Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 351 ggr
Bejja
0

Två kullhanar - tsm?

Har en intressant på min nuvarande kull, om de inte kan köpa två honor vill de ha två hanar. Tror ni det funkar att ha två kullhanar tsm hela livet? Berätta gärna också om ni någon gång har sålt två hanar som går tsm hur det gick osv.

Clariiz
0

Jag tror inte det skulle funka när hanarna sedan blir könsmogna. Men om de kastrerar en, eller gärna båda så borde det funka..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Bejja
0

#1 ska meddelade dem om riskerna :)

Tindra1
0

Jag vi faktis inte.. Men jag tror nog inte att det skulle gå bra.. Men jag vet..

MarHai
0

Skulle inte sälja två hanar, om de inte tänker kastrera.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Kaninfluff]
0

Tror inte det kmr gå, om dom inte kastrerar. Ponti fick hela ryggen uppriven av sin bror, och Epsilon och Hazel bråkade hela tiden..

Lippo
0

Ja det tror jag. Min kompis hade 2 kullhanar tsm och de funkade bra att ha dem i samma bur tills de blev ca 5 månader för den ena hanen försökte para sig med den andra så den blev sur och bet den. Men när de hade kastrerats så gick det bra sen :)

Lippo och Tiffany bodde också tillsammans en längre tid eftersom den vi köpte av sa att Tiffany var en hona, så vi trodde att "hon" blev sur när Lippo försökte para sig med "henne" så vi särade på dem. Sedan märkte vi att Tiffany var en hane, men jag tror det hade funkat om de hade kastrerats men det beror ju på kaninerna väldigt mycket :)

[Niike]
0

Det beror alltid på individerna, man kan inte säga att det funkar, för det kanske det inte gör. Man kan heller inte säga att det inte funkar, för det kan ju göra det med:) Man skulle behöva prova innan och se om det går, men det kan ju vara lite svårt eftersom de kanske inte börjar bråka förrän de blir könsmogna (om de börjar bråka vill säga).

galaxens
0

Jag känner en som har 2 kull hanar till sammans men det kan ju så klart va från individ till individ..

emmsaaan
0

skulle inte chansa!

Kristall
0

Vi hade flera kullhanar tillsammans (vi fick en hel kull på 6 ungar + pappan av en bekant en gång för 8 år sen) en tid. Gick hur bra som helst. Men det är ju iofs väldigt individuellt, och jag skulle nog inte ta risken att göra det pånytt.. alla hanar funkar ju inte lika bra ihop som våra gjorde.
Jag skulle ha köpt en hona och en hane, kastrerat hanen.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

PRO_Anders
0

Det kan gå så illa att kaninerna försöker kastrera varandra…