Hur mycket grönsaker?
jag har letat lite efter en sån här tråd men inte hittat den. finns den får någon gärna peka mig dit! :)
jag undrar hur mycket grönsaker/frukt ni ger era kaniner. alltså inte hur många sorter eller hur ofta, utan mängd. till exempel kan man ju ange hur många cm av en medeltjock gurka eller morot, antal blad från nån bladgrönsak osv.

Kolla i en artikel :)
Hur stor mängd man kan ge beror mycket på vad kaninen i fråga är van vid.
Jag brukar kunna ge ganska mycket. Exakt cm är svårt förutom på gurka, där brukar det väl bli 3-5cm kanske. Ett halvt äpple om det inte är så stort.. Morötter tycker dom inte om. Vad mer kan jag säga mått på? ^^,
Banan ger jag väl 3-5cm på där med ungefär.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#1: något tips? på vilken artikel? jag hittar bara såna där det står om antal sorter eller vad som är ätbart…
#2: tack!
glömde skriva att jag egentligen menar hur mycket ni ger på en dag, totalt…
1 morot,5 cm gurka,lite vitkol 2 balad (får gratis av mataffären när dom rensar) sallad äpplepinnar oxå. sen pellets o hö. Inte alltid dom får sallad

…ingen annan som känner för att skriva hur mkt de ger sina kaniner under en dag?
Sotis får grönsaker varje dag, morot, gurka mm. Äpple får han 1-2 ggr i veckan.

#6: jaa, jag vet att nästan alla ger grönsaker varje dag, frågan är hur mycket! :)
Biomon och Pikáchu får åtminstone ett par morötter varje dag. Så får de äpple några ggr i veckan, då ca 2 små äpplen per gång, och gurka när det blir något över från att vi har lagat middag.
Saga får ca 1-2cm morot per dag, och inte allt på en gång, utan hon får tugga lite varje gång jag kommer och hälsar på henne/har henne i famnen. Hon har ju bara varit här sen igår, och är inte van vid något annat än morot (förutom pellets, hö och vatten såklart ^^).
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)