Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2083 ggr
Jennie104
0

OT Planer

Ska du har djur när du blir vuxen?

Såfall vilka? ;)

Jag ska ha:

1 häst, kaninuppfödning(Liten), 2 hundar,liten hamsteruppfödning,2 katter,2 illrar och 2 marsvin

Samanlagt: 17 djur typ

Ska bo på landet Såå ;)

emmsaaan
0

Jag kan inte bestämma det nu, men om man "låtsas" så:

• Ungefär 2-6 teddyvädurar.
  • 1-2 toypudlar.

Nåt av de, men inte alla samtidigt. Ev. några gerbiler också.

BlackTear
0

Det är ju helt omöjligt att bestämma nu.. ;P
Jag ska väl ta med kaninerna som lever när jag flyttar hemifrån, inte för att jag vet hur gammal jag är då.. Lär inte direkt ha råd med en egen lägenhet så det är väl ifall man flyttar ihop med någon. Och ev. ifall jag har någon hund då så kan jag väl ta med den ifall jag skulle ha den tiden & pengar.

Clariiz
0

Har ingenaning :P.

Men planerar att flytta hemmifrån när jag är typ 18-19år. Dvs. om typ 4-5år. Då kommer jag väll inte ha råd med söttre än en etta. Där ska jag iaf bo. Kommer vara tvungen att ta med mig alla mina kaniner. Och eftersom det kanske är 9 stycken då så kanske jag måste sälja nån :/. Sen planerar jag på att köpa en typ 2 små kissar. (Helst skulle jag vilja ta mig de tre som är mina av fyra katter hemma, men de kommer bo kvar. De trivs att kunna gå ut å in så de vill så..) Och sedan SKA jag ha en chihuahua (korthårig) och en New Foundland (svart)  :)

Och om man nu ska hoppa ännu längre fram i tiden hoppas jag att jag utbildar mig till Djurskyddsinspektör/Veterinär assistent. Och fortsätter med kaninuppfödning.

Men somsagt är det omöjligt att säga, eftersom man aldrig kan veta i förväg hur man själv utvecklas och hur allt runt omkring utvecklas..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sandra-
0

Molly får nog bo kvar här hos mina föräldrar om hon lever då, hon trivs ju bäst när hon får springa runt hela dagarna och det kommer hon nog inte kunna göra om jag flyttar till en liten etta eller så. Tänker iallafall ta med mig min katt. :) Det räcker så för mig, vill inte ha ett zoo hemma i början när jag flyttat hemifrån. ;)

Majsbecka
0

Om Leona lever när jag flyttar ska hon kanske få följa med, det beror på vars jag flyttar och hur stort det är m.m Annars trivs hon bra med mamma och pappa . Men jag ska föröska att skaffa mig en hund när jag flyttar hemifrån eftersom jag alltid drömt om det men inte kunnat haft en för att pappa e allergisk :/ Men i så fall blir det nog en pudel eller nån annann allergivänlig hund ^^,

ciss
0

Jag vill gå på Forslunda Naturbruksgymnasium i Umeå & då kommer jag flytta hemifrån. Jag kommer att ha mina kaniner inhysta i deras smådjursstall då man inte får ha djur i rummen.

Efter gymnasiet vill jag flytta till en egen lägenhet men det kommer jag inte att ha råd med, så jag kommer nog att bo ihop med någon.

Det är helt otänkbart att lämna kaninerna hemma, jag klarar mig inte utan dem. Kan inte ens tänka tanken att sälja dem heller. Så dom flyttar med mig :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Majsbecka
0

#6 Lite OT men vet du hur mkt poäng man behöver för att komma in där? ;o

ciss
0

#7: Nope.

www.frihetenskaniner.se

CoNo
0

Direkt när jag flyttar hemifrån, kommer jag ju ta med mig alla mina djur jag har då. Sedan ska jag köpa en hund också. Det har jag alltid velat ha. Antagligen har jag en problemhäst då också ;]

Ännu längre fram i tiden, är min verkliga dröm att föda upp connemaraponnys, eller Andalusierhästar. Jag kommer även ha en liten kaninuppfödning, och hundar kommer jag ha många, det lovar jag ;] Nu ska jag inte skena iväg här.. Man ska ju ha tid med alla också :P

twinnie
0

Jag vill jag vill jag vill fortsätta med teddydvärgvädurar och det kommer jag nog :) Sen har jag väldigt höga krav på min blivande make xD Haha, han ska vara snygg, gilla djur och snickrig! Sen är en iallafall 1 hund ett måste. En liten cockerspaniel tik <3

