Kanin iFokus

Kanin

Läst 60 ggr
Filippaaxx
0

Tankar kring att sälja

Hej!
Jag har just nu två kaniner- båda kastrerade- en hona o h en hane.
Dom har börjat krångla att ha tillsammans då min hane vill rida på henne konstant och nafsar kring hennes ögon (hon får små sår).
Har dom nu särade- en i bur och en fri på rummet. Switchar så dom får turas om att vara fria så ingen ska sitta instängd hela tiden.

Har haft dom särade ett par dagar och försökt få ihop dom men det går verkligen inte.. och känns ju elakt att dom ska behöva turas om att vara i bur.
Ska försöka att sätta ihop igen om nån vecka eller två. Men, om det inte funkar måste jag förmodligen sälja en av dom. Hur ska man tänka då och hur hittar man seriösa köpare? Känns ju omöjligt att välja vem av sina älsklingar man ska sälja.. om jag hade kunnat hade jag såklart haft båda kvar men särade men dessvärre går det verkligen inte såsom jag bor nu.
Sen om jag skulle sälja vill jag ju hitta en seriös köpare med erfarenhet, som kan ge den kaninen bra förutsättningar. Hur tänker man? Hur väljer man?..
är helt överväldigad av detta nu då som funkat så bra i snart 1 års tid.

Min hane är 5 och min hona 2, kan det ha med åldern att göra?

Maleficum
0

Har de bott länge tillsammans?
Har det funkat länge tidigare så skulle jag misstänka att någon av dem kanske inte är helt frisk och det kan utlösa bråk.
Är det annars något annat i miljön eller rutiner som har ändrats?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Filippaaxx
0

#1: dom har bott med varandra sen nästan ett år tillbaka, inga rutiner eller så har ändrats.
Skulle inte säga att han är aggressiv mot henne utan han vill bara inte låta henne vara ifred :/