögon mot tråden ^^
#24: Hihih, ^^

Min kanin är helt tokig när han är ute x) så jag vågar inte riktigt släppa honom lös. Dom gångerna man varit klantig att tappa kopplet springer han in i grannarnas trädgård och springer runt där (:

Första gången löshoppade vi tror jag.. så då fick (Lippo) han hoppa banan först och sedan så tog jag upp honom igen när han var klar :) Har inte haft honom så mycket utan koppel men ska se i sommar om det skulle funka :)
Nu får även AlfaRalfa gå lös ute:) Eller, bara när jag är med för jag vill gärna ha koll på henne, eftersom hon är en mycket nyfiken kanin^^ Hon springer mer än gärna efter hönsen, och jag vill ju inte att de ska flyga på henne vilket de kan göra om hon blir för närgången x)
Jag gjorde inget speciellt för att "lära" henne att gå lös.. Det var nog hon som skuttade ut ur ladugården en dag när jag skulle ge dem mat, och så skuttade hon in med detsamma. Så jag öppnar ibland och då skuttar hon ut, är där ute ett tag, och sedan in igen ;)<3