Vill väldigt gärna flytta upp på landet, uppe i skellefteå eller något sånt. Urmysigt <3 Och jag SKA bli veterinär :)

Theresze
0

jag vill ha en eller två hundar  och bo i en etta:)

KajsaM
0

1-2 kaniner och en sheltie :)

[Katteeen]
0

Jag kommer flytta hemifrån så tidigt som möjligt, och då ska jag bo i en etta, kanske tvåa.. Jag kommer ha med mig Cornelia (min hund), också kommer jag ha mog ha en dvärghamster och en innekanin eller två! =)    Men det är ju bara som jag vill nu, det enda jag är säker på att jag kommer ha med mig Cornelia! :D

soten
0

Kanske kaninuppfödning, men man vet aldrig om det blir ändrade planer då ^^

Lans
0

Ingen aning. Kommer väl skaffa hund en vacker dag när jag flyttat hemifrån (: (om jag har tid osv). Annars kommer jag väl ha mina små fula kaniner (;

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

skanorskaniner
0

Jag ska fortsätta med dvv fuchs. Sen vill jag även ha en Cocker spaniel och en Flatcoated Retriever.

Pinacoladas
0

Jag SKA ha en kaninuppfödning med tdeeydvv och lejonhuvade :) Och då i ett litet stall som man bygger om, med kanske 5 boxar lr nått och gör kanske 3 till kaninburar och sen ha 2 hästar, 1 sheltie och 1 katt är vad jag tror :)

Sotis
0

Jag ska ha en häst ( tävlingshäst), katt och en hund ^^

[Niike]
0

Självklart ska jag ha djur. Hur många vet jag dock inte, och inte vilka raser. Det är så svårt att säga nu för man kanske blir intresserad av något annat som tar upp ens tid eller får ett krävande jobb så man inte hinner så mycket. Men jag ska iaf ha djur.

BlackTear
0

#19: Psst, guldfisk! De blir förresten typ vita om man ställer dem i mörker och har dem där i några dar

SaraB
0

#20, Haha, fan vad coolt xD

[Niike]
0

#20 ? Öh :P Var det där till mig? xD Jag ska fanimej inte ha nån guldfisk. Dålig kvalité om man inte kan ha dem i mörker ..  xD

BlackTear
0

#21: Jag vet! ;D

#22:_ HAHAHAHHA *dör' x))

[Niike]
0

#23 ;D

Jojsan
0

Kanske flyttar ut nästa år (ifall jag kan ta med kaninerna) annars kommer jag fortsätta bo hemma. Kanske senare när jag börjar 2:an skaffar mig en lägenhet och då tar jag med mig kaninerna.

Då kommer jag troligtvis skaffa en hund och om jag har tid skulle jag även vilja skaffa en till kanin…

Men ännu längre fram i framtiden vill jag ha kaninuppfödning, antingen holländare eller lejonhuvad. Vill även bo på landet med hundar. Men vi får se hur det blir med det.

#6 Varför inte börja på naturbruksgymnasiet i Piteå (öjebyn) istället? ;) ^^

jees94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska bo kvar här, eftersom mamma och pappa flyttar till lägenhet när jag ska flytta hemmifrån, jag vill ha en liten uppfödning av teddykaniner, och lejonhuvade. Sen ska jag ha en häst om jag har pengar och tid.
Jag vill också ha en hund, spelar ingen roll Vilken ras?..

Det huset på bilden som jag har ringat in, ska jag göra om till kaninstall :) :)

Clariiz
0

#22; x'''''''''''''D HAHAHAHAHAHAAAAAAAA

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Agda
0

Kaniner och hund(ar). Ev. några får, om jag kommer att bo på en gård och har tid och ork.

Lippo
0

Har alltid drömt om en sobel färgad sheltie så en sådan ska jag köpa. Sedan kommer jag kanske ha en kaninuppfödning, teddykaniner eller lejonhuvade det vet jag inte än :D En häst som jag delar med mamma och syrran kanske. (:

Jojsan
0

#29 färgen du pratar om på en sheltie heter  sobel med vita tecken fast de flesta säger bara sobel. :)

Lippo
0

#30: Okej tack! :)

aliciia
0

Svårt att veta  men skulle vilja;

föda upp Teddy dvv. eller Lejonhuvade kaniner i liten skala..
och Föda upp Connemaror och Fallabellor ;)
Skulle även vilja ha en liten liten uppfödning av Russian Blue eller Heliga Birmor :)

