När ska jag berätta?
Många har säkert läst det här om mulle bli innekanin.
När ska jag berätta för mamma vad det är jag har tänkt?
(skrev i en ny tråd för ingen svarade på den gammla ^^)
Om jag var du skulle jag vänta tills mamma var på bra humör, kanske hjälpa till med något så hon blir glad (ex. hjälpa till med middagen, dammsuga osv..). =) Du känner din mamma bäst, så säg det när hon verkar vara på bra humör! LYCKA TILL!:D

Jooo så är min mamma också men jag undrar om jag ska vänta med att berätta mina planer till sommaren eller nu?
Jag tycker du ska berätta så fort som möjligt, och säga att hon kan fundera på saken ett tag så hon inte ger dig något snabbt och ogenomtänkt svar.

hmmm jaaa :)… jaaa :)
=) skriv gärna hur det gått sen, din mammas reaktion och så.. ^^
Lycka till. :)

jaaa, ska nog försöka berätta så fort som möjligt! :) berättar sen :) asså hur ska jag säga det?? :S jag är rädd för hur hon kommer att reagera.

Lyca till! :D<3
Lycka till :)
#7 Det är svårt, men jag tror faktiskt att du vet bäst själv hur du ska framföra det:) Du känner din mamma, och vet kanske vad hon kommer reagera på och så. Men först tycker jag du ska be henne att verkligen lyssna på dig, för det har min mamma problem med x) Hon bara byter samtalsämne och ser ut att tänka på något annat när jag pratar med henne om en kanin jag vill ha .. ^^
Du skulle kunna testa att skriva ett brev och ge till henne. Det har många här på KIF gjort. Sen kanske det står i början av brevet, "läs hela texten tack och tänk igenom det noga" eller något sådant.
Så slipper du att hon byter samtalsämne eller inte svarar eller vad hon nu kanske gör..
Jag håller på med ett övertalningsmejl, som börjar såhär:
_…Jag vill att ni läser igenom detta när ni har tid, även om ni inte vill.
Eftersom jag inte kan prata med er för att ni lyssnar inte, svarar inte, byter samtalsämne och struntar helt i det jag säger, så skriver jag det jag vill ha sagt istället..
_Skriver i Word (strl. 12, Times New Roman) och har nu skrivit 5 sidor:) Allt ska med! Och så ska jag visa bilder för mina föräldrar=)

oj oj :) bra. Men jag berättade allting för henne igår och sa åt henne att verkligen lyssna till sista punkt. Men det såg ut som om hon hade bestämt sig från början :/. Såhär svarade hon:
mamma: Du vet vad mitt svar bli Emma.
Jag:Men vi kan väl testa att ha honom inne några dagar i raken. Det kanske funkar bra.
mamma:Men det här pratar vi inte om nu. Det får vi ta en annan gång.
#13 Typiskt mammor: "Det får vi ta en annan gång." :/
Det är bara att kämpa på, smyg in honom i ditt rum och kolla hur det går under några timmar och säg sen till din mamma att det gick jättebra…heheh, låter kanske lite galet men det hade jag nog gjort=)
Lycka till, ge inte upp, kramar Sandra

# 14, jaa eller huur :(. SUCK!
Imorse kom vi åter litegrann i samtalet. Och då sa hon.
mamma: Det blir ingen innekanin. Jag kliade mig i ögonen igår och fick lov att ta ögondroppar.
jag: Men du tvättade ju inte ens händerna efter att du hade klappat honom, inte konstigt. Kan vi inte bara testa ha honom inne några dagar på sommarn du kan liksom inte veta säkert att det inte går nu.
mamma: men det blir ingen inne kanin. Vi kom överens om att han skulle vara ute och nu får det bli så.
Suck.. Finns inte så mkt mer man kan göra. Kanske får tjata mer till sommaren…

Bara tjata på, lycka till!

bara en fråga ,. varför vill du ha den inne ?
Lycka Till :)