BuNNaj
0

Jag ska bli miljonär :D

Lizzan
0

Hm, jag har inte direkt planerat min framtid så mycket. Vet inte vad jag vill jobba med, men jag kommer antagligen att ha egen häst och fota mycket på fritiden. Just nu satsar jag stenhårt på skolan, jag vill ha ett välbetalat jobb, inte nåt skabbigt i tex korvkiosk. ^^

Maljiin
0

jag ska nog ha kaniner, men annars kanske en hund, (: (x

[Niike]
0

#33 Jag kan skänka en 50 öring ! :D Det är iaf en början .. (A) ;)

Flippa
0

Man kan ju aldrig säga aldrig.
Men jag vill ju ha mkt djur om jag orkar med! <3
Vill ha en kaninupf, men det vet jag inte rikigt för jag vill ju bli en veterinär / djurskötare :)
Men dessa djur vill jag ha: kaniner, hund, katter, hästar.
Vet inte hur mkt djur jag vill ha och har tid med!
Men får hoppas på mkt djur :P
Min högsta önskan är att bo på landet! Det har jag alltid viljat. Så mysigt :)

Pinacoladas
0

jag har redan en Sheltie som ska bli pappa nån gång, så jag kommer iallafall ha hans gener i den sheltien jag ska ha :) Han är ju världens underbaraste sötaste och roligate hund! Man kan verkligen lita på honom! <33

CoNo
0

#38 naaw :]

BuNNaj
0

#36 man tackar! :D

Ellen95
0

Jag vill ha två-tre kaniner,10 hästar,två hundar,två katter^^

annaforsgren
0

Jag vet itne ricktigt vad jag ska ha än , men några djur är säkert i allafall!:) 

kaninuppfödning av: Rex , Teddydvärgvädur och hoppkaniner
1 hund
2 illrar

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Sosso
0

Kaniner ska jag iafl ha. :) Men i början ska jag nog inte ha så många. Sen vill jag kanske skaffa 1 eller flera katter. Eventuellt en hund om h*n funkar ihop med de andra.

Mimmiih
0

Har inte funderat på det så mycket, men kanske ha en liten kaninuppfödning? Jag har nog tänkt att adoptera en hund eller katt som har haft det dåligt tidigare i livet, men vem vet, liksom..? ;)

Kristall
0

En katt iallafall - jag har alltid haft minst en katt så det vore konstigt att inte ha det när jag flyttar hemifrån. Säkert en kanin, och mamma vill att jag ska ta med mig min hund när jag flyttar :P Så det blir väl en sådär 2-3 djur :) Till en början alltså :P Sen ska jag skaffa häst, har jag tänkt :D Kanske tidigare oxå, om jag börjar på typ hästgymnasium :) Jaa, jag har lite planer x] Och så drömmer jag om att bo ute på landet och ha egen gård med ett gäng afrikanska dvärggetter <3, ett par hästar, någon stallkatt, kaniner och en hund :) Men å andra sidan, vilken djurtok gör inte det? :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Naaathaaa
0

Ingen aning faktiskt vad kah kommer ha för djur men antar att jag kommer ha hästar och kanienr kanske men absolut ingen aning annrs.

[Katteeen]
0

Senare i livet kanske jag ska öppna en djuraffär också, en jättebra en!  Då skulle jag bevisa att vissa djuraffärer kan vara bra.  Dock skulle jag inte ha några fiskar, så jobbigt med akvarium (och ändå har jag två stycken :P).  Dom djur jag skulle vilja ha då isånafall är: dvärghamstrar, guldhamstrar, gerbiler, marsvin, kaniner, undulater, kanske en papegoja som maskot, någon annan fågelsort  och självklart tillbehör och burar till alla dom djuren.. + tillbehör till hundar och katter! ^^       Jag tror inte att jag kommer kunna genomföra denna plan, men man kan väl få drömma iallafall?  >.<   

En bild på hur det ungefär skulle sett ut.. (man kanske inte ser texten?)
Jag skulle ha mitt hem på övervåningen.

ciss
0

#47: Tycker inte att du ska ha fåglar och smådjur i samma rum. Fåglarna skriker jättehögt och så :)

www.frihetenskaniner.se

Katter3
0

Skulle vilja ha ett par hästar, några katter och kanske en eller två kaniner. Möjligtvis gerbiler också.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Patriicia]
0

Jag ska nog ta med mig min kanin & sen kanske jag Köper En passande kompis till honom ;D Svårt för mej att bestämma nu Eftersom det är ett tag tills jag Flyttar Hemifrån ;P